• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Tinga

Lappis - du håller spänningen vid liv! Vad trevligt att ha något annat än räkningar att se fram emot i posten.

• Tinga

Vad gäller resefronten i allmänhet så ska vi alltså till Helsingfors på en weekend i mitten av juni, sen blir det England och Normandie i mitten av juli och så Thailand vid årsskiftet. Under hösten kommer jag troligtvis att åka på en veckas sol- och badsemester med sönerna och mina föräldrar. Sen kanske maken och jag klämmer in en stadsweekend under hösten också, eventuellt utan barn. Fast det beror lite på hur det blir med husrenovering och så; svårt att ha tid till både resor och hemmafixande.

Jag tycker iallafall att vi kommit igång bra med vårt resande efter att vi fick barn, vilket är precis vad vi ville. Det fanns ju "olyckskorpar" som kraxade om att vi skulle nöja oss med att stanna i svärföräldrarnas stuga som småbarnsföräldrar, men ack vad de hade fel. Man får bara inte bli för bekväm av sig.

• Lapinette

Tinga - varför blir jag inte förvånad att ni kommer att resa med era barn?!! Vi har också lite smått pratat om en helg i Helsingfors. Båda har varit där flera gånger tidigare men mest i jobb så det vore trevligt att ha ett par dagar som turist. Det är ju varken långt eller svårt för oss som bor i Stockholm att ta oss över dit.

Annars, så ser jag fram emot ett annat slags resande den dagen vi har barn. Det är flera saker jag har sagt att det ska vi göra när vi har barn bl a hyra hus i Normandie/Bretagne och på Västkusten.

• Lapinette

Tinga - nu har artikeln hamnat i ett kuvert ... bara frimärken och själva brevlådan som fattas .

• Lapinette

Så hur går det för alla?

Har USA-resenärerna, Joji och Telis, bokat allt?!

norgejente - hittade ni ett bra hotell i Reims och har du köpt Juhlins champagnebok?

E11a - har ni någon resa på gång innan Namibia?

Adamia - här minns jag faktiskt inte alls, hur ser era resplaner ut?

Ab fab - säg till om du behöver lite Stockholmstips.

Själv kan jag inte låta bli att fundera och titta på lite alternativ inför kommande semestrar. Bara skumma lite ... .

• Tinga

Lappis - vi har inte kommit längre med England/Frankrike än att vi bokat båtresan till England, men jag ska inom biblan idag och låna Första Klass-guider om England och Frankrike, så jag hoppas att vi snart ska kunna boka boende.

• Lapinette

Tinga - saknar att inte ha något att planera för tillfället! Satt igår och tittade på hus man kunde hyra i Bretagne samt möjliga rutter i olika delar av Europa för framtida bruk.

• Tinga

Lappis - du kanske ska konsulta åt oss andra istället? Vi tänkte att vi skulle bo i Normandie, någonstans i trakterna av Caen, antingen i hyrt hus eller B&B. Har du något bra tips på lut är det bara att säga till.

• Ab fab

Hej
    efter en intensiv restid är jag stationerad på kontoret. Nu är arbetsresorna över. Inga exotiska resmål som Essen, Frankfurt eller Dusseldorf

Nu ser jag fram emot weekend i London nästa helg. Bonusbarnen fyller 18 o 20 så det skall firas med familjetripp. Det skall bli himla kul. Mitt ansvarsområde är 1. hop on/hop off tur 2. pubrunda. lagom nivå*s*

• Tinga

Lappis - tusen tack för artikeln, som kom med posten idag. Jag funderade på vem det var med så snygg handstil som skickade brev till mig! Du skriver verkligen fint. Det kändes lite lustigt att ha läst spaltmeter av dina inlägg och så ändå inte känna till din handstil. Fast iofs, så är det ju när man läser böcker också; inte känner man till författarens handstil för det.

Himla sugen blev jag iallafall på att komma iväg, efter att ha läst artikeln. Och jag vill bo på alla hotellen och äta på alla restaurangerna som omnämndes. Jag har varit på biblan också idag och lånat guideböcker, så nu börjar frossandet och planeringen på allvar. Problemet lär ju som vanligt bli att begränsa sig...

Svar på tråden Nästa anhalt ...