• Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!
  • Fjosok

HEj Uppsalabor. Tittar in en vända om det är okej?

Såg en brud utanför en av stans kyrkor förra lördagen. Hade bland det mest brudiga i klänningsväg jag sett på länge. Sjalkrage, marängkjol och låååååååångt släp.

Fick bara sådana sjuka bröllopsvibbar ... ville bara berätta

• FruLindberg09

Jag blev hippad för 2 veckor sen! o det va det mest fantastiska
    den bästa dagen ever (förutom när barnen kom de )

Vi hade bestämt (trodde jag då) att jag min kära o min syster o hennes kille skulle ut o äta o dricka lite öl på o´connors. Barnen skulle vi lämna redan på morgonen hos mina föräldrar för vi skulle alltså även ha en heldag på stan.

När jag står i hallen o klär av min minsting hoppar mina 2 bästa vänner o min syster fram o säger -Möhippa! jag blev helt chockad va verkligen inte förberedd, lättlurad som jag är hihi. På får jag mig en tokblond afroperuk ett par vingar o ett fult diadem sen går vi upp en våning o där står ännu flera vänner, där får jag massa bubbel o god mat. Sen hade varje vän köpt något som jag skulle kunna förknippa ihop med de, så det var bara att gissa o berätta historien bakom det hela skit kul grej! Sen lite halv lullig tog de mig genom stan mot stationen, så jag anade väl sthlm eller nåt sånt. På tåget fyllde de mig lite till. Jag fick blunda gissa spritsort, gissade jag rätt behövde jag INTE dricka. Jag hade 1 rätt så ni kan ju tänka er att jag blev ännu lulligare efter den upplevelsen, brydde mig inte ett dugg om afroperuken, sen bar det av med buss till ett 50-tals ställe/affär på söder. Med masa gamla roliga saker o även nya i retro stil. Där togs jag emot av en tjej som skulle fixa iordning mig till en 50-talsbrud. Frisyren främst. Sen blev jag sminkad av en kompis. Sen bar det vidare hem till min moster o där hade de dukat upp så fint o ännu mera god mat.

SEn tog en kompis som är duktig att fota en massa olika bilder på mig i ett gäng olika out fits i gammal stil blev riktigt coola bilder.
    Hände något hela tiden.

O på kvällen va vi o lyssnade på min bror som spelade på ett place i sthlm den kvällen.

Dagen efter va det brunch på mosebacke. En heeeeeeeeeeeelt underbar helg från start till slut!

• F A M E

Vad skoj fru lindberg09, låter som en toppen dag du fick.

Idag har jag shoppat lite runt omkring i Uppsala med hela familjen. Har hunnit med coop, barnens hus, apoteket, rusta Max, ikea & slutligen willys sen åkte vi hem.

Shoppade lite lakan och blomblad på ikea, minsta fyller år strax så presenter dit. Buffra på mitt lager på allergi sidan. Samt så köpte jag årets första jordgubbs plantor. Har några kvar sedan jag tröttnade i höstast och körde över dem med gräsklipparen.

Skulle behöva handla på mig nya gurkor, min egna odlade håller på att dö vid omplanteringen. *suck* snart är vårat fina växthus på plats med plattor i. OOOO vad jag har massor att spendera penar på, då man absolut inte har några att spendera på.

• Sobeit

Vi är klar med bordsplaceringen!!!!!!! *iiiiihh*

Sååå underbart! Och ifall att det blir sena bortfall så finns det sätt att flytta efter så att det fortafrande funkar. Inga stora omflyttningar krävs! Gissa hur nöjd jag är nu! hihi

• brud2009

I torsdags kom inbjudningarna fram och idag kom första samtalet
    Satt och försökte mig på bordsplaceringarna med förutsättning att alla kommer. Men va svårt det va, jag la ner det får bli ett senare projekt
    I veckan så måste jag ut och hitta skor till mig och barnen, ska bli skönt när det är klart. Sen måste jag hitta någon som kan och vill sjunga i kyrkan oxå, känns som det viktigaste just nu.

• F A M E

Vad kul brud2009

Här väntar jag på mina skor sen är jag klar så gott som. Festklänningen har inte kommit ännu samt sambons kläder håller dem på med att sy upp. Sen har vi bara barnens skor kvar.

Längtar till slutet av maj då osa är sluta så man kan se hur många som kommer. Just nu är vi uppe i 48 st men då är de ca 15 st kvar att osa.

Blir vi runt 55 så är jag glad de var 67 inbjudningar som gick ut. Kostar att ligga på topp som man säger.

Just nu vabbar jag idag då min minsta är sjuk igen. Har fått tid hos Cederblad idag med h*n, ska kolla om de är ev förkylningsastma som vi dras med. Ska bli skönt att få lite hjälp efter ett antal hostande nätter varje månad.

• F A M E

Ja just ska provsminkas snart, de ska bli kul och se hur de blir. Samt kolla om hon kan fixa min frisyr också annars så måste jag hitta någon annan.

• Sobeit

F A M E skrev 2009-05-04 11:23:59 följande:
    Ja just ska provsminkas snart, de ska bli kul och se hur de blir. Samt kolla om hon kan fixa min frisyr också annars så måste jag hitta någon annan.

Var ska du provsminka dig?

• kaif

hej, vet inte om ni diskuterat detta redan men var beställde ni er tårta och vad kostade den per bit? Någon som har beställt från konditoir savoy?

• F A M E

Jag har en släkting som kan sånt, hon är utbildad i make up - nagelvård osv. Samt så är hon säljare för mary kay också.

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!