• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Piggelin1

Lappis - den vägen är rena drömmen jämfört med E20
    Men absolut, om man aldrig åkt den, så en gång kan man ju göra det - men det finns liksom inga roliga stopp alls längs vägen, tycker jag. Stannade till på ett fik vid Göta Kanal på vägen ner från Sala häromveckan, som hade kunnat vara mysigt, men det kändes bara fantasilöst & "gammalt".

• Piggelin1

Just det, Läckö slott var vi på en sväng för några år sen. Kul & intressant med historien bakom!

• Lapinette

Hmmmm... kanske får det ändå bli den "vanliga" vägen då men själv har jag varit MASSOR i Gränna, Visingsö, Vadsten men kanske ska vi svänga in för en fika i Motala hos mina kusiner?

• Piggelin1

Lappis - se det så här - ju snabbare ni kommer ner, ju mer tid har ni i Gbg & desto mer tid att testa alla Ab Fabs & mina tips

• Lapinette

I know Piggelin men samtidigt är det trevligt att göra något av bilfärden. Den dagen vi åker ned är det makens födelsedag. Så just det, den kvällen vill vi gå ut och äta gott. Några tips?

• Lapinette

Förresten - kaffebaren har väl annat än kaffe (usch och fy!)? Jag är verkligen ingen fikatyp, dricker inte kaffe och är inte så intresserad av att bara sitta ... fast med vin och god mat kan jag sitta hur läääänge som helst.

• Piggelin1

Hur kunde jag glömma det?!! Att du inte dricker kaffe alltså! Det visste jag ju Sicken osis, då går ju flera av favvoställena bort Iaf Bar Italia känns det som.

Jag skulle föreslå Hos Pelle, Kock & Vin www.kockvin.se/
    eller La Cucina Italiana för en födelsedagsmiddag!

• Lapinette

Vi ska idag äta sommarlunch på Villa Källhagen. Ett tips till er som ska till Stockholm och vill äta gott. Vi brukar normalt (senaste åren) äta på Ulla Winbladh (Djurgården) men det var fullt.

• Mrs  B

Lappis
    Måste bara hålla med Piggelin om vägen mellan Stockholm och Göteborg.

• Piggelin1

Ahhh, Ulla Winbladh, där var jag för massor med år sen, typ när jag bodde di Sthlm eller iaf ngnstans i den vevan. Minns en rolig & livad lunch med underbar mat & snaps till!

Villa Källhhagen ska jag ha i åtanke! Känner igen namnet, vart ligger det?

En annan gång var jag på den där restauranten som ligger längst in i Brunnsviken, inte så långt från Hagaparken (namnet är som bortblåst just nu). Ett gammalt ex & jag paddlade kanot & lade helt sonika till nedanför & satt sen där & åt en kanongod middag Kul minne!

Svar på tråden Nästa anhalt ...