• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Piggelin1

När jag ser alla Ab Fabs & mina tips, så inser jag att ni mkåste stanna i Götetmoiinst en vecka

Om ni vill göra en liten dagsutflykt ngn dag, så är det inte långt upp till Marstrand förresten. Kommer ni med bil eller åker ni tåg/flyg ner förresten?

• Ab fab

Lappis- bar centro är min absoluta favoritkaffebar

ang Berlin. Jag har varit där ett par gånger i år. Min absoluta favorit var Prenslauer i gamla öst. Där hittade vi en imbiss som var ett crosskitchen mellan Indien, Italien och Canada. Pizzor gjorda på naanbröd av en Kanadensisk kock. Vansinnigt gott och hippielikt. Den låg på Kastanien allé- kvarter fyllt med nya designers, gallerier och udda hus

• Piggelin1

Hur stavar jag egentligen - som en kratta...

• Piggelin1

Jag är lite kluven till Berlin faktist - stan är trevlig, men ingen förälskelse liksom. Då gillar jag tex A'dam så himla mkt mer.

• Lapinette

Piggelin - vi kollade på tåg men det var så jäkla dyrt och nu kan jag tänka mig att det är svårt att hitta något bra eftersom Götet lär vara fullt just den helgen ... så summa sumarum det blir bil. Funderar på om vi ska ta den "långa" vägen ned och stanna någonstans i Västergötland för lunch och lite aktivitet på dagen så resan inte känns så himla lång. Några tips?

• Piggelin1

Nej nej nej - inte via Västergötland - den vägen (E20 - för det är väl den vägen du menar?) är aptrist!!! Det är den vägen vi alltid åker till mannens syster i Sala & jag utnämner lätt den till en av de tråkigaste vägarna som finns...
    Åk istället via Linköping, Jönköping & stanna hellre till i tex Gränna & shoppa polkagrisar & ta en tur ut till Visingsö.
    Motorvägen längs Vättern är utnämnd till en av Sveriges vackraste & jag är benägen att hålla med!

• Piggelin1

Fattar inte varför Vägverket envisas med att skylta i Gbg att man ska köra E20 till Sthlm, den vägen är tråkigare, sämre & tar betydligt längre tid. Borås, Jönköping, Linköping, Norrköping & Nyköping är sååå mkt bättre.
    Vet INGEN som kör E20 frivilligt till Sthlm, alla tar vägen via Jönköping.

• Ab fab

Eller så åker ni E20 och stannar i Lidköping och Läckö slott. Vacker småstad, imponerande slott

• Lapinette

Piggelin - tänkte ta den ena vägen ned och den andra hem. Den kortare (över Jönköping) har vi ju åkt flera gånger, senast nu i maj (då vi åkte ned till Frankrike) och jag tycker den vägen är tråkig.

• Lapinette

Ab fab - Läckö Slott har jag med som alternativ. Har varit där som ung med pappa och minns det vackra slottet.

Svar på tråden Nästa anhalt ...