• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Joji

Idag kan man köpa Lonely Planet om London, på svenska, med Aftonbladet för bara 59 kr! Den ska inhandlas! Även om man varit där några gånger är det bra att få tips!

Kommer säljas många Lonely planet för olika städer framöver, de för USA (Los Angeles, San Fransisco, Las Vegas) säljs tyvärr först i höst. För detta priset med Aftonbladet alltså, de säljs så klart i affären lite dyrare.

• Joji
    Joji skrev 2009-05-04 09:18:24 följande:
    Idag kan man köpa Lonely Planet om London, på svenska, med Aftonbladet för bara 59 kr! Den ska inhandlas! Även om man varit där några gånger är det bra att få tips!Kommer säljas många Lonely planet för olika städer framöver, de för USA (Los Angeles, San Fransisco, Las Vegas) säljs tyvärr först i höst. För detta priset med Aftonbladet alltså, de säljs så klart i affären lite dyrare.
    Jag fick min gratis, betalade bara för tidningen. Ännu bättre!
  • Tinga

Bäst att skriva ett inlägg nu, så att vi inte halkar ner från "förstasidan".

Hm, idag har vi skrivit kontrakt på ett hus, med inflyttning 10 augusti, så vi får väl se vad som händer med sommarsemesterplanerna nu. Vi ska ha 4 v ledigt före inflyttningsdagen, så någon resa kommer det definitivt att bli, men frågan är om vi både hinner med en "vuxensemester" och en "familjesemester". Dollarn har ju sjunkit rätt så bra de senaste dagarna och med allt ert Kalifornienprat börjar jag bli sugen på en tripp till USA.

• andbeyond

Nästa vecka verkar det vara N.Y guiden man kan köpa billigt. Den ska vi ha! Vill åka NU!

• Lapinette

Ahhhh Tinga, en resa till USA innan flytten kanske?

Vi har fortfarande inte bokat våra sista hotell men ta mig fasen imorgon måste det bara bli av. Har gjort en lsita på de jag htitat så det är bara att hitta tid och sitta ned tillsammans och välja.

Annars har helgen bestått i festens tecken dvs mycket vin och ikväll 4 flaskor champagne då vi fått oväntat besök från makens kompis från Frankrike.

• Joji

Lycka till med bokningarna Lapinette! Vi bokade två nätter i Hollywod i torsdags, ett vi spanat på som hade ett 48 timmars erbjudande - sparade cirka 1800 kr! Inte fel!

Nu har vi bara två bokningar kvar att göra: Pismo Beach och Carmel. Känns skönt!

Kom just hem från en surpriseminiresa som blivande mannen bokat: övernattning och trerättersmiddag på Elite Strand Hotell i Falkenberg. Det ligger väääldigt fint, vi hade rum i markplan och gick bara några meter, så var vi på stranden. Även en lång pir som man kan gå ut på, jättefint med strålande väder. Maten var god, frukosten bra. Men stället skulle behöva rustas upp lite! Men det var jättemysigt, vi äääälskar att bo på hotell och äta gott!

• Lapinette

Joji - härligt med en minisemester!

Vi har nu bokat samtliga nätter i California utom en. Den natten kommer vi inte att boka då vi tar ett motell utmed vägen någonstans mellan Bodie och San Diego, lite beroende på hur länge vi känner och orkar köra.

Det vi nu har bokat är ett litet B&B i Carmel. Har kollat in det länge men så tvekade vi då det blir lite dyrare ... men tillslut så hamnar vi ändå där fast i ett av de mindre rummen. Har redan blivit välkomnad via mail och fått info om eftermiddagste och fritt vin till kvällen . Känns onekligen trevligt.

I Napa/Sonoma höll vi på att boka ett B&B i japansk still med superhärliga badkar, pool och en vacker trädgård men när notan för två nätter hamnade på ca 4 600 kr så bangade jag ur. Istället blir det ett hotell i stadsmiljö, i Napa som har fått mycket bra recensioner på Tripadvisor. Inte billigt det heller men "något" billigare än det andra .

• Telis

Lappis, vad lustigt att ni också ska till Bodie. Hur kom ni på det? Jag hade aldrig tänkt på att åka dit om inte min kompis tipsat om det.

• Lapinette

Har läst och sett bilder från Bodie bl a på internet. Tar det på vägen från Yosemite. Det är en av anledningarna till varför vi inte kan/vill planera den övernattningen. För det är svårt att beräkna hur långt stopp i Bodie vi behöver etc.

Håller på och tvekar över bokningen vi gjorde i Napa igår. Skulle nog hellre vilja ta ett mindre b&b. Hmmm... maken kommer att bli tokig! Snacka om att vela hit och dit.

• Piggelin1

Härligt att läsa om era planer
    Har för mig att jag läste om LA eller om det var San Fransisco nyligen, kan det har varit senaste RES, eller möjligen numret innan? Tänkte på er i vilket fall Kan kolla hemma & i så fall scanna in det & maila till er Lappis & Telis!

Ab Fab - kom att tänka på dig häromdagen - har du varit på champagneprovningen ännu?!
    Mannen & jag var på bakfickan på Hos Pelle i veckan som gick - yummie!

Själva längtar vi efter fredag - då tar köparna över lgh & då är vi ÄNTLIGEN på grön kvist & vet exakt var vi landar & kan börja planera resandet mer seriöst igen

Rosen - länge sen du var inne! Hoppas att allt är väl! Saknar dig!

Svar på tråden Nästa anhalt ...