• Svar på tråden Mars 2009 del 2
  • Marie och Mikael

Vill nu: Jag är inte hundra på hur den kommer att se ut då jag inte haft några större krav på vilka blommor det ska vara. Buketten ska vara lime och grön, med inslag av vitt och Rosa. Jag har bett om en limefärgar nejlika för att det var min morfars älsklingsblomma, jag vill känna att han är med på nåt sätt. Den kommer bli halvt droppformad med långa gröna "grässtrån" med pärlor på toppen. Sen ska jag sticka ner pärlor i blommorna. De pärlorna har jag beställt på nätet.
    Tärn och näbb buketterna är en ensam ros med gröna blad och sidenband runt själkarna och coursagerna är enkla i samma färgskala som min bukett. Jag tror att det kommer bli superbra :)

• Vill nu

Låter superfint!!!
    Marie och Mikael skrev 2009-01-19 21:57:32 följande:

Vill nu: Jag är inte hundra på hur den kommer att se ut då jag inte haft några större krav på vilka blommor det ska vara. Buketten ska vara lime och grön, med inslag av vitt och Rosa. Jag har bett om en limefärgar nejlika för att det var min morfars älsklingsblomma, jag vill känna att han är med på nåt sätt. Den kommer bli halvt droppformad med långa gröna "grässtrån" med pärlor på toppen. Sen ska jag sticka ner pärlor i blommorna. De pärlorna har jag beställt på nätet.Tärn och näbb buketterna är en ensam ros med gröna blad och sidenband runt själkarna och coursagerna är enkla i samma färgskala som min bukett. Jag tror att det kommer bli superbra :)
  • Marie och Mikael

Sömmerskan kunde fixa klänningen. Inte riktigt som den skulle se ut från början. Men den kommer bli bra, min uppgift nu är att hitta underkjol och underkläder. Så när vi kommit hem från semestern ska jag ut och leta.
    I helgen blir det bröllopsmässa i Nacka :)

• Pnuso

Marie och Mikael,

Vad skönt att du kunde få klänningen fixad.

Jag har aldrig varit på bröllopsmässa, hoppas du får trevligt! Själv får jag vänta tills den siste jan för mässan i Malmö :)

• Vill nu

Vad skönt att det ordnade sig!

Vi ska också på bröllopsmässa i helgen, fast här i Umeå!
    Marie och Mikael skrev 2009-01-20 13:45:15 följande:

Sömmerskan kunde fixa klänningen. Inte riktigt som den skulle se ut från början. Men den kommer bli bra, min uppgift nu är att hitta underkjol och underkläder. Så när vi kommit hem från semestern ska jag ut och leta.I helgen blir det bröllopsmässa i Nacka :)
  • Wiimii

Blir man inte helt tossig om man går på bröllopsmässa så nära bröllopet (har aldrig varit på en).
    Här i GBG är det 21-22 februari, 4 veckor innan bröllopet och då är ju nästan allt spikat. Tänk om man ändrar sig helt, det blir ju massa merjobb...

• Vill nu

Jag tänka försöka hålla mig till att titta på dukningar och sånt, som inte redan är bestämt... Ska INTE gå på modevisningen med klänningar på kvällen iaf!

Wiimii skrev 2009-01-20 20:35:51 följande:
    Blir man inte helt tossig om man går på bröllopsmässa så nära bröllopet (har aldrig varit på en).Här i GBG är det 21-22 februari, 4 veckor innan bröllopet och då är ju nästan allt spikat. Tänk om man ändrar sig helt, det blir ju massa merjobb...
  • Marie och Mikael

wiimii: Vi bestämde oss så sent som i december så vi har haft lite svårt att komma in i bröllopskänslan. Jag ser det som en mysig dag med min tärna. Gå och flukta lite. Jag har köpt alla de stora sakerna, men kanske kan man hitta lite roliga saker till middag och sånt :)

Vi ska till Såstaholm hotell och konfrerens idag, där vi ska ha våran middag och spendera våran bröllopsnatt. Jag har alltid velat ha min middag där, hoppas att det lever upp till mina förväntningarn. Men det tror jag :)

Sen ska jag nog slå en signal till kyrkan och boka en tid med prästen, måste ju börja planera vigseln också jhu. Jag har festprogram och vigselprogram kvar. Jag är en scrapper så jag gör ju allt själv :)

Fam Hull: Vilken lyx med en sömmerksa i familjen :)

• Wiimii

Hurra, min klänning har kommit och den sitter perfekt (synd bara att jag ska ner 10 kg till... Det är bara att lägga in...)

Har varit så orolig, den skulle egentligen komma 10 dar innan bröllopet också kom den 2 månader innan.
    STOR STEN BORTA FRÅN AXLARNA.

• Vill nu

Åh, vad skönt! Jag börjar bli nervös, då sömmerskan inte hört av sig om min klänning än! Men det är ju ett tag kvar,och jag vet att hon har mycket att göra, då hon ska ställa ut på mässan!

Wiimii skrev 2009-01-21 13:01:17 följande:
    Hurra, min klänning har kommit och den sitter perfekt (synd bara att jag ska ner 10 kg till... Det är bara att lägga in...)Har varit så orolig, den skulle egentligen komma 10 dar innan bröllopet också kom den 2 månader innan. STOR STEN BORTA FRÅN AXLARNA.
Svar på tråden Mars 2009 del 2