• Svar på tråden Mars 2009 del 2
  • Fam Hull

Bara en vecka kvar här oxå. Hämtade vigselringen igår. Men den va för liten. Inte så att jag inte kan ha den men ändå lite trög att få på och av. Så nu ska vi åka tillbaka o se om dom kan töja ut den lite. Klänningen e nästan fördigsydd, ska bara ha i en dragkedja o så ska den fållas i underkant.

• Athena79

Idag är det 1 vecka kvar för oss. Det mesta är under kontroll, utom näbb klänningen. Börjar kännas lite nervöst nu.
    Mina kompisar hade ordnat en möhippa till mig. Jag var ute och hade roligt hela dagen och kvällen igår. Det gjorde det lite verkligare faktiskt :)

• Fam Hull

Fick en liten mini-möhippa igår här hemma. Jag fick på mig tiara, örhängen o en ring, ett sånt där paket som man köper till barn. Sen åt vi kex, ost mm o drack lite vin o "champagne". Jag fick pyssla lite, bla måla o dekorera en ram som jag fick lova att sätta bröllopsfotot i. Belv sååå tjusigt
    Det va tydligen många som blev sjuka o som inte kunde komma igår så jag ska få en riktig möhippa efter bröllopet. Fast jag e kanon-nöjd med gårdagen. Va alldeles lagom för mig.

• Pnuso

Fam Hull och Athena79, Jag fick också en väldigt överraskande möhippa igår! Vi har litet bröllop med bara familj och syskon men en kompis hade ändå ordnat en liten möhippa :) Jag hade riktigt roligt.

Var och provade min klänning i fredags, den behöver sys in lite och är klar att hämtas hem i slutet av veckan som kommer nu. Så i veckan ska jag: hämta klänningen (yay!!), boka tid för gravering i ringarna, slutboka maten, beställa hårsmycke och förhoppningsvis köpa ett par skor.

• Pnuso

Jag skulle vilja ha lite förslag. Hade tänkt ha håret utsläppt och lockigt, med ett hårsmycke för att få det lilla extra. Vilken tror ni att man kan ha i utsläppt hår och vilket blir snyggast? Jag har så himla svår att välja, och är osäker på om en kam går att fästa i utsläppt hår. Se mitt galleri.

• Vill nu

Vilken otroligt vacker kam!
    Det går alldeles utmärkt att fästa i ett utsläppt hår, om man tuperar lite i botten.

Pnuso skrev 2009-03-01 19:19:00 följande:
    Jag skulle vilja ha lite förslag. Hade tänkt ha håret utsläppt och lockigt, med ett hårsmycke för att få det lilla extra. Vilken tror ni att man kan ha i utsläppt hår och vilket blir snyggast? Jag har så himla svår att välja, och är osäker på om en kam går att fästa i utsläppt hår. Se mitt galleri.
  • Pnuso

Vill nu, Tack! Jag tycker den är hur vacker som helst :) Så du tror att kammen fungerar bra, vad bra! Diademen som jag har i galleriet är jättevackra också men såklart dyrare, plus att jag tror jag kommer att kunna använda kammen igen.

• Athena79

6 dagar kvar idag :)

Idag ska jag ut och köpa genomskinliga axelband och bröst-tejp.
    Ska också leta efter en fluga till sonen. Vill helst ha en grön, men svart funkar nog också. Annars är nog det mesta under kontroll :) Har mailat hotellet om antalet gäster och några sista minuten frågor.
    Bröllopsriset ska stoppas ner i påsarna och knytas ihop, annars är allt sånt klart också. Jag kan inte fatta att det snart är dags :)

• Vill nu

Och här är det bara fem!!! Var har dagarna tagit vägen?!

Tror det mesta är klart här... Ska skriva in det sista i festprogrammet, och skriva ut dem, vigselprogrammen, och göra placeringskort... Ska även sy slöjan, om jag nu bestämmer mig för att ha den. Fattar inte att det ska vara så svårt att välja!

• Athena79

Vill nu: Tell med about it, jag har två slöjor:)

Ringde och hörde om näbbklänningen, och de hade inte fått tillbaka den från kunden de hade skickat den till (de skickade den till fel kund)så jag fick en ny klänning, dock inte den jag beställt, men den blir fin, och så fick jag den för samma pris fast den var dyrare. Det var snällt, nu hoppas jag bara att den passar på Näbben :)

Svar på tråden Mars 2009 del 2