• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • nennesjuttioåtta

Duchess
    oooh låter perfekt!!! Åker ni däremot tidigare än september så ligger nog snön kvar på bergstopparna, det måste vara rätt coolt att se samtidigt som man plaskar i medelhavet... Vi stannade och påtade en trött knapplift i en slalombacke som då tjänade som kohage.
    De spelade in några scener ur Det stora blå utanför Calvi, så vattnet är verkligen jätteklart och fint. När mannen var och snorklade en bit ut (jag höll mig där jag bottnade, feglort som jag är), så dök han ner för att kolla in en muräna, och när han vände sig om för att simma upp så kom en grodman helt i svart med en JÄTTEHARPUN så där tog luften för mannen snabbt slut

• Lapinette

Joji - vi diskuterade det där med hotellkostnader nu när vi var ute och åkte i Europa. För vi bodde både dyrt och billigt. Scandic i Malmö kostade inkl. frukost halva priset (ca 900 kr mindre) än hotellet i Epernay men skillnaden i klass var ju även gigantisk. Frågan är helt enkelt om det är värt det? Tyvärr tänker jag så att om man endast ska stanna en natt efter en lång dags bilkörning så kan jag lika gärna bo på ett skruttigt motell men ska jag däremot stanna längre (3 nätter) så vill jag bo lite bättre.

• Telis

Joji, vi lägger helt klart hellre pengarna på shopping, mat och annat än på hotell.

Dock stannar vi stannar i Las Vegas ett par nätter på vägen hem och då lägger vi lite mer på boendet, dels för att avsluta semestern fint och dels för att man får mer för pengarna i Las Vegas.

I övrigt kollar vi i vilket område vi vill bo och letar upp det billigaste alternativet där *som är okej*. Inga dorm rooms uppdelade på män och kvinnor var för sig alltså.

• Lapinette

Jag är faktiskt ganska dålig på shopping när jag är ute och reser så där sparar vi in pengar. Blev shoppingtokig när vi kom till Amsterdam men efter att ha gått i x antal butiker så kom jag ändå tomhänt tillbaka till hotelrummet. Orkar oftast inte prova eller så tänker jag, jag bestämmer mig senare och då blir det inte av. Nej, jag är nog desto bättre på att "leva upp pengarna" dvs gärna betala extra för ett gott vin på restaurang, någon drink i en bar efteråt och så blir det en del på hotellrum förstås.

Inser nu att det var ett BIG MISTAKE att inte boka hotellrum i San Diego innan vi åkte. De hotellen som jag spanat in har nu fullbokat!

• Joji
    Lapinette skrev 2009-04-22 09:23:47 följande:
    Joji - vi diskuterade det där med hotellkostnader nu när vi var ute och åkte i Europa. För vi bodde både dyrt och billigt. Scandic i Malmö kostade inkl. frukost halva priset (ca 900 kr mindre) än hotellet i Epernay men skillnaden i klass var ju även gigantisk. Frågan är helt enkelt om det är värt det? Tyvärr tänker jag så att om man endast ska stanna en natt efter en lång dags bilkörning så kan jag lika gärna bo på ett skruttigt motell men ska jag däremot stanna längre (3 nätter) så vill jag bo lite bättre.
    Vi kör också lite blandat. Bor jättefint i SF och kommer boka dylikt i Las Vegas. Sedan ok på övriga ställen! Fast det har blivit typ 3* som vi bokat på övriga ställen ändå, pga shyssta erbjudanden!
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-04-22 13:49:57 följande:
    Inser nu att det var ett BIG MISTAKE att inte boka hotellrum i San Diego innan vi åkte. De hotellen som jag spanat in har nu fullbokat!
    Åh, störande! Som sagt så är det SVÅRT att veta när man ska slå till! Vi bokade boende i Santa Monica sent igårkväll, idag var det fullbokat!

Vilket/vilka var det som ni spanat på i San Diego?
  • Telis

Jag är inte heller så shoppingtokig men att åka till USA i fyra veckor utan att shoppa någonting alls, det är inte rimligt att tänka sig.

Hotell ska vara rena och ligga i rätt område men sen om det är plasma-tv, minibar och massagebadkar i badrummet kvittar. Vi är ändå inte där så mycket att det är värt att lägga pengar på sånt.

• Lapinette

Joji - bra erbjudanden fick vi i SF och LA men som sagt idioti att vi inte bokade San Diego .

• Lapinette

Näh, tv och annat skiter jag i men hotellet får gärna ha snygga och rena rum. Sen beroende lite på vart man är kan det vara trevligt med pool.

Och visst lär jag shoppa litegrann i USA bl a avstod från ett par Skechers i Amsterdam då jag tänkte att jag säkert kunde få dem för halva priset i Kalifornien men jag är inte den som kommer hem med en extra resväska (som vissa gör). Vet av erfarenhet - Kina i fjol.

• Lapinette

Förresten - ingen som har tips på hotell i San Diego och utmed Highway 1? Det är typ den biten + vindistriktet där det ska pågå triathlon som ännu ej är bokat.

Svar på tråden Nästa anhalt ...