• Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!
  • mia8

Min m2b hyr på bröllopsgården i Vittninge. Det var billigare än m.arnes men med samma kvalitet.

Nu är jag ute efter dukar...och jag behöver runda dukar...någon som har ngt bra tips?

• Igia

Vad kostar det på bröllopsgården? Har de mkt olika färger där?

mia8 skrev 2009-04-26 20:44:58 följande:
    Min m2b hyr på bröllopsgården i Vittninge. Det var billigare än m.arnes men med samma kvalitet.
  • mia8
    Igia skrev 2009-04-26 20:52:22 följande:
    Vad kostar det på bröllopsgården? Har de mkt olika färger där?
    Han hyr frockcoat (stavas?) med alla tillbehör, skor, skjorta rubbet för 2600. Tycker att det är helt ok. Hämtar en vecka innan och lämnar tillbaka två dagar efter och ska inte tvätta eller så.
  • mia8

och..ja det fanns en del att välja mellan!

• Sobeit

Nu är jag nästan helt klar med mina saker till bröllopet. Jag var och provade ut linser på Synsam igår. Och var in på Viv&Viktoria o köpte en korsett, trosor o strumpor. Så nu är det bara tidsbokning kvar för provmak up och provuppsättning. SEdan är jag helt klar!!!

På söndag ska sambon o prova ut sina kläder på Bröllopsgården. Det ska bli spännande. Och sedan är han oxå klar!

Kvar är då skor till döttrarna och några vinröda band.

F A M E:
    Jag kollade på de vinröda banden på Ohlssons tydeg. Är det samma röda nyans som du har på din klänning? *undrande*

• F A M E

F A M E:Jag kollade på de vinröda banden på Ohlssons tydeg. Är det samma röda nyans som du har på din klänning? *undrande*
    [/citat]

Jag tycker att de är samma nyans kanske att bandet är lite mörkare än klänningens. Ska fota näbbkläningen, har glömt bort de helt och hållet. Jag är lite slut efter ha jobbat helgen, har 2 dagar kvar innan jag får lite ledigt. 6 dagar på raken är lite jobbigt utan "ledighet" slippa gå upp tidigt.

• F A M E

Vi har också bara skorna kvar till barnen, sen är vi klara också med den biten. Ska åka in till Ikea & rusta på söndag och shoppa lite. Letar efter vinröda vanliga långa ljus nu istället. Har svängt nu ifrån grå till vinrött igen, blir så trött på mig själv märker jag.

• mia8

usch! Jag håller på att bli nipprig! Det här med en eventuellmöhippa är läskigt tycker jag. Jag är ett kontrollfreak och gillar inte att inte något veta. Sen kan man inte säga sånt högt för då låter det som att man förväntar sig en möhippa, tänk om det inte är någon som planerar en? Ett tabupratområde...eller?

• Sobeit

mia8 skrev 2009-05-03 13:36:01 följande:
    usch! Jag håller på att bli nipprig! Det här med en eventuellmöhippa är läskigt tycker jag. Jag är ett kontrollfreak och gillar inte att inte något veta. Sen kan man inte säga sånt högt för då låter det som att man förväntar sig en möhippa, tänk om det inte är någon som planerar en? Ett tabupratområde...eller?

Jag pratade med våra två toastmadamer och har sagt att det inte är någon fara om det inte blir ngn möhippa. Och om det blir en så ska dte inte vara förnedringsTV-varianten. Och de förstod. De känner ju mig liksom ... hihi

• F A M E
    mia8 skrev 2009-05-03 13:36:01 följande:
    Jag känner mig lite kluven när de kommer till sånt som möhippa. Själv så skulle en dag men tjejerna då vi äter gott & dricker gott. Sen om man åker vidare ut på typ flustret är helt ok. Men gå utspökad på stan i Uppsala och sälja dvs saker faller inte i min smak direkt.

Däremot så förväntar jag mig inte en möhippa heller av min vänner. Jag vet ju att sambon ska få en svensexa för de har jag hört, och de är helt ok för mig.
Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!