• laris

Den Kreativa tråden!!

Hej alla,

Man kan vara hur kreativ som helst när det gäller bröllop. Inbjudningar, festhäften, rispåsar, dukning, placering, mm

Jag tänkte att vi ska samla en massa bra idéer här och hjälpas åt med en massa tips! Vad har du för kreativa idéer??

• Svar på tråden Den Kreativa tråden!!
  • DanKat

Oj, råkade komma åt skicka-knappen innan jag skrivit något Tänkte bara säga att vad söta dom blev!

• miac

Till dig som blev tipsad om att färga spetstyg. IKEAs billiga spetstyg , 7:-metern går INTE att färga!! Det är viktigt att tyget/spetsen är av bomull annars blir det ingen färg. Lycka till!

• burnisen

Tack!

bongen80 skrev 2009-03-11 13:41:54 följande:
    färg o infärgningssalt finns på stormarknader, bättre matbutiker o hos färgaffärerna (alla fall häromkring).kolla ikeas tyger kanske....färdigsydda spetsgardiner (går ju att klippa å dela på hälften som löpare. men som sagt jag tror det måste vara bomull om det ska funka, inga blandningar i tyget
    [/citat]

Bra! Slapp man göra den missen tack tack...
    miac skrev 2009-03-11 18:42:00 följande:
    [citat]
    Till dig som blev tipsad om att färga spetstyg. IKEAs billiga spetstyg , 7:-metern går INTE att färga!! Det är viktigt att tyget/spetsen är av bomull annars blir det ingen färg. Lycka till!
  • lecaroline

Kolla Panduros hemsida de har tyll..

• Luucie
    Sundvik skrev 2009-03-11 14:18:11 följande:
    Hur ser det ut, är det en- eller flervånings? Och hur mkt kostar det?:)
    De jag såg var envånings. Vet tyvärr inte vad de kostar men kan kolla upp det på fredag kanske, om det är intressant?
  • Sundvik

Det får du gärna göra, tack! Vi är ute efter ett flervånings tårtfat också, undrar vart man kan hitta ett sådant..

Luucie skrev 2009-03-18 08:12:53 följande:
    De jag såg var envånings. Vet tyvärr inte vad de kostar men kan kolla upp det på fredag kanske, om det är intressant?
  • Luucie
    Sundvik skrev 2009-03-18 11:53:59 följande:
    Det får du gärna göra, tack! Vi är ute efter ett flervånings tårtfat också, undrar vart man kan hitta ett sådant..
    Jag kollade upp det på nätet för några månader sedan...men gav upp för det var så dyrt.
    Rekommenderar dig att hyra istället. ICA Maxi eller Coop har säkert för en ganska billig peng.
  • giz83
    puma82 skrev 2009-02-11 13:35:09 följande:
    Vi satt och gjorde några olika inbjudningskort igår + servettringar (de är köpta och i trä, men ville ha en enkel bordsplacering, så då fixade vi till ringarna lite).De förslag vi båda tyckte mest om har vi lagt upp en bild på. Hoppas på lite respons här och se vad ni tycker om dem, så det inte bara är vi som tycker de är fina.I inbjudningskorten kommer vi ha en ljusgrön inlaga, lite struktur, där vi kommer ha all info så som datum och tid m.mVad tror ni?
    vart tog bilderna vägen?
    eller är det jag som är helt blind...=)
  • Lischen

En undran bara... har du prov-kastat rosenbladen? Blir de inte för lätta? Jag menar, så att de inte bara flaxar omkring runt huvudet på gästerna och inte når fram till er på trappan (eller var ni står)?
    Det låter jättefint med rosenblad, men jag undrade bara hur du gjort dem...om det finns ngn sorts tyngd i dem?

Snufflan skrev 2009-03-11 13:24:26 följande:
    Sen så bytte jag ut riset till rosenblad i tyg istället.
  • MyochErlend

Mandy OS skrev 2009-03-04 14:12:54 följande:

Ville bara dela med mig av mina pyssel till vårt bröllop i maj. Jag är ju pysselgalen och är inne på att göra allt själv. Inbjudningskort, plaseringskort, strutar till barnen, klänningar, korgar till blomsterflickorna, ringkudde, festprogram, rosenbågen m.m.m. några smakprov finns i mitt galleri om ni är nyfikna.
    jättefina saker ??
    men strutar till barnen ??
    Vad har du där ??
Svar på tråden Den Kreativa tråden!!