• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • E11a

Lappis - Nix inget större på gång innan Namibia i September. Men det blir en långhelg vid Dorset-kusten och en vecka i Sverige (Stockholm + skärgård) bara njuta av att vara "hemma" i Sverige och umgås med familj och vänner i sommar. Kanke blir någon mer kortare resa men semestern räcker nog inte för något mer längre.
    Vi har däremot varit duktiga på lite miniutflykter och betar oss igenom en bok (en Time Out guide) med vandringar någon timmes tågresa från London. Boken är jättebra. Man åker tåg typiskt ca en timme och sedan är det en detaljerad beskrivning av en 15-20 km vandring genom skogar, över gröna kullar och genom söta små byar. Inklusive rekommendation om vilken liten gastropub man ska äta lunch på som ligger lagom i miten och var man ska dricka Tea . Sen är det tåg hem igen vid dagens slut från en annan lämplig station.

Ab fab - Har hittat ett nytt favvo ställe i London. Boundary, Terence Conrans nyaste i trendiga Hoxton. Supermysig takterras! Massor av örter i krukor, soffor med vita kuddar, 360oC utsikt och eldstad. www.theboundary.co.uk/. Men man ska nog vara där hyfsat tidigt en solig dag om man inte har bokat!

• Ab fab

tack för tipset. Vi skall bo i Hoxton så det passar ju perfekt. takterrass är alltid trevligt

• Lapinette

E11a - förstår att det inte finns så mycket semester kvar efter NY och sen Namibia i höst. Det är verkligen ett i-landsproblem, antalet semesterdagar. Låter dock supermysigt med småutflykter. Jag och maken är rätt duktiga på det med. Vi har snart avverkat alla i boken "Alla dessa promenader i Stockholm" (www.adlibris.com/se/product.aspx). Det blir att ta boken med sig, packa matsäck och sen ta bilen till angivet ställe. Promenaderna är av varierande längd, ibland genom skog och vissa i park/stadsområden. Så lite beroende på vad man känner och har tid för så väljer vi ut en promenad.

Tinga - japp, författarens handstil får man sällan se. Jag skriver allt med linjal... sjukt men något jag började med för typ 20 år sedan när jag skrev vykort (för att få plats med så mycket som möjligt). Antecknar jag utan så är det knappt läsbart.

Känner igen problemet med begränsningar. Vi kapade ju ett par sträckor i Kalifornien och likadant blev det med Portugal. Man vill ju kunna ha tid över att bara vara också ... inte fara omkring som ett skållat troll hela tiden.

• lecaroline

Hejsan!
    jag är ny här och har i många år rest ner till Nice.
    Så om det är någon som undrar något så hojta!!

Har också varit reseledare till Paris så lite tipps där har jag med

Tinga ska du åka Dover Calais??

Vi bilade där uppe i Frankrike en ggn och det är såå vackert. Det finns ju också massa lämningar från andra världskriget runt om på stränderna.

• Lucia05

Hej tjejer! Ni verkar ha koll på resor
    Någon som erfarenhet o tips om Amsterdam?

• Lapinette

Lucia - Piggelin har sin bror i Amsterdam och har varit där massor men jag tror hon precis har stuckit till de norrländska skogarna över helgen. Själv var jag där en kortis för en dryg månad sedan.

lecaroline - visst är det härligt med Rivieran! Har själv bott halvtid i Cannes i några år. Maken är dock inget fan av själva staden Nice så där var vi inte så ofta. Älskar bergen, byarna och närheten till otroliga naturområden. Själva stränderna och massan av turister som strömmar in i juli och augusti kan jag dock vara utan.

• Ab fab

jag bokade en stadspromenad i Stockholm (jag skall upp dit på väninnehelg i sommar) Vi skall gå en milleniumpromenad- alltså i Stieg Larssons författarspår. det skall bli kul

• Lapinette

Ahhh... häftigt, du får tala om hur den var. Undrar om de har den på engelska (så maken fattar också)?

• Ab fab

Svenska, franska och engelska finns turen på. Boka den på Ticnet för 120 per person

• Lapinette

Tack fab, det där kanske kan vara något när svärmor är uppe (fast då blir turen på franska). Hon läste de 3 böckerna på 2 veckor. Maken har dock bara läst två än så länge då han läser dem i pocketformat på engelska. Den sista har ännu inte kommit ut.

Svar på tråden Nästa anhalt ...