Just det - Gbg-tips var det ju!
Ab Fab - haha, jag tänkte inte ens på att du inte hade några shoppingtips med
Kan bara instämma i alla dina tips - ska fundera på vad jag kan komplettera med!
Om ni vill gå lite på stan ändå, så är Vallgatan, Viktoriapassagen, Magasinsgatan & södra/östra (?) Larmgatan mina favoriter.
Haga tycker jag att ni ska strosa igenom, massa små fina butiker & flera bra fik, Nöller är bra & Le Petit Café också. Jacobs som ligger mitt i har bra spanläge. Eller iofs, alla dessa tre har bra spanläge. Om ni är mer inne på mat så är Sjöbaren i Haga himla mysigt & prisvärt. Deras innergård på sommaren är himla mysig. www.sjobaren.se/
Om ni fortsätter till Linnégatan, så måste ni testa crepes på Creperiet. Ligger intill vid Landsvägsgatan/Linnégatan, ett litet hål i väggen.
Försökte googla på det, men hittade ingen hemsida, dock denna artikeln:
sydsvenskan.se/resor/article137467/Goteborg-bortom-Avenyn.html
Hoppas att din fransman godkänner det i så fall
Efter crepes så kan ni ta en kaffe på Bar Italia på Prinsgatan www.kaffesnobben.com/arkiv/200604/bar-italia-frasch-espressobar-i-linnestaden/
Bästa kaffet i stada tillsammans med Bar Centro på Kyrkogatan
www.kaffesnobben.com/arkiv/200509/bar-centro/
Om ni traskar i Viktoriapassagen kan ni även ta en kaffe på Da Matteo www.damatteo.se/
Ja just det ? Flickorna Kanolds i saluhallen måste ni ju besöka också! www.flickornakanold.com/
Saluhallen rent generellt är mysig att strosa runt i! Ligger vid Kungstorget, mitt i stan.
Feskekörkan kan man också kvista förbi www.fiskekyrkan.se/fiskekyrkan.htm
Italienaren La Cucina Italiana är grym (en av mina bästa middagar ? ever - har intagits där!) ? ligger nära Korsvägen/Liseberg. Bordsbokning nödvändig eftersom det är väldigt få bord.
www.lacucinaitaliana.nu/
www.rosenkafeet.se/ i Trädgårdsföreningen är kanonmysigt ? ligger nära till där ni ska bo! Trädgårdsföreningen generellt är mysig & fin att strosa runt i, specielt delen med rosorna.
Det blev ju riktigt många tips detta! Jag som trodde att jag inte skulle komma på några När jag väl kom igång så bara bubblar det ur en!
Just det ? ett annat vinbarstips, Barrique vinbar också trevlig www.barrique.nu/barrique.asp
Ligger på en parallellgata till Avenyn, mot Heden till.
Näe, nu får jag ge mig & klistra in detta i tråden?