• Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!
  • monkay

Va skönt att det ordnat sig med klänningen Allt löser sig!

Vi ska ha takdekorationer i form av fiberduk. Tänkte först köra på Britt från Ikea, men det har ju utgått GAAH så då fick det bli fiberduk. Blir riktigt fint, var lite böljande så där som jag vill ha det i taket.

Köpte på Plantagen 10*2,4 m för 99 kr. Så rätt bra pris blev det oxå, närapå billigare än Britt eftersom fiberduken är bredare

Har precis kommit hem från ett pass vattengympa på Fyrishov...tror inte jag kommer kunna gå imorgon

Sobeit skrev 2009-04-23 17:14:32 följande:
    Glömde ju berätta en sak!!Igår var vi och kollade på lokalen osm vi ska ha middagen/festen i. Vi bestämde t o m hur borden ska stå och det känns bra. killen osm ska hjälpa oss med maten var oxå med, vilket jag tycker var guld värt.När vi var där insåg jag att jag vill sätta upp tyg i taget för att skyla det. Har någon av er tänkt göra så? Vet ni hur man gör?
  • Igia

Vi kommer att sätta tyg i taket. Förmodligen Britt metervara... Vi kommer nog att dra det från mitten och ut mot hörn och kanter med en discokula i mitten. Vi får se vad det blir...

Sobeit skrev 2009-04-23 17:14:32 följande:
    Glömde ju berätta en sak!!Igår var vi och kollade på lokalen osm vi ska ha middagen/festen i. Vi bestämde t o m hur borden ska stå och det känns bra. killen osm ska hjälpa oss med maten var oxå med, vilket jag tycker var guld värt.När vi var där insåg jag att jag vill sätta upp tyg i taget för att skyla det. Har någon av er tänkt göra så? Vet ni hur man gör?
  • kaif

Visst var det någon här inne som hade beställt mat från Måns Ols i Sala? Orkar inte läsa igenom alla inlägg igen. Vad tyckte du? Var de bra?

• Sobeit

Ni som ska sätta tyg i taket, hur fäster di det? *undrande*

• monkay

I vår bygdegård finns det skenor i taket som man kan lägga tyget över och vi tänkte fästa tyget ( i vårt fall fiberduk) med häftpistol i väggarna. Det ger inga stora hål, så man inte förstör ngt

Sobeit skrev 2009-04-24 09:47:01 följande:
    Ni som ska sätta tyg i taket, hur fäster di det? *undrande*
  • Sobeit

monkay skrev 2009-04-24 09:55:19 följande:
    I vår bygdegård finns det skenor i taket som man kan lägga tyget över och vi tänkte fästa tyget ( i vårt fall fiberduk) med häftpistol i väggarna. Det ger inga stora hål, så man inte förstör ngt

Hur ser skenorna ut?

Inser nu att jag måste ringa och kolla med bygdeföreningen om hur man kan göra. Det fanns ett antal grokat o spikar strax under taket så jag misstänker att manm kan använda dessa på ngt sätt. Försöker bara förstå HUR vi ska få upp det? *tänker o fnular så det knakar*

• monkay

Tänk dig gardinstänger som går från vägg till vägg....fast själva stången hänger ungefär 40 cm från taket...hmm va jag är dålig på att förklara.

Skulle ni inte oxå kunna fästa tyget med sån där häftpistol då i taket...blir ju supersmå hål som knappast kommer synas efteråt...

Sobeit skrev 2009-04-24 20:25:46 följande:

Hur ser skenorna ut?Inser nu att jag måste ringa och kolla med bygdeföreningen om hur man kan göra. Det fanns ett antal grokat o spikar strax under taket så jag misstänker att manm kan använda dessa på ngt sätt. Försöker bara förstå HUR vi ska få upp det? *tänker o fnular så det knakar*
  • Sobeit

monkay skrev 2009-04-24 20:34:13 följande:
    Tänk dig gardinstänger som går från vägg till vägg....fast själva stången hänger ungefär 40 cm från taket...hmm va jag är dålig på att förklara.Skulle ni inte oxå kunna fästa tyget med sån där häftpistol då i taket...blir ju supersmå hål som knappast kommer synas efteråt...

Jag trör att vi lan göra så, emn jag vill få klartecken fört att vi får göra så.  Funderade faktiskt på att spänna upp tyget med hjälp av några vitlaserade trästänger. Får se hur vi kan göra. Jag menar, det gör ju inget att ha snygga laserade trästänger i taket för de matschar de befintliga laseringarna i lokalen.

• F A M E

Vi kommer inte att göra någonting åt taket i våran lokal, känns som att de kvittar för oss på de planet.

Där emot så håller jag på att jaga gamla linnedukar på 2m och hittat som tur är ett par st redan. Men jag ska ringa runt till lite flera släktingar först och se om man kan låna några här och där.

Annars så jobbar jag denna helg igen, men sen är jag lång ledig, så skönt.

• lottis77

Hej!
    Någon som vet vad det kostar att hyra en frack på Mästare Arnes? Något annat ställe där man kan hyra snygga frackar av bra kvalite här i Uppsala?

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!