• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Ab fab

Då följer jag med hit också.

• Piggelin1

...och jag med

Lappis - ha en alldeles alldeles underbar resa ner till Europa! Drick en massa champagne åt mig Hoppas att ni kommer att gilla A'dam också!

Nenne - kul att du frågade om hur det var att sova i huset, de två första nätterna fick vi nämligen sova i vardagsrummet på nedervåningen, eftersom flyttgubbarna gick bet på vå! Så i måndags morse ringde vi Skanska (de som bygger här i området) & ett par timmar senare kom de & tog ner delar av trappräcket, så att vi fick upp sängen Så nu har vi sovit två nätter i rätt rum!

Skulle gärna skriva mer, men måste passa på att göra ett ryck i uppackningen när A är på inskolningen på dagis...

• Piggelin1

Ab Fab (& alla andra med för den delen)- några roliga påskplaner förresten?

• Ab fab

Nja påskplanerna är mer familjära än roliga. Svärmor o svarfar kommer hit torsdag-söndag. På långfredag skall vi ha äggjakt hemma tillsammans med vänner som har små barn. äggpickningstävling står på schemat. Påskaftonslunch med mamma. Middag påskdagen hos min bästa matlagningsvännina- sånt är alltid kul. Annandagen har jag sett fram emot att tillbringa i solstol med glassiga tidningar. Jag håller tummarna för vädergudarna

• CeciliaA

Hänger på här med!!

Nästa resa går på tisdag till Madeira, 5 stjärnigt lyxhotell och bara massa god mat, gott vin och sol!!

• Tinga

Hej, hej!

Nu har jag också hittat hit. Så himla kul att äntligen få gå in här och återigen ha en resa att berätta om. Hinner inte skriva så mycket just nu, men vi har haft det jättebra hela tiden och vädret blev inte så tokigt, trots allt. Det regnade hela torsdagen, men efter det har det mestadels varit sol. Precis lagom varmt väder för stadssemester; typ långbyxor och kort-/långärmat på dagtid.

Lappis - trevlig resa, om du nu hinner se det här innan ni sticker.

• Telis

Lappis, ha en jätteskön semester! Hoppas att det är riktigt vårigt och härligt där nere.

Glad Påsk till alla!

• Ab fab

Lappis- drick en massa god champagne o tipsa oss efteråt

• Lapinette

Har inte kommit till Chanmpagne än men har redan druckit champagne i dagarna tre samt en massa rödvin från Loire, Bourgogne och Bordeaux . Mår som en fet gris innan julafton . Har emellan måltiderna promenerat massor så denna gång har jag upplevt Strasbourg. Vilken mysig stad! Kan absolut tänka mig att flytta dit. Dessutom hade vi 25 grader varmt och sol och hela stan kryllade av folk som promenerade alt. cyklade omkring. Så härligt!

Nu är vi i Lorraine och har avverkat ytterliggare en släktlunch. Imorgon drar vi vidare till Champagne.

• Lapinette

Tinga - välkommen hem från Barca. Skönt att vädret inte blev så dåligt som de förutspådde. Jag ska själv passa på och kolla för de närmaste dagarna för Champagne och Amsterdam men hittills har det varit sommar!

Svar på tråden Nästa anhalt ...