• Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!
  • Igia

Jag tycker pärla lyx... Vad har du för hårfärg?

F A M E skrev 2009-04-22 17:11:41 följande:

Kan ni gå in på denna sida jag länkar och hjälpa mig med att välja hårnålar. Får 1 förpackning gratis efter som de har blivit fel i min skoleverans.www.pernillasbrudbutik.se/butik/index.phpBrudklänningen har massa vita pärlor i sig så de är dem jag tittar på. Men ska de vara dem på spiral eller bara raka?Vad tycker ni?
  • Greta 1980

Vi handlade 35 boxar vin, 6 whiskey, 6 gin, 6 vodka, 6 xante (päroncognac), 2 cognac, 10 plattor öl, 3 likör & 2 baileys
    Och allt detta för ca 7000:-!!!
    Och jag har inte valt dåliga viner. Inga höjdar viner heller, men i klassen ca 190:- här hemma. per box alltså.
    Där kostade boxarna 60-70:-
    Så jättebra!
    Är så nöjd!(Sen ska vi inte ha allt till bröllopet om någon funderade ) Vill ju inte ha total röjarskiva!

Bubbel är jag inte heller någon expert på. Vet goda Champagner men vi kommer ha mousserande, blir för dyrt annars.
    Så vi ska prova lite olika bubbel under ett par helger nu. Mums!

Igia skrev 2009-04-22 15:59:42 följande:
    Hej på er!Vad ska ni ha för bubbel till brudskålen? Är inte så hemma på det där med bubbel...Greta: Hur mkt handlade ni och vad? Vi ska oxå åka ner i sommar men vi tar det på vägen hem från semestern... Vi har räknat lite på hur mkt men har inte riktigt bestämt vad vi ska ha för nåt.
  • Igia

Tackar! Verkar som vi inte har räknat alltför uppåt väggarna då. Fast vi kommer nog att köpa mer flaskvin tror jag. Beror lite på om vi får tag på karaffer el inte...
    Var ni i en boardershop el?

Greta 1980 skrev 2009-04-22 20:39:13 följande:

Vi handlade 35 boxar vin, 6 whiskey, 6 gin, 6 vodka, 6 xante (päroncognac), 2 cognac, 10 plattor öl, 3 likör & 2 baileysOch allt detta för ca 7000:-!!!Och jag har inte valt dåliga viner. Inga höjdar viner heller, men i klassen ca 190:- här hemma. per box alltså.Där kostade boxarna 60-70:-Så jättebra!Är så nöjd!(Sen ska vi inte ha allt till bröllopet om någon funderade ) Vill ju inte ha total röjarskiva!Bubbel är jag inte heller någon expert på. Vet goda Champagner men vi kommer ha mousserande, blir för dyrt annars.Så vi ska prova lite olika bubbel under ett par helger nu. Mums!
  • Greta 1980

Vi var i en affär i en galleria som hette Citti.
    Gå in och kolla på citti.se
    Det låg ca 10min med bil/buss från hamnen

Vi tänkte köpa flaskor men det blev för skrymmande att ta hem, så det blev boxar.
    Har fixat fina vinkaraffer istället!

• Midsommarbrud09

Fick mina skor från Matildasfest.se idag...men....fel klack! ÅHHH vad jobbigt! Nu måste jag krångla med detta och skicka tillbaka osv... MAn ska kanske inte handla på nätet.

Förövrigt är jag lite irriterad. Det är en hel del som verkar vänta in i det sista med att tacka ja/nej till bröllopet. Irriterande tycker jag! Antingen kan man väl eller inte. Eller?

• Sobeit

Midsommarbrud09 skrev 2009-04-23 16:43:12 följande:
    Fick mina skor från Matildasfest.se idag...men....fel klack! ÅHHH vad jobbigt! Nu måste jag krångla med detta och skicka tillbaka osv... MAn ska kanske inte handla på nätet. Förövrigt är jag lite irriterad. Det är en hel del som verkar vänta in i det sista med att tacka ja/nej till bröllopet. Irriterande tycker jag! Antingen kan man väl eller inte. Eller?

Det där om osa håller jag med dig fullständigt om. Här har vi 4 par som ännu inte kunnat lämna svar. Alltså räknar jag med att de inte kommer. Sambon har ringt o pratat med dem, men de kunde inte lämna svar ännu. *suck* Sedan är det 3 par som lämnade svar först efter att jag påminnt dem.

• Sobeit

Idag var jag till Bröllopsgården och lämnade in min klännign för insömnad. Och bokade en ny underkjol för den jag hade var för kort för mig. Tydligen finns dte nackdelar med att ha långa ben. hihi

Sedan hittade jag mina brudskor där oxå samt kom överens med henne om en lösning för mitt släp. Vi ska fästa upp det under middagen/festen så att jag int ebehöver tänka på det hela tiden. Och täcka uppsättningen med 2 helt underbara broscher.

Och den 3/5 ska sambon dit för utprovning av sina bröllopskläder. Jag ska stanna hemam med barnen, emn gud vad jag skulle vilja var amed och titta när han provar. Men jag har pratat med ägarinnan och hon har min klänning där så hon vet vad som passar bäst till den. Vi var på samma plan där. hihi

Nu ska jag böra med middagen!

Just det, det bästa är att eftersom hon inte kommer att sy in klänning på stört (det är ju liksom nästan 2,5 månad kvar) så kommer jag att kunna åka förbi för en sista provning när jag hittat underkläderna jag vill ha. *ler nöjt*

• Sobeit

Glömde ju berätta en sak!!

Igår var vi och kollade på lokalen osm vi ska ha middagen/festen i. Vi bestämde t o m hur borden ska stå och det känns bra. killen osm ska hjälpa oss med maten var oxå med, vilket jag tycker var guld värt.

När vi var där insåg jag att jag vill sätta upp tyg i taget för att skyla det. Har någon av er tänkt göra så? Vet ni hur man gör?

• F A M E
    Sobeit skrev 2009-04-23 17:08:17 följande:
      Det där om osa håller jag med dig fullständigt om. Här har vi 4 par som ännu inte kunnat lämna svar. Alltså räknar jag med att de inte kommer. Sambon har ringt o pratat med dem, men de kunde inte lämna svar ännu. *suck* Sedan är det 3 par som lämnade svar först efter att jag påminnt dem.    
    Jag förstår inte varför man ska dröja så bara för att de står ett senaste datum. Har en del som inte har hört av sig. Sambons syster sa "ja men de är ju osa 20 Maj är de bråttom då, hur lång tid som helst på mig." Hmmm.
Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!