• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • E11a

Vi ska till Dorset midsommarhelgen. Har aldrig varit vid the Jurassic Cost förut men det ska vara mycket vackert tydligen, så nu tyckte vi att det var dags. www.jurassiccoast.com/. Vi ska bo på The Abbots House www.abbotshouse.co.uk/index.php, men som sagt vi har inte varit där ännu och har således inte förstahands information om det är bra. Mitt förstahandsval var ett litet B&B som heter Marren som har fått superbra reviews men de var fullbokade just den helgen. www.marren.info/

Jag gillar Whitstable men det är i norra Kent och det var väl inte det ni riktigt hade tänkt er. en.wikipedia.org/wiki/Whitstable. Dom har en riktigt bra seafood restaurant.

• Lapinette

E11a - aldrig hört talas om Jurassic Cost förut?! Tänk vad man lär sig saker här på BT .

Själva så har vi nu allt bokat (utom en natt) i USA. Maken bokade nämligen bilen i helgen.

• gosnosen

Tänkte höra om någon har något tips. Vi har bokat in några dagar i New York i början av september och är nu ute efter förslag på boende. Vi har tidigare bott på Chelsea Hostel men vill nu prova något annat. Någon som har ett tips?

Nenne - visst bodde ni på Chelsea Lodge? Vad tyckte ni om det?

• nennesjuttioåtta

gosnosen
    ooh vi var jättenöjda! Det var fräscht städat och aldrig någon kö till toaletterna, lugnt och skönt område med bra läge! Men det är ju inte Hilton direkt. Vi skulle gärna bo där igen m vi inte skulle kosta på oss hotell.

• Lapinette

Hur går med alla resor kors och tvärs? Något nytt som är bokat eller inplanerat. Själv känns det lite tomt då allt är bokat inför Kalifornienresan och sen är liksom årets semester slut ... nästan. Det blir en weekendresa, troligen Berlin, i oktober också och så självfallet ett par vändor till svärmor i Frankrike ... men ingen längre, större resa.

• Tinga

Lappis - jag tar tacksamt emot artikeln om Cornwall. Vi har inte bestämt exakt var vi ska bo än, utan får se var vi hittar intressantast sevärdheter och så planerar vi boendet därefter. Hög tid att läsa på, med andra ord.

Jersey har jag också drömt om länge, men vi får se hur mycket vi hinner med. Det är så lätt att planera in massor, men vi ska helst hinna ta det lite lugnt också.

E11a - tack för boendetipsen! Jag har sparat länkarna och det såg verkligen trevligt ut på båda ställena. Hemsidan om Jurassic Coast verkar informativ.

Gosnosen - vi bodde på Big Apple Hostel när vi var i New York. Med vandrarhemsmått mätt var det helt OK; små rum, men rent och OK prisläge (också det med New York-mått ).

• E11a

Maken beställde The Landmark Trust's katalog för någon vecka sedan. Vilka coola ställen man kan hyra! Gamla fort, små lusthus och torn bara för två, kvarnar m.m. Vackert och tidsenligt inrett.

www.landmarktrust.org.uk/

Tyvärr är deras hemsida inte så bra ännu men dom håller tydligen på att jobba på den. Verkligen fantastiska ställen att hyra och bo på.

Några exempel ur katalogen finns på; www.landmarktrust.org.uk/handbook/

• Lapinette

Tinga - inboxa mig din adress så ska jag försöka komma ihåg och ta med sidorna och kopiera dem.

• Lapinette

Tinga - och jag kom faktiskt ihåg att ta med artkilen så den är kopierad och klar. Nu får vi se hur lång tid det tar innan jag får iväg den till brevlådan ... nästa moment.

Svar på tråden Nästa anhalt ...