• Page

Barnkarusellen snurrar vidare

EA, skönt att höra att det inte är bara jag som är lat på fönsterfronten!

• Page

AM, bra idé av dagiset! Om man vänjer barnen att tala inför en grupp i tidig ålder så slipper man kanske ångesten som äldre.

Jag trodde att jag skulle tuppa av under mina tal på retorikkursen...hade varit hjälpt av större vana.

• Page

Liten, gå lös på vinet!! Som sagt, du kanske inte kan dricka något snart!

Koko, vad gott med hemmagjord pizza!! Jag har inte ätit pizza sen J blev intolerant, men måste prova den glutenfria pizzadegen som jag har sett i affärerna! Mmmmm...

• Page

Jag funderar på att ta mig ut och ta bort ogräset i grusgången utanför huset. Tråkigt...men solen skiner och det borde gå rätt fort!

Åh, jag kommer äntligen in i mina vanliga kläder. De sitter inte helt perfekt och klämmer en del men jag får på mig dem i alla fall...

J är förresten inlagd igen. De ska kolla om det är lunginflammation eller om det är nåt skumt virus.

• Page

EA, ja, det kanske funkar! Det gör ju inget om den blir blek (till skillnad från brödet), det ligger massa gott på den som döljer blekheten.

• Page

Japp, han transplanterades i höstas. Prognosen var 50/50 att han skulle förbli frisk, nu vet jag inte med tanke på infektionerna som han har drabbats av.

• Page

Kul att det har fungerat så bra med inskolningen Piggelin!

• Page

Urrk, har inga trevliga minnen av snaps, men det är mitt eget fel...

Jösses, vad jag är sugen på pizza nu!!!!! *dregel*

Nu är min del av grusgången rensad och klar, och jag har blåsor på tummarna!

När det gäller J och hans immunförsvar så är den i botten just nu. 0.6 i vita (man brukar ha runt 3 i vanliga fall) och förhöjd snabbsänka. Det sjuka är att han mår helt ok (när han inte har frossa eller 40 graders feber), men det beror mycket på att kroppen är så slut att den inte uppfattar de vanliga "må-dåligt-signalerna". Jaja, färdigpratat om det!

• Page

AM, ja...kanske bör det även stå något om god handhygien?!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare