• Lapinette

Nästa anhalt ...

Då är det dags igen! Vart går nästa resa? Kanske till en liten stuga på den svenska landsbygden, en helg fylld med vänner, god mat och gott vin eller blir det safari i Sydafrika? Vilket som så följs vi åt här och ger varandra tips och idéer som förgyller vår tillvaro.

Har lagt ned några av våra gamla trådar här. Ibland behöver man ju gå tillbaka och kopiera lite tips.

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html

• Svar på tråden Nästa anhalt ...
  • Lapinette

Vi åker i mitten av juli. Har inte låtit bli och börjat tänka på en back-up plan utifall att. Förhoppningsvis vet man lite mer redan om ett par veckor, hur pass allvarligt det är.

Telis - när är det ni åker (har för mig slutet av augusti)?

• Lapinette

Ab Fab - ha så skoj i Frankfurt och återkom gärna med Stockholmsfrågor så får vi 08 försöka hjälpa till med bästa förmåga. I sommar lär jag behöva Göteborgstips inför Madonna-helgen .

• Telis

Ja, precis, vi åker (förhoppningsvis ) den 22 augusti.

Hur ser backup-planen ut?

• Lapinette

Telis - så ni åker ca 3 veckor efter det att vi har kommit hem. Som sagt, vi lär nog veta liter mer om några veckor hur den här influensan utvecklar sig. Jäkligt trist bara att något sådant ska dyka upp.

Jag har både tittat på resor till Grekland, bila till nord Norge och flyg till Barcelona för en liten tur utmed kusten (franska/spanska). Sen kanske förlänga Göteborgstrippen med några dagar på Västkusten? Nu menar jag inte att vi skulle göra allt detta utan ett par av alternativen.

• Lapinette

Och förhoppningsvis behöver vi ingen back-up plan utan det blir soliga Kalifornien som vi hade tänkt oss.

• Telis

Nej, hoppas verkligen att allt går enligt plan.

Fast Collioure med omnejd låter som en finfin backup-plan!

• Lapinette

Ja, det är du som har väckt min intresse för den delen av Frankrike. Har även hittat (repotage i SvD har jag för mig) ett hotell på den spanska sidan som inte verkar vara helt fel.

• Joji

Vi åker 8 Juli. Tidigast av alla?

Trots att jag hört och läst om svininfluensan så kopplade jag faktiskt inte ihop det med vår bröllopsresa överhuvudtaget förrän jag läste det här! Måste vara ett tecken på grav förnekelse - att jag vägrar tänka att det skulle kunna bli ändrade planer?

Jag ska försöka vägra inse det ett tag till...

• Telis

Det verkar som om du åker först av oss, Joji. Det är ju suveränt, jag hoppas få massor med bra tips av dig och Lapinette innan vi åker!

• Lapinette

Telis - du är allt bra smart du! Jag hinner inte få några tips från Joji eftersom vi åker en dryg vecka efter.

Svar på tråden Nästa anhalt ...