• laris

Den Kreativa tråden!!

Hej alla,

Man kan vara hur kreativ som helst när det gäller bröllop. Inbjudningar, festhäften, rispåsar, dukning, placering, mm

Jag tänkte att vi ska samla en massa bra idéer här och hjälpas åt med en massa tips! Vad har du för kreativa idéer??

• Svar på tråden Den Kreativa tråden!!
  • laris

Man kan ju hitta begagnade sämplar och embossingpulver är nog värt det det kotar för det tar aldrig slut! Jag har iaf inte lyckats med det!

• DanKat

Oj, meddelandena kommer i helt fel ordning! Hittade dom fyra senaste meddelandena som skrevs men dom låg en hel sida bakåt. Det här kommer kanske också helt fel nu...

• Goaste
    haennish skrev 2009-02-14 00:49:16 följande:
    finns det nåt pysselproffs här som kan tipsa mig om var jag ska köpa embossing- och stämpelsaker... Jag tänkte prova och leka lite och vill inte bli ruinerad. :) Vilka är bäst/billigast?
    Har du kollat på Tradera?
  • laris

Oj oj oj vad mycket fint du har lyckats göra! Hur hinner du med allt? Imponerande!!

DanKat skrev 2009-02-12 23:22:34 följande:
    Oj, tänk att jag hade lyckats missa den här tråden!- Vi gör alla trycksaker själva (bild på inbj.korten finns i vårt bg, resten håller vi hemligt till bröllopet). - Har gjort organzapåsar till riskonfettin- Håller på med servettringar (i tyg med några sötvattenspärlor på, likadana pärlor som vi har på inbj.korten)- Håller på att göra små askar av bokbindarkartong som ska kläs in med fint papper och knytas ett band runt med en liten lapp med namnet på varje gäst- Har gjort en fejktårta med ett hål på ovansidan där gästerna ska få lägga ner lappar med råd till oss Plus lite annat pyssel Det finns bilder på allt jag nämnt i vårt bg. Förresten, jag ska även sy smala löpare i samma tyg som servettringarna. Ska köpa tyg imorrn, hoppas bara det finns tillräckligt kvar på affären!
  • laris

Jag kände mig duktig tills jag läste ditt inlägg!! =)

MrsCoverdale skrev 2009-02-12 23:50:33 följande:
    Så här amitiös ska jag vara:- Jag ska binda mina egna små böcker till inbjudan. Skriva lite kort om oss båda, hur vi träffades, förlovning mm. Även information om hotell i området, kartor mm då vi har många långväga gäster.- Som placeringskort kommer jag att skriva gästernas namn på vinglas med glasets från panduro, detta blir också en liten gåva de får behålla.- Jag ska göra "in case of emergency" korgar att ställa på respektive toalett. Innehållandes: plåster, ipren, säkerhetsnålar, tamponger, kondomer (haha), hårspray, hårnålar och kammar.- Vigselprogrammen kommer att göras av naturpapper som jag rullar ihop och förseglar med ett lacksigill. De kommer att finnas på både engelska och svenska så sigillet ska ha olika färger så det är lätt att skilja dem åt.- Vi kommer också att göra en egen DVD av bröllopsfilmen (vi redigerar själva och lägger in en dvd-meny och allt, mycket lyxigt)Den kan man sen ge bort till föräldrar och mor/farföräldrar. - Istället för blombåge ska jag använda mig av ett stort frigolithjärta täckt av fjäderboer (stavas det så verkligen??) som hängs från taket just bakom våra stolar.Mycket jobb men jag tror det kan vara värt det! =)
  • haennish

finns det nåt pysselproffs här som kan tipsa mig om var jag ska köpa embossing- och stämpelsaker... Jag tänkte prova och leka lite och vill inte bli ruinerad. :) Vilka är bäst/billigast?

• DanKat
    laris skrev 2009-02-14 00:44:02 följande:
    Oj oj oj vad mycket fint du har lyckats göra! Hur hinner du med allt? Imponerande!!
    Jag började förra hösten och vi gifter oss inte förrän till sommaren, alltså närapå två år i förväg Men det som tagit längst tid är helt klart organzapåsarna, dom andra grejerna känns som att dom går rätt fort ändå för jag jämför hela tiden med dom
    (Sen kan jag erkänna att jag pluggar INTE 100% om man räknar med att det ska innebära 40 timmars arbetsvecka... )
  • DanKat
    Har ingen koll på vilka som är billigast på sånt där, men en kompis tipsade häromdagen om inkido (vet inte adressen men det är bara att googla så hittar du)
  • laris

Jag köpte allt sånt på "skapa hobby" i Sthlm. Var bor du?

• haennish

Bor i Falun. Har ett panduro rätt nära, men jag inbillar mig att dom är dyra? Men jag kanske har fel? :)

Svar på tråden Den Kreativa tråden!!