• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Telis
    Piggelin1 skrev 2009-06-17 09:07:10 följande:
    Ni kanske redan bokat hotell & så, men om inte, så se till att boka ett hotell i gamla öst & inte i fd väst (runt Ku'damm). Vi bodde på en tvärgata till Ku'damm & hotellet i sig var helt OK, men Ku'dam med omgivningar kändes lite "trött" & passé. Öst är nyare & fräschare & "piggare" & det är i längsta laget att promenera mellan Ku'damm & gamla öst.
    Oj, jag tyckte precis tvärtom. Öst känns alldeles för modernt, turistigt och trendigt medan området mellan Ku'damm och Savignyplatz var underbart. Otroligt fina hus längs trädkantade gator, och överallt finns massor med små restauranger, i alla världens smaker, som har utomhusserveringar under träden som var fulla av kulörta lampor. Det känns så genuint, "medbesökarna" på restaurangerna är stora berlinerfamiljer som firar farfars 70-års dag, eller några arbetskamrater som träffas och tar en AW, eller par som är ute och firar förlovningen. Det är nästan ingen biltrafik där heller så det enda som hörs ute på gatorna är fågelsång, sorlet från uteserveringarna och lite musik från ett öppet fönster någonstans.
  • Lapinette

Baken är som smaken. Vilken väg ned till Göteborg föredrar du Telis?

• Telis

Lappis, jag skulle aldrig att få för mig att åka bil ändå ner till Göteborg så jag röstar på järnvägen. Eller Bus4you som har läderfåtöljer och gratis trådlöst nätverk.

• Lapinette

Telis - ska ni verkligen bila i Californien?!!

• Telis

Lappis, Stockholm-Göteborg är längre än alla dagsetapper utom en i USA och dessutom hejlöst mycket tråkigare. Men om man inte var tvungen att ha bil i USA skulle vi definitivt inte ha det.

• Tinga

Lappis - svarar här istället! Vi var i Amsterdam för två år sen bara, så därför känns Bryssel eller Brügge lite mer lockande, för att få se något nytt. Eller nytt och nytt; torget och Manneken Pis har jag sett under en kurs för några år sen, och så mycket mer finns det väl kanske inte att se egentligen. Kanske blir Brügge då!

• Lapinette

Bryssel var ok om man ska stanna i typ 2 dagar men så mycket mer var det inte och det är inte så att jag känner att åhhhh, jag måste tillbaka. Amsterdam däremot tyckte vi båda mycket om men har ni precis varit där så förstår jag att ni vill se något annat.

• Piggelin1

Tinga - jag röstar helt klart för Brügge!! Har varit i både Bryssel & Brügge & det är ett enkelt val! Brügge är charmigt & mysigt med alla sina gränder & kanaler, viss varning för turistträngsel - men det är det värt tycker jag. Skulle gärna åka dit en gång till, det vara bara över en dag jag var där, tillsammans med en kollega.
    Om ni stannar till i flera dgr i Brügge så rekommenderar jag en utflykt till Gent - också en mysig & fin stad, inte speciellt långt bort. Den staden kan jag bra om ni vill ha restauranttips, eftersom jag varit där i jobbet säkert 40-50 ggr...

• Piggelin1

Ab Fab - tackar för London-rapporten! Lät som en mysig resa!

• Lapinette

Piggelin - lätt att räkna ut vart du jobbar !

Svar på tråden Nästa anhalt ...