• Page

Barnkarusellen snurrar vidare

Hehe Vickan, läxa upp låter så hårt, men jag hoppas på att bli hörd. Om ingen klagar kan det aldrig ske någon positiv förändring. Fast jag vet att jag egentligen borde lägga min energi på att söka fler jobb och inte klaga...

• Page

Frejis, vad tråkigt att det blev en så negativ upplevelse för er.

När det gäller DS, har man inte en förhöjd risk bara för att man är över 35? Eller innebär dina siffror att risken är större än vanligt?

• Page

Telis, vad roligt för er med ett datum! Hoppas att det går hela vägen!

Tack för hejarop men jag kan nu berätta att mötet floppade. Mina största klagomål var angående gruppcoachingen som jag går på. Jag tycker att jag inte får ut något av den och att övningarna vi får göra är totalt meningslösa. Jag irriterar mig på att det inte finns någon struktur och att gruppledarna inte kan leda sin grupp.

Chefen ansåg dock att missnöjet från min sida inte var rättvist då coachingen inte ska ha någon bestämd struktur och att det är jag som inte gör det bästa av situationen.

Äh, det var det vanliga tugget om eget ansvar (VEM i helvete tror att man ska få ett arbete skänkt till sig?) och om att det är JAG som måste fundera ut vad det är för typ av hjälp jag vill ha och behöver av arbetsförmedlingen. När jag förklarar att jag inte är intresserad av någon "hjälp" av dem får jag höra att jag gör det visst eftersom det har gått så lång tid och jag har fortfarande inget arbete.

Ja just det, jag fick också en förmaning om att jag ska söka arbete i hela landet för att bättra på mina chanser och att jag ska även söka jobb som jag inte har vana av för "man kan aldrig veta i förväg vad man passar att arbeta med".

Jaja, nu skiter jag i det och återgår till min vanliga arbetförmedlingsapati.

J har dessutom fått lunginflammation igen och allt jag känner är trötthet. Det hade varit skönt att sova i tio år och samla ihop kraft så att jag orkar ta tag i mitt liv och sluta klaga och beklaga mig.

Nu ska jag läsa och se vad som har hänt under dagen!

• Page

Vickan, usch vad jobbigt att inte kunna diskutera på ett vettigt sätt med sin man, tyvärr så tror jag inte att det är så ovanligt. Kvinnor brukar vara mer verbala och analyserande?

Snaily, vad tråkigt med din morfar och hund.

Mugglan, kryddor brukar inte behöva ett miniväxthus, det går fint att plantera dem i vanliga krukor och ställa mot en vägg.

Liten, söka vård bör du göra om du har haft långvarig feber eller hosta som inte ger sig med. Det kan finnas andra orsaker bakom en förkylning så det kan vara värt att ta ett blodprov för att kolla vita blodkroppar. Fast å andra sidan kan man ibland ha sega förkylningar utan att det går att göra så mycket åt det (jag var förkyld i 5 veckor i höstas).

EA, tack för kramen!

• Page

Snaily, det är en enorm sorg efter ett bortgånget djur och jag känner igen mig i det du säger att det inte är en helt pk sorg. Av någon anledning är det genant. Min katt dog 11:e mars och jag gråter fortfarande varje dag.

• Page

EA, några vanliga knep för fina fönster är att ha en skvätt ättika i tvättvattnet eller att torka torrt det tvättade fönstret med tidningspapper.

Jag kan säga att INGET fungerar på mina fönster!

• Page

Telis, grattis till tioårsdagen och kul med lyckad middag!

• Page

Jag tror att vissa fönster är "dåliga" och går helt enkelt inte att få fina. Jag tvättar mina (usch, för typ ett år sen sist) på samma sätt som jag brukar tvätta hos min mamma. Hos henne får jag ett kanonfint resultat, men mina är flammiga och "mjölkiga".

• Page

Åh, såna fönster vill jag också ha!!! Nu har jag den typen som delar sig, så på mina två fönster i vardagsrummet har jag 16 rutor att tvätta!

• Page

EA, jag fuskar rejält eftersom jag inte har tvättat dem på nästan ett år.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare