• Jojjo82

Jag lånar ut...

Jag har nu varit på Ikea och handlat på mig snuskigt mycket prylar inför bröllopet och jag kom att tänka på att detta nog bara kommer att användas en gång om jag inte hittar någon som vill låna grejerna till sitt bröllop! Tänkte därför starta en tråd för gratis uthyrning av använda men ej förbrukade bröllopsgrejer.
    Så detta är vad jag har som vem som helst här inne får låna gratis mot att ni själva hämtar och lämnar tillbaka grejerna:

Hämtas i Örnsköldsvik:

78 champagneglas
    35 beiga tallrikar
    14 vita lakan
    36 värmeljushållare

Så, nu är det ER tur att värna om era medbrudars ekonomi och miljön!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-18 13:37
    Jag reserverar mig för eventuella förluster av grejerna, då vi tänkte ha ett sjujäkla party!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 20:05
    Vad underbara ni är tjejer! Vilket gehör för tråden Hoppas att ni fortsätter lägga ut era bröllopsgrejer för utlåning! KRAM!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 09:09
    www.delarmedmig.se

• Svar på tråden Jag lånar ut...
  • Jojjo82

Åh, men tack så mycket
    Jag är konsult inom 3D-CAD och PLM och det betyder att jag hjälper konstruktörer att rita upp lastbilar i ett 3D-program på datorn

Eftersom jag är konsult, så jobbar jag på annan ort på vardagarna och har därför en massa ensamtid på vardagskvällarna.
    Dock så blir det ingen programmering på helgerna, för då pussar jag på min m2b!
    Själva programmeringen är bara ett stort intresse och jag har en massa liknande projekt på gång förutom delarmedmig.se, som vi får se om det blir något av...

Det är bara så himla roligt att jag fått så'n respons på sidan och att den nu är uppe i över 50 registrerade användare!

lottis77 skrev 2009-04-23 11:00:26 följande:
    Jojjo82, Jag blir imponerad av dina kunskaper och att du sitter på kvällarna och lägger ned så mycket tid!! Blir nyfiken, vad jobbar du med? Eller är du bara så här duktig ändå!? Bra jobbat, iallafall!
  • Svanboet

Underbart! Tänk vilken bröllopsanpassad, budget och miljövänlig bank av likasinnade det blir på en sådan sida.

Jojjo82 skrev 2009-04-23 12:03:14 följande:
    Åh, men tack så mycket Jag är konsult inom 3D-CAD och PLM och det betyder att jag hjälper konstruktörer att rita upp lastbilar i ett 3D-program på datorn Eftersom jag är konsult, så jobbar jag på annan ort på vardagarna och har därför en massa ensamtid på vardagskvällarna.Dock så blir det ingen programmering på helgerna, för då pussar jag på min m2b!Själva programmeringen är bara ett stort intresse och jag har en massa liknande projekt på gång förutom delarmedmig.se, som vi får se om det blir något av... Det är bara så himla roligt att jag fått så'n respons på sidan och att den nu är uppe i över 50 registrerade användare!
  • J D

Det är verkligen en jättebra idé och du har gjort ett fantastiskt jobb!

Vet inte om jag har föreslagit det förut men en idé skulle kunna vara att man ordnar så att det finns en kalender intill det man vill hyra ut och så kan den som hyr ut rödmarkera de dagar som är uppbokade så slipper man maila och fråga i onödan (eller få en massa mail i onödan ). Vet dock inte alls hur jobbigt det är att fixa en sådan sak.

• Jojjo82

Det är en jättebra idé verkligen! Jag ska undersöka om det går att fixa.

J D skrev 2009-04-23 12:50:21 följande:

Det är verkligen en jättebra idé och du har gjort ett fantastiskt jobb! Vet inte om jag har föreslagit det förut men en idé skulle kunna vara att man ordnar så att det finns en kalender intill det man vill hyra ut och så kan den som hyr ut rödmarkera de dagar som är uppbokade så slipper man maila och fråga i onödan (eller få en massa mail i onödan ). Vet dock inte alls hur jobbigt det är att fixa en sådan sak.
  • J D

Jojjo82 skrev 2009-04-23 13:00:11 följande:
    Det är en jättebra idé verkligen! Jag ska undersöka om det går att fixa.J D skrev 2009-04-23 12:50:21 följande:

Tack .

• giz83

jojjo82--> nu kommer lilla korkade jag...vart skriver man att man vill låna då?
    *skäms så jag bara vill sjunka genom golvet*

• Jojjo82
    giz83 skrev 2009-04-23 13:15:35 följande:
    jojjo82--> nu kommer lilla korkade jag...vart skriver man att man vill låna då?*skäms så jag bara vill sjunka genom golvet*
    Ikväll kommer (förhoppningsvis ) funktionaliteten att man skall kunna maila den som lånar ut. Just nu så kan man bara se vad som finns att låna ut och vem som lånar ut, man kan alltså inte än kontakta utlånaren.
  • giz83

jojjo82--> va bra...då var det inte jag som e korkad asså...hihi

• Jojjo82

Absolut inte Sidan kan vara lite förvirrande för tillfället då all funktionalitet inte är tillgänglig än...

giz83 skrev 2009-04-23 13:24:15 följande:
    jojjo82--> va bra...då var det inte jag som e korkad asså...hihi
  • Jojjo82

God morgon tjejer!
    Hade ruskigt mycket på jobbet igår, så jag har inte hunnit programmera mailfunktionen än. Den kommer nog efter helgen, för jag kommer inte att kunna programmera då heller för då får jag min möhippa!!!
    Kom ihåg att lägga upp saker som ni kan låna ut, för det ser väldigt tomt ut i databasen måste jag säga :-/

Svar på tråden Jag lånar ut...