• möklintabröllop

Vem ska leda mig?!

Kan min son som är 24 överlämna mig? Tror nämligen att han vill det. Har också varit gift tidigare och då överlämna min pappa mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:12
    VILL NI VETA EN SAK!?????
    Min blivande man frågade min äldsta son ifall han fick gifta sig med hans mamma.
    Då känns själva överlämnande att det är sonen som ska göra det.
    Jag har redan blivit överlämnad av min pappa, då hade jag redan två barn. Ja, ja alla .....Därför känns inte pappa alternativet så himla bra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:16
    Hur orkar ni?
    En fråga och vilket påhopp ni gör på varandra!
    Alla är vi olika. Ingen är perfekt och ingen kommer någonsin bli det.
    Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 18:21
    Symboliken är även att mina barn är lyckliga över att jag gifter mig. Men en person som dom litar och älskar.
    "Inget gör mig lyckligare" svarade min sin när blivande man frågade.

• Svar på tråden Vem ska leda mig?!
  • Bambi76

Självklart skulle jag bli illa berörd om jag var på ett bröllop där bruden blev tvingad in i äktenskapet och blev överlämnad till sin blivande man av sin pappa pga den anledningen.
    Men har bruden frågat sin pappa om han vill gå tillsammans med henne till hennes blivande man så ser jag den handlingen och inte den anledningen som ni är emot.

feministbrud skrev 2009-03-25 22:39:05 följande:
    Kopplingen är att jag ser en ful handling som jag, utan att veta bakgrunden, blir illa berörd av. Detta är någon som ni förespråkare verkar vilja se förbi. Mao, man måste inte veta bakgrunden och symboliken för att ogilla och bli illa berörd av brudöverlämning.
  • Sebastiána
    MulleNuh skrev 2009-03-25 14:22:20 följande:
    Man går ju ändå UT tillsammans! Det är ju det som räknas tycker jag. Man har precis ingått äktenskap och går sen tillsammans ut för att påbörja det nya livet tillsammans!!
    Hmmm...de flesta började nog det gemensamma livet redan innan de gick in i kyrkan.
  • Sebastiána
    MulleNuh skrev 2009-03-25 14:46:13 följande:
    Fast även om min sambo vill att jag går in med pappa så kommer ju han aldrig dra vår dotter till altaret.. Och jag är HELT övertygad om att min pappa inte kommer dra mig fram heller.Jag känner ju dessa karlar och vet hur dom ser på saker och ting.
    Om din sambo vill att du går in med din pappa eftersom han inte vill stå i centrum kommer han väl inte heller vilja gå med en eventuell dotter till altaret eftersom han då kommer att stå i centrum.
  • Luucie
    feministbrud skrev 2009-03-25 22:39:05 följande:
    Kopplingen är att jag ser en ful handling som jag, utan att veta bakgrunden, blir illa berörd av. Detta är någon som ni förespråkare verkar vilja se förbi. Mao, man måste inte veta bakgrunden och symboliken för att ogilla och bli illa berörd av brudöverlämning.
    Jag vill inte se förbi det men det undgår mitt förstånd varför du automatiskt ser en dålig handling i detta?!

Är det likadant när du ser en pappa lämna sin dotter på dagis eller...nej jag fattar verkligen inte vad det är du ser?
  • Tindragull

Håller med dig. Den kopplingen begriper jag inte alls...

Bambi76 skrev 2009-03-25 22:34:16 följande:
    För mig är det HELT skillda saker att bli överlämnad av sin pappa på bröllopet och att en man skulle gå med sin fru/flickvän i koppel.. Ser ingen koppling mellan det ..sorry..
  • Bambi76

Skönt att det det är fler än jag som inte förstod :)

Tindragull skrev 2009-03-25 23:20:35 följande:
    Håller med dig. Den kopplingen begriper jag inte alls...
  • Shortvalleywoman
    Luucie skrev 2009-03-25 22:54:31 följande:
    Jag vill inte se förbi det men det undgår mitt förstånd varför du automatiskt ser en dålig handling i detta?!Är det likadant när du ser en pappa lämna sin dotter på dagis eller...nej jag fattar verkligen inte vad det är du ser?
    Ja om jag hade sett en pappa lämna sin vuxna dotter på dagis, så hade jag blivit väldigt illa berörd. Att en vuxen lämnar sitt barn på dagis, är ju ett tecken på att barnet inte kan ta hand om sig själv, eller hur? Och vi har inte barnäktenskap tack och lov? För det är precis just den parallellen som du tar upp jag ser i brudöverlämningen, att en förmyndare lämnar över någon som inte förmår ta hand om sig själv till någon som ska ta hand om den omyndige...
  • Tindragull

Ja, tycker det är en himla skillnad att gå bredvid min pappa och att bli släpad runt i koppel av min m2b...

Bambi76 skrev 2009-03-25 23:29:58 följande:
    Skönt att det det är fler än jag som inte förstod :)
  • Bambi76

Ja, det tycker jag med.. hur jag än försöker att se kopplingen så kan jag inte ..

Tindragull skrev 2009-03-25 23:39:20 följande:
    Ja, tycker det är en himla skillnad att gå bredvid min pappa och att bli släpad runt i koppel av min m2b...
  • Luucie

Nej det var inte alls så jag menade...
    Förstod faktiskt att det skulle feltolkas så fort jag postat det.
    Men jag orkar verkligen inte ens försöka förklara vad jag menar.

Däremot undrar jag fortfarande vad feministbrud ser?
    Gärna utan rappa svar om min "felaktiga" jämförelse...

Svar på tråden Vem ska leda mig?!