• laris

Den Kreativa tråden!!

Hej alla,

Man kan vara hur kreativ som helst när det gäller bröllop. Inbjudningar, festhäften, rispåsar, dukning, placering, mm

Jag tänkte att vi ska samla en massa bra idéer här och hjälpas åt med en massa tips! Vad har du för kreativa idéer??

• Svar på tråden Den Kreativa tråden!!
  • Mandy OS

I strutarna skall jag lägga små överraskningar till barnen och godis så de håller sig lugna, men ingen choklad för jag vill ju att klänningen skall förbli vit....he he he

• burnisen

Åh!! Bra tips! Detta skrivs upp på den lilla listan "Ingen choklad till barnen!!"
    Mandy OS skrev 2009-03-22 13:14:40 följande:

I strutarna skall jag lägga små överraskningar till barnen och godis så de håller sig lugna, men ingen choklad för jag vill ju att klänningen skall förbli vit....he he he
  • Sarah Maria

Japp ingen choklad till barnen *Check* haha

• Sundvik

Har ett tips när det gäller strumpeband! Jag köpte igår material till att göra ett själv, allt för 16 kr! Ett spetsresårband + ett blått band som jag ska ha som rosett på bandet!

• laris

Hej alla kreativa själar därute! Nu har jag köpt blockljus (vita) ca 20 cm höga och skulle hemskt gära vilja pimpa upp de lite. Någon som her något förslag?

Funderade ett tag på torkade limskivor man fäster med hjälp av något band. Vi har vitt, grönt och guld som färgtema. Någon?

• 20090725

jag har pimpat upp mina block ljus lite, bild finns i galleriet...

• MTTM
    laris skrev 2009-04-14 20:56:33 följande:
    Hej alla kreativa själar därute! Nu har jag köpt blockljus (vita) ca 20 cm höga och skulle hemskt gära vilja pimpa upp de lite. Någon som her något förslag? Funderade ett tag på torkade limskivor man fäster med hjälp av något band. Vi har vitt, grönt och guld som färgtema. Någon?
    Det färgtemat har vi också! Torkade limeskivor låter jättesnyggt - men är du säker på att de håller sig "gröna" även när de är torkade?? Citron brukar bli lite brungul och risken finns kanske att lime också drar åt det hållet...? Eller har du testat så att du vet? Annars låter det jättesnyggt att ha limeskiovr, göra ett litet hål i dem och knyta fast dem på snygga band i grönt eller guld och hänga runt ljuset.

Något annat som jag tycker är väldigt snyggt är att knyta fast en liten kvist i grönt på ljuset. Jag gillar enkla dekorationer...
  • Trubbel
    Sundvik skrev 2009-04-08 17:11:41 följande:
    Har ett tips när det gäller strumpeband! Jag köpte igår material till att göra ett själv, allt för 16 kr! Ett spetsresårband + ett blått band som jag ska ha som rosett på bandet!
    Var inhandlade du grejerna??
    Ett mycket bra tips!!!
  • giz83

hej du...limskivor? hur menar du då?

vill också pimpa mina ljus, men har torka på den fronten.
    men ett löv är väl fint iof...men känns kanske lite riskabelt och samma med en kvist? eller är det bara jag?
    kanske missförstår hur den ska sitta?!
    en förklaring tck för lilla korkade mig...hihi

Hej alla kreativa själar därute! Nu har jag köpt blockljus (vita) ca 20 cm höga och skulle hemskt gära vilja pimpa upp de lite. Någon som her något förslag? Funderade ett tag på torkade limskivor man fäster med hjälp av något band. Vi har vitt, grönt och guld som färgtema. Någon?
  • giz83

men ett löv är väl fint iof...men känns kanske lite riskabelt och samma med en kvist? eller är det bara jag?

• giz83

• Lakritsbåten

giz83 - frukten lime tror jag att avses...

Svar på tråden Den Kreativa tråden!!