• Page

Barnkarusellen snurrar vidare

Förresten gällande ÄD så får man inte betalt för det i Sverige, man får en engångssumma på 4000 kronor för förlorad inkomst och resor. Donatorn ska vara under 36 år (men det går säkert att blunda för enstaka plusår), vara frisk,inte ha vissa ärftliga sjukdomar, inte ha BMI överstigande 35. Man måste inte ha fått barn, eller "vara färdig med egen produktion".

Gosnosen, om du inte hittar en egen donator prova med att sätta ut en annons. Eller om du törs gå in på FL (om du törs) och kasta ut några känselspröt där!

• Page

Lappis! Förlåt, men jag har missat helt att du fick en utomkveds! Vad hemskt! Är det länge sen?

• Page

Även om jag inte har läst, så brukar Vickan uppdatera mig då och då. Men det är klart, det är mest de glada nyheterna som jag har hört.

December till mars?! Det är inte klokt hur länge det har pågått!

• Page

Lappis, men vad betyder det här då? Var det genom ett ivf? Vad säger läkarna? Cellerna var ju trots allt kvar i din kropp under lång tid...

Mugglan, äh, man vänjer sig rätt fort med att förhöra sina vänner om deras hälsostatus. En jättebra ursäkt dessutom om man inte känner för att närvara vid jobbiga kalas!

• Page

September, ja, det är jätteskönt att han jobbar. han hade inte klarat av (mentalt) många månader till hemma. Ja, intoleransen kan försvinna med tiden!

• Page

Lappis, men då är det alltså pyttelite positivt? Bättre att din kropp tvekar, än att den bestämmer sig för att göra sig av med cellerna.

• Page

Ja, det kan jag förstå Lapinette. Kanske kan det kännas skönt för dig att ta ett beslut, typ att du ger det 2 försök till och att ni slutar sen. Eller att du hoppar av redan nu och känner efter i nån månad om det var ett bra beslut. Usch, jag förstår att det känns hopplöst...

• Page

Nähe, nu ska jag göra mig vacker och redo för mitt gruppcoachingmöte på abf. Ha en trevlig dag allihopa!

• Page

Vickan, håll i hatten!

Koko, usch, stackars dig! Krya på dig!

Nenne, grattis på förlovningsdagen! Hurra, hurra, hurra!

Telis, kul med bonus, men isch för lönesamtal. Skönt att det gick smidigt.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare