• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Piggelin1

Men hallå eller - jag har ju hjärnsläpp Jag tänkte på Tullhuset när du skrev om Seaside, Ab Fab
    ...och insåg att jag var på julbord på just Seaside, så jag har ju varit där! Tullhuset är ju stället som jag vill göra en utflykt till & testa!
    Vaddå förvirring

• Lapinette

Jag har ett delikat i-landsproblem. Min make kom med ett förslag igår kväll om att följa med honom när han ska på businesstrip till Grenoble i början på nästa vecka. Vi åker i sådana fall på lördag och är tillbaka på tisdag och tänkte då stanna 3 nätter i mitt älskade Annecy (där jag pluggade en gång i tiden). Det enda som kostar för oss är min flygbiljett + 2 extra nätter på hotell. Nu är inte kostnaden problemet i sig utan vädret. Kollade igår och det såg ut som regn, regn och regn ... men idag har de ändrat prognosen och vädret ser ganska så hyfsat ut. Vet inte riktigt vad vi ska göra för i en liten alpstad (kan knappast kalla Annecy för by då det är lika stort som Östersund) finns det inte så mycket att göra OM det skulle bli regn. Nästa problem är mitt jobb som inte vet om mina planer men normalt sett är de flexibla och jag bestämmer själv över tid och rum. Hmmm... måste bestämma oss snabbt då maken ska boka sina biljetter.

• Lapinette

I-landsproblemet är löst - VI ÅKER! Ahhhh... ska få fira min födelsedagsmorgon i min favoritstad.

• Piggelin1

Skulle precis logga in & säga ÅK!!! Men du hann bestämma dig före jag hann in & skriva det!

Ahhh, vad kul & mysigt det låter

• Piggelin1

Hmmm, undrar om jag inte ska lägga skumpa på kylning tills på fredag, då allt med lgh är avslutat & klart?! Har fortfarande några flaskor liggande sen resan dit för flera år sen

• Piggelin1

Adamia,
    En av mina bästa vänner ska åka till Mallis om några veckor & jag kom på att du bor ju där! Nu vet jag iofs inte vart de ska bo eller så, men tänkte att du kanske hade några tips på smultronställen, bra ställen att äta osv

• norgejente

Hej!
    Nu har jag börjat att boka vår bröllopsresa till champagne! Tack för många goda råd och tipps. Det blir 2 nätter i Epernay på villa de Eugine, en på Champagne Mont d´Hor och två i Reims. Vilket hotell i Reims rekommenderar ni? Åh jag glädjer mig till god mat och gott vin!! Och en vecka barn fri

• Lapinette

norgejente - härligt att ni ska bo på Villa Eugene. Ni kan då promenera till Mercier och åka på en visning i deras enorma källare, man åker tåg. Köp inte Champagnen för det finns bättre men det var skoj att ha sett den enorma tunnan coh källaren.

• norgejente

Känner ni till le Clos du Mont d´Hor? Man kan bo på vingården men jag funderar på om det är långt bort från resturanger... Någon som vet?

Svar på tråden Nästa anhalt ...