Mars 2009 del 2
Tar mig friheten att starta en fortsättningstråd för oss mars-brudar då den gamla blivit stängd för svar.
Första tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3077823.html
Tar mig friheten att starta en fortsättningstråd för oss mars-brudar då den gamla blivit stängd för svar.
Första tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3077823.html
Du har ju förmodligen lagt mkt pengar på klänningen och vill naturligtvis ha den som planerat. Men om det inte skulle bli bra kanske det kan va en idé att sy upp en klänning i Jordanien? Dom borde ju ha massa fina tyger o du kan va med o prova under arbetets gång. Ta med en bild bara för att visa hur du menar. Lycka till o hoppas ni får en underbar resa!
Marie och Mikael skrev 2009-01-15 07:58:17 följande:
Hejsan hoppsan
Snart är det ju mars!!
- Vi har fått svar av de flesta och alla de kommer. Kul!
- Klänningen är köpt, sitter som juten så nu får jag inte banta, man kanske skulle väntat lite, men jag fick ett ryck och slog till
- planerar lunchen som vi ska laga själva. Inget är bestämt än
- funderar på kläder til brudgummen (ska köpa väst och slips)
Jag har kommit in i planeringsfas 2 efter den jag hade i höstas. nu blir allt lite mer konkret
Marie och Mikael, Jag hoppas det löser sig med din klänning.
Vi börjar äntligen få bokat lite saker och det känns jätteskönt.
Nu börjar det verkligen närma sig till mars. Någon som börjat bli nervös än?
Jag har varit nervös sen 7 januari, så jag insåg att det var precis två månader kvar!
Skönt att det börjar ordna sig för er!!!
Idag ska vi iväg till både florist och konditor... Har fått tips om två stycken 1 mil utanför stan som ska vara superduktiga, så vi funderar på dem. Floristen är dessutom MYCKET billigare än i stan!
:) Med allt strul har jag inte hunnit bli nervös än, men jag vet att det kommer.
Idag ska vi göra layouten på våra inbjudningskort, min sambos syster är illustratör och ska hjälpa oss.
Fam Hull: Tack för förslaget. Jag ska ta med mig bilder på
klänningen när vi åker. Vigselringen ska ju också ihandlas där ifall vi hittar en jag tycker om.
Igår var min pappa och hans fru här, de överraskade oss med att ge oss ett ekonomisk bidrag till bröllopet. Det var välkommet :) Vet dock inte hur mycket, men det spelar inte så stor roll, jag tycker att det var så gulligt att de ville hjälpa till.
Idag ska jag åka till sömmerskan, jag hoppas att hon kan hjlälpa mig med klänningen, men jag tror inte att det är några problem, den stoa frågan är nog vad det kommer att kosta. Jag fick 1000:- tillbaka från tjejen jag köpt klänningen av. Hon skötte det på ett förstklassigt sätt. Hon har varit super ända från början.
Angående inbjudningarna så har nästan alla OSAT här hos oss. Bara min Farfar och farmor som bor i Jämtland som väntar på en remiss till röntgen. Vi kommer bli 22 vuxna och 3 barn tror jag.
Ha en bra dag :)
Angående blommor så tog jag med mig bilder hittat på nätet, gick ner till blomsteraffären här i vårat centrum... (3 mil norr om sthlm) talade om vad jag ville ha. Och notan slutar på 1500:- för en brudbukett, 2 tärnbuketter, och 3 coursager. Inte illa va :)
Kanonbra pris!
Ska tillbaka till floristen den 4:e, för en ordentlig konsultation, och prisuppgift! Så nu är det tok-letning på nätet som gäller för min del! Har tyo ingen koll på vad jag vill ha...
Marie och Mikael skrev 2009-01-19 08:10:59 följande:
Vad blir det för bukett förresten?
Marie och Mikael skrev 2009-01-19 08:10:59 följande:
Nu har jag beställt mönster till klänningen, kommer i slutet av veckan. Så då ska mamma få börja sy Hittade inte just en sån jag ville ha, men den här e oxå jättefin!
På torsdag ska vi till guldsmeden och sen en sväng till lokalen där vi ska vara o diskutera lite detaljer samt hur man kan duka med borden.