• laris

Den Kreativa tråden!!

Hej alla,

Man kan vara hur kreativ som helst när det gäller bröllop. Inbjudningar, festhäften, rispåsar, dukning, placering, mm

Jag tänkte att vi ska samla en massa bra idéer här och hjälpas åt med en massa tips! Vad har du för kreativa idéer??

• Svar på tråden Den Kreativa tråden!!
  • Lollie

I vigselprogrammet skriver man exempelvis upp vigselceremonins ordning, vilken ingångs- och utgångsmusik som kommer att spelas, namn på solosångerna, vilka dikter som kommer att läsas upp och namn/nummer på de psalmer som kommer att sjungas. Eventuellt kan man skriva ner hela texten på psalmerna och bönen "Fader vår". Ange gärna vigselförrättarens, kantorns, solistens och brudföljets namn.

• Mandy OS

Ville bara dela med mig av mina pyssel till vårt bröllop i maj. Jag är ju pysselgalen och är inne på att göra allt själv. Inbjudningskort, plaseringskort, strutar till barnen, klänningar, korgar till blomsterflickorna, ringkudde, festprogram, rosenbågen m.m.m. några smakprov finns i mitt galleri om ni är nyfikna.

• burnisen

Oj! Jätte fina saker!! Är det små favour askar som du gjort? Hur har du gjort dem??

Mandy OS skrev 2009-03-04 14:12:54 följande:

Ville bara dela med mig av mina pyssel till vårt bröllop i maj. Jag är ju pysselgalen och är inne på att göra allt själv. Inbjudningskort, plaseringskort, strutar till barnen, klänningar, korgar till blomsterflickorna, ringkudde, festprogram, rosenbågen m.m.m. några smakprov finns i mitt galleri om ni är nyfikna.
    Ni kanske kan komma med ett råd till mig?!
    Vi har Lila och Grå/silver som färgtema, inbjudingar och festhäfte är i Lavendel lila, med grå band (finns i mitt galleri)
    Ja sitter precis med bordsdekorationer och sånt, vi ska ha vit duk, vitt porslin, vita blockljus i tre olika höjder, med lila dekorationer på och "under". Ska ha en sort favourask, som samtidigt tjänar som borsplaceringslapp med samma lila, och höga coctailglas med ett blomsterarrangemang i. Men nu till mitt krux, hade gärna haft en löpare i samma ljusa lila för att lysa upp vet någon vart det finns?? och så till servetterna, vad ska ja ha för servetter, finns knappt några så ljusa lila toner någon som har lite ideer till denna fattiga dukning??

Hälsningar från en kreativ hjärna med idestopp till alla er andra kreativa hjärnor därute!!
  • bongen80

köp vit spetstyg i bomull o färga in i lila?

• burnisen

Oh! Bra ide! Någon ide vart man köper billigast spetstyll och vart köper man färg?? Har aldrig färgat in något, detta kan bli interssant

bongen80 skrev 2009-03-11 12:41:22 följande:
    köp vit spetstyg i bomull o färga in i lila?
  • Snufflan

Ett litet pyssel som blev mer tidskrävande än vad jag trott är äntligen klart. Skulle själv göra rispåsarna men kom på att det skulle vara fint att göra strutar i papp som kläs in med fint papper skulle vara lite roligt. Så nu har jag klippt och klistrat mig tokig(resultatet finns i mitt galleri). Sen så bytte jag ut riset till rosenblad i tyg istället.

• bongen80
    burnisen skrev 2009-03-11 13:02:44 följande:
    Oh! Bra ide! Någon ide vart man köper billigast spetstyll och vart köper man färg?? Har aldrig färgat in något, detta kan bli interssant
    färg o infärgningssalt finns på stormarknader, bättre matbutiker o hos färgaffärerna (alla fall häromkring).

kolla ikeas tyger kanske....färdigsydda spetsgardiner (går ju att klippa å dela på hälften som löpare. men som sagt jag tror det måste vara bomull om det ska funka, inga blandningar i tyget
  • Sundvik

Hur ser det ut, är det en- eller flervånings? Och hur mkt kostar det?:)

Luucie skrev 2009-03-01 23:25:07 följande:
    Supersnyggt med tårtfat! Såg att de fått in rosa nu på Lagerhouse
  • DanKat
    Snufflan skrev 2009-03-11 13:24:26 följande:
    Ett litet pyssel som blev mer tidskrävande än vad jag trott är äntligen klart. Skulle själv göra rispåsarna men kom på att det skulle vara fint att göra strutar i papp som kläs in med fint papper skulle vara lite roligt. Så nu har jag klippt och klistrat mig tokig(resultatet finns i mitt galleri). Sen så bytte jag ut riset till rosenblad i tyg istället.
Svar på tråden Den Kreativa tråden!!