• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Telis

Fast den där skalan handlar ju bara om hur snabbt smittan sprids, inte hur farlig den är. Än så länge verkar den ju inte vara så värst farlig iallafall. *peppar, peppar* Vi får hålla tummarna för att den inte blir värre.

• andbeyond

Hej hej!
    Här hoppar jag in och tänker också vara i totalförnekelse att vår bröllopsresa till USA skulle kunna påverkas av flunsan! Nästa anhalt för mig kan dock tänkas bli Hossegor i Frankrike då syrran bor där. Sen blir det (ja BLIR det) USA i slutet av augusti

Joji skrev 2009-04-29 21:30:50 följande:
    Haha, ja det hoppas jag kunna bidra med! Förhoppningsvis kan vi även skriva under tiden vi reser!För jag VÄGRAR göra någon backup plan till vår resa. Vi SKA till USA, så är det bara. Så, jag lever i denial lite till!
  • Telis

andbeyond, vad kul att ni också åker i slutet av augusti, precis som vi. Hur ser er rutt ut och hur länge är ni borta?

• andbeyond

Vi kommer inte att bila genom USA (denna gång) utan åker först till New York en vecka sen vidare till Maui och sedan Kauai. Blir borta 3 veckor ungefär. Åker den 24/8, 2 dagar efter bröllopet.

Så vi ska ju inte till Mexicogränsande stater (mellanlandar i LA iofs) men verkar ju som att N.Y. alltid blir inblandat i allt..

Vart ska ni och när åker ni? (kanske står längre bak i tråden men är svårt att hänga med..)

Telis skrev 2009-04-30 10:01:41 följande:
    andbeyond, vad kul att ni också åker i slutet av augusti, precis som vi. Hur ser er rutt ut och hur länge är ni borta?
  • Telis

Åh, vilken härlig kombination med New York och Hawaii!

Vi åker till Las Vegas (på er bröllopsdag ) och hyr sen bil och åker San Diego - highway 1 utefter kusten - San Francisco - Yosemite och så tillbaka till Las Vegas. Vi ska vara borta i nästan fyra veckor.

• andbeyond

Låter ju också härligt! Vi vill gärna göra en roadtrip genom USA någon gång, men får bli när det finns pengar i kassan igen (lär ta ett tag..). Skönt att vara borta så länge, då hinner ni ju verkligen med mycket. Vi har planerat inte lika mkt tid "då vi bara ska slappa" som tid då vi ska göra saker. Blir nog lätt att man bokar upp sig på för mkt annars.

• Joji

Vi ska ju också till Kauai! Kul att vi är flera som ska till typ samma ställen!

Jag VÄGRAR som sagt också oroa mig för svininfluensan och VÄGRAR göra en backupplan!!!!

• Telis

Joji, jag hörde en smittskyddsexpert på radion idag och jag tycker det låter jättelugnt. Klart att vi kommer att komma iväg!

• Joji
    Telis skrev 2009-04-30 17:27:41 följande:
    Joji, jag hörde en smittskyddsexpert på radion idag och jag tycker det låter jättelugnt. Klart att vi kommer att komma iväg!
    Åh hurra, underbart av dig att säga så! Min blivande sa idag att han börjar bli lite orolig, jag sa att de orden inte får yttras!
Svar på tråden Nästa anhalt ...