• laris

Den Kreativa tråden!!

Hej alla,

Man kan vara hur kreativ som helst när det gäller bröllop. Inbjudningar, festhäften, rispåsar, dukning, placering, mm

Jag tänkte att vi ska samla en massa bra idéer här och hjälpas åt med en massa tips! Vad har du för kreativa idéer??

• Svar på tråden Den Kreativa tråden!!
  • MV85

Hittade jättebilliga kort på bokia igår i pappershörnan.. Om man ska köpa många det vill säga..
    De hade fina vikta historier med hål på framsidan, så sätter man ett annat färgat papper bakom, klistrar fast det där - stämplar med en fin stämpel och skriver inbjudan på framsidan = klart fint kort!
    kostnad? ca 5.50/kort + inköp av stämpel ( i mitt fall 170:- inkl. guldtryckfärg till samtliga kort)... Betydligt billigare än att beställa färdiga på nätet för oss som ska göra ett antal!

• MiaAnd

Imorgon kväll ska vi börja med inbjudningarna. *längtar* Ska se om jag kan bidra med nån bild när de är klara kanske... Måste bara försöka hitta papperen i flyttröran... :P Det blir dagens projekt. :)

• Saggezza

Jag har pysslat ihop inbjudningarna själv, inte riktigt klara ännu eftersom informationen inte är i dem ännu. Men går att se i mitt bg.

Köpt Galej ljushållare och lite skärgårdsinspirerande ljuslyktor ifrån IKEA som jag ska måla på med glasfärg. Jag ska göra två hjärtan som sitter ihop på vissa och små prinsesskronor på andra. På de vita ljuslyktorna kommer jag göra vårt monogram som ni kan se som min profilbild. De kommer i målas i blått/vitt som vårt tema.

Servettringar har jag gjort av blå metaltråd från Panduro och en massa blåa/vita/svarta pärlor.

Och nya ideér kommer jag på varje dag... tyvärr tycker min sambo som måste titta på varje liten grej haha.

• Goaste

Funderar lite på gästbok. Hur har ni gort, tillverkat egen eller köpt?

• Saggezza

Goaste skrev 2009-02-06 00:03:48 följande:
    Funderar lite på gästbok. Hur har ni gort, tillverkat egen eller köpt?

Min toastmadame har tagit på sig den uppgiften. Eller rättare sagt och fick mig att lova att jag inte skulle lägga mig i... kontrollfreak som jag är! {#lang_emotions_embarassed}

• lecaroline

Hur gör man en egen gästbok?

• laris

Vi ska ha en låda som alla ska få slänga in en hälsning till oss i. Krislådan kommer vi att kalla den

Tanken är att vi i framtiden ska öppna den om vi har bråkat eller behöver påminnas om varför vi blev kära i varandra (kommer antagligen aldrig att behövas =) ).

• lecaroline

Nej, aldrig...

Ni vet väl att det som hållit gamla par tillsammans är att ingen av dem har tröttnat samtidigt. Då hade det varit kört!! : )

• Goaste
    Saggezza skrev 2009-02-05 12:50:00 följande:
    Jag har pysslat ihop inbjudningarna själv, inte riktigt klara ännu eftersom informationen inte är i dem ännu. Men går att se i mitt bg.Köpt Galej ljushållare och lite skärgårdsinspirerande ljuslyktor ifrån IKEA som jag ska måla på med glasfärg. Jag ska göra två hjärtan som sitter ihop på vissa och små prinsesskronor på andra. På de vita ljuslyktorna kommer jag göra vårt monogram som ni kan se som min profilbild. De kommer i målas i blått/vitt som vårt tema.Servettringar har jag gjort av blå metaltråd från Panduro och en massa blåa/vita/svarta pärlor.Och nya ideér kommer jag på varje dag... tyvärr tycker min sambo som måste titta på varje liten grej haha.
    Har du också en sambo som suckar när man kommer med bröllopsförankrade idéer?

Hittade en jättekul idé till trycksaker i en bok igår. Ska delge er så fort jag får igång skannern eller hinner fota.
  • Sundvik

lecaroline skrev 2009-02-06 10:08:05 följande:

Hur gör man en egen gästbok?
    Vi tänkte köpa någon slags bok och klä in den med ett fint tyg och ha som gästbok. Mycket lättare att hitta ett tyg som man gillar, än en gästbok med perfekt mönster=)
Svar på tråden Den Kreativa tråden!!