• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Lapinette

Vi såg Sideways igår för att bli lite inspirerade inför resan. Har sett den förut, har den på dvd hemma, men det var nu roligare än tidigare då vi var mer medvetna om ställena de åkte till samt att vi satt och antecknade vad de drack och vart de åt. Lite skoj faktiskt!

• Tinga

Telis - vad trist att Pigeon Point var fullbokat, för det var verkligen mysigt där.

Lappis - kul med inspiration från en film! Det har jag aldrig tänkt på inför en resa, har bara hållit mig till guideböcker, men det här var ju en bra idé.

• Lapinette

Jag har för mig att det är i Lonely Planet ... eller så har jag läst det någon annanstans ... så tipsar man om filmer, böcker och även musik.

För oss blev det så mer påtagligt när vi igår såg hur han satte sig i bilen i San Diego och körde upp till LA för att hämta sin kompis och sen vidare upp längs kusten och in mot Los Olivos. Bad maken stoppa dvd'n vid ett tillfälle då jag tror att vårt hotell i LA fanns med i bakgrunden (huset är nämligen runt). Vet inte om så är fallet men skoj om det visar sig vara rätt.

• Lapinette

Joji - vi kommer troligen att boka i Buellton/Solvang/los Olivos en natt. Där blir det ett billigt motell. Har hittat ett som fått bra kritik och kostar typ 700 kr/natten. Sen tar vi nog två nätter i Carmel alt. Monterey innan vi drar vidare till någon av vindalarna norr om SF.

• Lapinette

Kollade mina länkar till hotell som jag hittat tidigare ... och hittade ett för typ 500 kr/natten i centrala San Diego. Självfallet är det hotellet fullbokat nu .

• Mlle M

Lapinette: Nu har jag inte hängt mer helt var exakt runt SF du bokat och var du inte bokat, jag var för manga ar sedan pa detta hotell och det var saaaa coolt, kändes som om man steg in i en gammal film, www.indianspringscalistoga.com/
    Det ligger nära Napa och jag kan verkligen rekommendera omradet, det var super! Men som sagt jag har inte hängt med sa det kanske inte stämmer med er rutt!

• Lapinette

Mlle M - vet du att jag har läst i helgen och funderar starkt på Calistoga när vi är uppe i Napa/Sonoma. Tack för länken, ska kolla in stället.

• Joji
    Lapinette skrev 2009-04-24 15:45:25 följande:
    Joji - vi kommer troligen att boka i Buellton/Solvang/los Olivos en natt. Där blir det ett billigt motell. Har hittat ett som fått bra kritik och kostar typ 700 kr/natten. Sen tar vi nog två nätter i Carmel alt. Monterey innan vi drar vidare till någon av vindalarna norr om SF.
    Shysst pris!

Tack för tipset om filmen, vi har också tänkt se filmer innan resan och denna låter ju bra!
  • Telis

Jag insåg att det kommer att vara långhelg när vi kommer till Carmel/Monterey och att det därför var bäst att boka boendet där också. Carmel verkar mysigare men också dyrare men jag hittade inget som verkade okej i Monterey (det var en massa varningar för bed bugs på Tripadvisor ). Så till slut blev det ett hotell i Carmel istället, Hofsas House: www.hofsashouse.com/ Hoppas att det blir bra.

• Lapinette

Sitter här för fullt och tittar på San Diego ... som verkar vara den svåraste nöten för oss att knäcka. Fullt på nästan alla "bra" ställen just de datum vi ska vara där. Står nu mellan ett motell i en förort till San Diego eller ett SPA i la Jolla. En väldig kontrast men vet faktiskt inte alls vilket vi väljer utan maken får lägga den sista rösten.

Svar på tråden Nästa anhalt ...