• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Ab fab

Nej rosé brukar inte vara favorit men den här var ok. Den låg i mitt påskägg fr mamma

Hoppas kollegorna var snälla

• Lapinette

Ab fab - det var jättesnälla och la en order . Ahh, så kanske man ska prova denna champagne. Det var inte något dåligt påskägg ... själv fick jag bara en massa choklad.

• Piggelin1

Joji, inboxa mig din mailadress, så mailar jag dig med´(viss varning för fördröjning bara - det kanske tar npågra dgr innan jag kommer till skott & scannar)!

Ab Fab - läste också om Basement i lördags! Har aldrig varit där, men blev onekligen sugen efter den recensionen
    Åhhh, vad härligt med provningen - kan bara hålla med Lappis - lova att återkomma med en fullödig rapport!
    Vilken fin påskpresent förresten!!

Vi som pratat så mkt afrika tidigare i tråden - i fredags kväll såg mannen & jag "Damernas Detektivbyrå" på dvd! Härligt att se den naturen igen! De hade ändrat en hel del i handlingen (det blir väl så i en filmatisering), men den kändes ändå som om de lyckades förmedla det där lite "småputtriga" långsamma tempot väl. Fast hennes assistent var lite väl överdriven, tycker jag. Både mannen & jag har läst de flesta av böckerna, så det var lite kul att vi kunde jämföra filmen med böckerna.

• Ab fab

va kul att du sett filmen Pigge. Köpte den till mamma i födelsedagspresent igår. Förresten- igår testade vi kustkrog, Seaside på Björkö. Så mysigt. Newportinredd enkel krog med egen brygga och saltvattenstänk på näsan

• Lapinette

Ser fram emot restaurangtips i Göteborg. Basement serverar för övrig denna champagne som jag tjatat om sen vår resa, Diebolt-Vallois.

• Piggelin1

Ahhh, kul med Seaside - vi får ta det som en liten utflykt framöver, tror jag bestämt! Undras om jag inte såg ngt GP Läsvärdet-erbjudande på Seaside häromdagen? Under maj månad tror jag det var.

• Lapinette

Har bokat om hotellet i Napa. Det blev istället för just ett fint hotell inne i Napa ett b&b i utkanten. Passande nog har vi bokat ett rum med namnet Champagne som har en utgång i markplan mot poolen.

Så det blir b&b i Carmel och i Napa.

• Lapinette

Månne denna Seaside vara något att besöka för en lunch när vi är i Götet? Vi har ju 3 dagar där så en dag kan man ju ta sig utanför själva stan. Hur tar man sig dit?

• Ab fab

Jag skulle definitivt rekommendera Tullhuset på Hönö i så fall. Utsikt till Vinga. Pittoreskt som sjutton. Det går färja/buss dit www.tullhuset.se/
    tjingeling från Berlin

• Lapinette

Ab Fab - enjoy Berlin och samla lite tips för vi åker troligen dit i höst!

Svar på tråden Nästa anhalt ...