• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Telis

Lappis, kolla upp vad det är för förort bara, det är en del förorter som man ska undvika enligt min kompis i San Diego.

• Ab fab

Inte en så exotisk helg men ack så trevligt. Det blev tåg till Köpenhamn tillsammans med maken o goda vänner. Pilsner i solen gör gott för själen.

• nennesjuttioåtta

ååååh Köpenhamn!

Jösses vad jag är avundsjuk på er som ska ut och resa, vi har INGET inplanerat i år. Jo, vandra i fjällen (fast nu räknas knappt Sälen till fjäll längre pga att trädgränsen flyttats upp) en vecka, men det är ju min hemmaplan. Oooh exotiskt. Not.

• CeciliaA

Hej tjejer!

Nu har jag kommit hem från vår resa till Madeira, vi hade det helt fantastitskt!!

Om det är någon som har frågor är det bara att fråga på :)

Mvh Cecilia

PS. Om någon vill se bilder från resan så finns det på min blogg, jockessyrra.blogg.se kommentera gärna

• Lapinette

Joji och Telis - hur resonerar ni kring svininfluensan. Vi satt imorse och kollade upp vilka hotell + flyg som vi kan avboka utan kostnader utifall att.

Ab fab - jag har inte glömt bort att du ville ha lite Stockholmstips. När var det ni skulle hit? Vet ju dock att du redan har bra koll på Stockholm så jag vet inte riktigt vad jag kan tillföra. Något speciellt ni är ute efter?

Tinga - hur går det med sommarplanerna. Blir det Hurtigrutten? Fick reklam igår gällande Nordland (del av norra Norge). Så vackert!

Förresten det var länge sen man såg Rosen här inne. Om du kikar in så saknar jag dina vin och mattips!

• Telis

Lappis, jag har inte funderat så mycket på det än. Men jag tänker mig att det antingen har blåst över till det är dags (vi åker väl ett par månader efter er) eller också har det blivit så allvarligt att det känns okej att sumpa lite pengar och stanna hemma i trygga (?) Stockholm. Jag tror att vi skulle få tillbaka pengarna för hyrbilen och hotellen men inte för flyget så där skulle vi förlora ganska många sköna tusenlappar.

• Ab fab

vi skall till Stockholm först i juli så ingen fara. Jag skall sätta ihop lite frågor till dig

Nu är det snart dags för att resa till Frankfurt... inte exotiska resmål idag heller...

• Lapinette

Vi får tillbaka på alla hotell utom det i LA. Gällande flyget har jag för mig att maken har kollat tidigare och det skulle funka men måste kolla upp det igen. Flyget är bokat med Amex-poäng.

• Joji
    Lapinette skrev 2009-04-28 09:23:47 följande:
    Joji och Telis - hur resonerar ni kring svininfluensan. Vi satt imorse och kollade upp vilka hotell + flyg som vi kan avboka utan kostnader utifall att.
    Oj oj oj, vi har flera hotell som inte går att avboka på grund av shyssta dealer. Vi valde att ta den risken. Det får väl bli som det blir. Hoppas hoppas att det blåst över tills dess... Man är ju ganska nära Mexico om man säger så!
  • Telis

När är det ni åker, Joji och Lappis?

Svar på tråden Nästa anhalt ...