• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Telis

Min kompis sa att man behöver en hel dag i Bodie. Och att man måste ta med sig mat och massor att dricka (om det är varmt) för det finns inget matställe där.

• Ab fab

På fredag väntar Basement och provning med Rikard Juhlin. Temat är Pol Roger. Inte dumt alls. Speciellt när Basement fick full pott av uteätarna i lördags

vi var på hos Pelle för två veckor sen- det är verkligen en favvokrog. Lappinette- ett tips inför din Göteborgsresa kanske

Imorgon blir det berlin. Konferens i tre dagar. Blir nog inte så mycket mer än hotell. Dublin måndag-tisdag nästa vecka med en ledig dag

• Lapinette

Oj! Vi tar nog ett stopp på ett par timmar sen drar vi vidare ... lär nog inte ha så mycket mat med oss efter 2 dagar i Yosemite. Men tack för tipset om att det inte finns något att köpa där. Vi får se till att stanna utmed vägen dit och köpa dricka.

Ja, jag saknar också Rosen och hennes härliga mat och vintips. Antar att hon jobbar för fullt så här i bröllopstider.

Piggelin - härligt med nya resplaner. Måste erkänna att jag börjar bli rejält trött på att leta hotell i USA. Har sagt till maken att nästa år får det bli 2 veckors charter .

• Joji
    Piggelin1 skrev 2009-05-11 10:47:47 följande:
    Härligt att läsa om era planer Har för mig att jag läste om LA eller om det var San Fransisco nyligen, kan det har varit senaste RES, eller möjligen numret innan? Tänkte på er i vilket fall Kan kolla hemma & i så fall scanna in det & maila till er Lappis & Telis!
    Gärna till mig också om det går bra!? Alla tips är ju högst välkomna! Jag kan skicka dig min mailadress via meddelande i så fall...
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-05-11 09:11:35 följande:
    Har redan blivit välkomnad via mail och fått info om eftermiddagste och fritt vin till kvällen . Känns onekligen trevligt.
    Verkligen! Det låter ju toppen!
  • Lapinette

Ab fab - attans vad avis jag blir. Juhlin och min favvo champagne Pol Roger. Du måste komma in här och berätta vad ni provade. Själv har vi några årgångar 98, 99 och en blanc de blanc i kylen. I helgen rök 2 stora och 1 liten Polle samt 1 flaska som vi köpte i Champagne och som vi inte alls är så värst nöjda med. Sån skillnad att dricka den direkt efter några flaskor Pol Roger.

• Ab fab

Lovar- det kommer rapport direkt från provningen

• Lapinette

Ab fab - TOPPEN! Tar du med dig datorn dit? Synd att inte man kan förmedla smak och luktupplevelser genom skärmen. Sniff, sniff ... ahhh den har en mineralton med lite doft av krusbär ... mmmm... ja, den smakar vår, krispig, härligt bubblande, små, små bubblor som liksom retar gommen *SUCK*.

• Ab fab

nej ingen dator även om jag ibland tror att den vuxit fast i mig

Drack en rosé i helgen. Mycket enkel men klart god och passade till maten (sallad med jordgubbar, parma, grillad haloumi och balsam och sen grillad lax kryddad med rosépeppar, rödbetor och fetaostkräm)
    www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=MOUSSERANDE+VINER%2c+ros%u00e9%3aFrankrike+-+Champagne%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aS%u00f6tma%3aFyllighet%3aFruktsyra%3a

• Lapinette

Ab fab - har faktiskt inte fått smak för rosé Champagne men provade en när vi var där Diebolt Vallois som ska släppas i höst som jag faktiskt gillade. Är ju mer för de torra och inte så fruktiga Champagnerna och oftast är rosén fruktig. Men middagen lät himla god!

P.S. Pratade precis med ditt företag. Kunde inte låta bli att tänka på dig men självfallet frågade jag inte damen som ringde om hon kände Ab Fab .

Svar på tråden Nästa anhalt ...