• laris

Den Kreativa tråden!!

Hej alla,

Man kan vara hur kreativ som helst när det gäller bröllop. Inbjudningar, festhäften, rispåsar, dukning, placering, mm

Jag tänkte att vi ska samla en massa bra idéer här och hjälpas åt med en massa tips! Vad har du för kreativa idéer??

• Svar på tråden Den Kreativa tråden!!
  • Saggezza

Goaste skrev 2009-02-06 16:47:32 följande:
    Har du också en sambo som suckar när man kommer med bröllopsförankrade idéer? Hittade en jättekul idé till trycksaker i en bok igår. Ska delge er så fort jag får igång skannern eller hinner fota.

Ja han suckar som om livet stod på spel... jag fattar inte vart han får all luft ifrån bara!! I slutändan så får jag ändå en massa beröm för mina ideér så han suckar i onödan iaf... {#lang_emotions_laughing}

• laris

Idag var vi och köpte tygservetter från IKEA och jag tror att jag kommer att stryka de med stärkelse för att få de mer stabila. Någon här med koll på hur man gör?

• Saggezza

Jag tänkte färga lite lakan som kommer att bli dukar men tror ni att det funkar?? De är vita och ska bli mörkblåa... är det tänkt!

• lecaroline

det beror nog på vad det är för matrial.. Är inte bra på sånt..

• Saggezza

lecaroline skrev 2009-02-11 13:27:42 följande:
    det beror nog på vad det är för matrial.. Är inte bra på sånt..

Det är bomull

• puma82

Vi satt och gjorde några olika inbjudningskort igår + servettringar (de är köpta och i trä, men ville ha en enkel bordsplacering, så då fixade vi till ringarna lite).

De förslag vi båda tyckte mest om har vi lagt upp en bild på. Hoppas på lite respons här och se vad ni tycker om dem, så det inte bara är vi som tycker de är fina.

I inbjudningskorten kommer vi ha en ljusgrön inlaga, lite struktur, där vi kommer ha all info så som datum och tid m.m

Vad tror ni?

• lecaroline
    puma82 skrev 2009-02-11 13:35:09 följande:
    Vi satt och gjorde några olika inbjudningskort igår + servettringar (de är köpta och i trä, men ville ha en enkel bordsplacering, så då fixade vi till ringarna lite).De förslag vi båda tyckte mest om har vi lagt upp en bild på. Hoppas på lite respons här och se vad ni tycker om dem, så det inte bara är vi som tycker de är fina.I inbjudningskorten kommer vi ha en ljusgrön inlaga, lite struktur, där vi kommer ha all info så som datum och tid m.mVad tror ni?
    det blir ju jätte bra!!
  • lecaroline

Bomull ska inte vara något problem att färga!!

Svar på tråden Den Kreativa tråden!!