Mars 2009 del 2
Tar mig friheten att starta en fortsättningstråd för oss mars-brudar då den gamla blivit stängd för svar.
Första tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3077823.html
Tar mig friheten att starta en fortsättningstråd för oss mars-brudar då den gamla blivit stängd för svar.
Första tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3077823.html
Ja, visst börjar man bli nervös! Vi har OSA sista januari, så vi väntar fortfarande på svar, från några... Men hittills har ingen tackat nej!
Var i Stockholm i helgen och hittade både skor och underkläder! Så skönt att ha det avklarat! Fick dessutom skorna för 200:- på rea, så kan det bli bättre??!
54 dagar kvar idag... Sjukt vad tiden går fort!!!
Hej!
Jobbigt när det inte går som man tänkt sig! Men på nåt sätt brukar det ju lösa sig i slutändan ändå!
Vi har oxå OSA sista januari. Alla har inte svarat än men än så länge e det bar två små barn som inte kommer. Föräldrarna ville va barnlediga en sån kväll. Och så kommer inte min farfar som tyvärr gick bort förra veckan.
Då själva vigseln e på en "strand" så kommer jag gifta mig barfota, inte skönt med sand i skorna Men jag måste föröka få tag i ett par skor till resten av kvällen. Kanske oxå ska passa på nu när det fortfarande e rea på vissa ställen.
Vill nu skrev 2009-01-12 08:21:04 följande:
Fam Hull, Skönt att du kan få till ringen som du vill och kul med lite udda förlovningsring från Thailand.
Vill nu,
Ja, det löser sig säkert. Nu har vi fått tag i en vigselförättare som kan viga oss... behöver bara ansöka om att hon får viga oss i den kommunen.
Tyvärr gick ytterligare en sak fel idag. Resturangen vi hade tänkt ha festen på ska stänga under en period, de öppnar veckan efter vårt bröllop och det var inte klart när vi hörde oss för i slutet av förra året. Dumt av oss att inte boka in dag + tid då, men vi vågade inte efterssom vi inte hade någon som kunde viga oss. Nu filar vi på en tredje reservplan, bråttom bråttom nu.
Har varit i Ullared och fyndat skor (179 och väska (100
. Känns jättebra eftersom jag troligtvis ALDRIG kommer använda dessa igen.
Va bra
Synd att jag inte tänkte på det när vi va där innan jul...
Som det ser ut nu, och efter vad vi hört, så verkar det som alla kommer, plus två gäster extra... Pappa tog sig friheten att bjuda med sin sambos barn, som vi aldrig har träffat, fast det varit tillsammans i fem år... Känns jättekonstigt, men vad gör man?! Blev så paff att jag inte kom mig för att säga nej! Tror knappast de kommer att ha roligt, då de är 14 resp 16 år, och ingen annan kommer att vara under 20, men det är inte mitt problem, då jag redan förklarat det för pappa!
Men annars låter det som alla kommer, även om de inte osat officiellt än!
Ska försöka ta oss iväg till florist och konditori i helgen också... Känns som vi skjutit på det i evigheter nu! Har ni andra beställt blommor och tårta?
Fam Hull skrev 2009-01-12 15:48:21 följande:
Ska oxå försöka ta oss/mig iväg till en florist snart, nästa vecka kanske. Tårta ska jag kolla med min "systers" "syster", hon är utbildad kock eller nåt liknande. Hon gjorde en jättefin tårta till min "syster" när hon gifte sig i somras.
Hej hej!
Pnuso: Vad jobbigt att det går er lite emot. Jag förstår att du har dåliga daegar, man vill ju att dagen ska bli perfekt.
Det blir bra ska du se. Bara allt börjar rulla.
Jag trodde att jag hade allt under kontroll....men icke...
Vi har kyrka präst, middagen fixad (allt ingår i hotellets paket, även tårta)inbjudningarna skickade, tärnklänningen klar, skor klara, smycken klara, blommor beställt. Ringarna ska inhandlas i Jordanien, vi åker dit om 2 veckor.
Sminkös, frisör till mig, frisör till näbben och tärnan. Tid för naglar för mig och tärnan dagen innan bröllopet. Hälsar på solarieöarna lite då och då:)
MEN....klänningen kom igår..... den är verkligen jättefint, bra sydd och fint tyg....bara att sömerskan inte tagit hänsyn till att en kvinna med 44-46 inte har behagen på samma ställe som en 34-36. Axelbanden är för korta,vilket gör att midjan hamnar på mitten av ryggen, släpet är alldeles för långt och i livet har de sytt in något som liknar amningsinlägg... och de sitter med 10 cm mellanrum....finns det någon som har så tätt mellan sina bröstvårtor???????? Jag har mailat tjejen som jag beställt klänningen av...får se hur hon tycker att vi ska lösa det här.
För lutar det åt att leta upp en sömerska här i sthlm som kan fixa till klänningen.
Jag visste att det gick för lätt det här :)