• Flisa80

Juni 2009 nr 4

Den förra tråden var avstängd, så här kommer en ny!! Peppa, berömma, dela med sig, prata av sig..... Snart är det dags!!!

• Svar på tråden Juni 2009 nr 4
  • xmarsan

Ja, så kan det vara ibland. Själva har vi en del pyssel som festprogram och korg till dessa och riset kvar. Annars är det förberedelser som provsminkning, hårfärgning, benvaxning, nagelförlängning och pedikyr kvar. Samt ordnande för barnvakt och dotter och fika till dagen efter som är kvar. Och så kemtvätt av klänningen som nu är klar hos skräddaren.

Någon som vet en bra kemtvätt i stan?

Red Scarlet skrev 2009-06-02 15:45:09 följande:

Tack tjejer, det ska nog ordna sig!Annars är det mest så för mig just nu att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med planeringen, det är bara lite småsaker att göra så jag sitter och rullar tummarna... börjar fundera på halvt om halvt onödiga saker som att bleka tänderna eller annat bara för att jag inte vet vad jag ska göra innan bröllopet..inte så bra! Speciellt när jag inte hinner det heller hehe
  • Flisa80

11 dagar kvar ja... Ihh...

Vår juvelerare ringde idag och berättade att de hade satt in fem stenar á 0.02 istället för fem à 0.1 !!!! Så de fick ju skicka tillbaka ringen så de får göra en ny...himla schalins!
    Skit också, ännu en sak som krånglar. Men, bara den är klar till nästa lördag så spelar det väl ingen roll... Frågan är bara hur man kan missa att infattningen är gjord för 0.1 men man stoppar i en helt annan storlek på sten....

Pratade med floristen om det sista idag, pris och blommor till dekoration. Känns mycket bra!

• MissDoe

17 dagar kvar (om man räknar med dagen B).. ska träffa prästen på torsdag, inte en minut för tidigt om nån frågar mig och måste försöka få tag på vår kantor, för han verkar ha ramlat från jordens yta.. Har annars spenderat dagen med att fixa gästbok, lösnaglar, bröllopstrosor, ett par extra strumpbyxor, partyfeetinlägg till skorna, livförsäkring och ett renoveringslån tillsammans med blivande maken. Så nu återstår bara att räkna ihop hur mycket mat, dryck och snacks vi ska handla (och förhandla lite om priset), städa hela huset, försöka färdigställa gästpresentationerna, prata med vår köksa och föräldrarna till våra brudnäbbar... ja och så gå och lägga sig så man orkar göra nåt imorrn också..

• MulleNuh

haha.. You got me!! Ikväll hade jag ju planerat in en tandblekning!!

Red Scarlet skrev 2009-06-02 15:45:09 följande:

Tack tjejer, det ska nog ordna sig!Annars är det mest så för mig just nu att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med planeringen, det är bara lite småsaker att göra så jag sitter och rullar tummarna... börjar fundera på halvt om halvt onödiga saker som att bleka tänderna eller annat bara för att jag inte vet vad jag ska göra innan bröllopet..inte så bra! Speciellt när jag inte hinner det heller hehe
  • Fjälbacka 2009

10 dagar kvar... fjärilarna hoppar och leker i magen :) Aftonbladet släppte precis prognosen... (ja jag vet jag är för tidigt ute) men den visade regn och 12 grader.. Var är sommaren? Ja ja gift blir man ju i alla fall ha ha.

• Miss Moneypenny

3 dagar kvar för mig!!! Igår var en riktig kass dag.. Väderprognosen till på lördag ser inte lovande ut och så fick vi ett mail från resebyrån där de skrivit att de räknat fel och de priser vi fått på vår faktura egentligen bara var för en person och de bad oss betala 11500 kr till! Gaaaaah! Tack för det, några dagar innan bröllopet!!!! Vi har pratat med konsumentvägledaren och ska bråka men herregud, det tar tid och energi som vi inte har just nu.

• MulleNuh

men GUUUD! Hur kan dom räkna fel så mycket!! Man hostar ju kanske inte bara direkt upp 11.500:- så där! Fy va dåligt!!!

Miss Moneypenny skrev 2009-06-03 08:13:00 följande:

3 dagar kvar för mig!!! Igår var en riktig kass dag.. Väderprognosen till på lördag ser inte lovande ut och så fick vi ett mail från resebyrån där de skrivit att de räknat fel och de priser vi fått på vår faktura egentligen bara var för en person och de bad oss betala 11500 kr till! Gaaaaah! Tack för det, några dagar innan bröllopet!!!! Vi har pratat med konsumentvägledaren och ska bråka men herregud, det tar tid och energi som vi inte har just nu.
  • Miss Moneypenny

Ja, jag hoppas att vi får rätt enligt lagen. Men det finns nåt som säger att om det är orimligt billigt så kan man inte göra nåt. Tex om man får ett pris på 10 kr för en bil så är det så orimligt att man inte kan få rätt. Men 11500 för fem nätter på Borneo med lite utflykter och transporter för två personer låter ju inte helt galet billigt tycker jag. Resebyråkillen själv märkte ju inte ens det utan skrev ut orderbekräftelse och faktura.

Usch, det här sänker verkligen humöret. Egentligen borde man inte låta sig påverkas men jag kan inte hjälpa det.

MulleNuh skrev 2009-06-03 08:18:07 följande:
    men GUUUD! Hur kan dom räkna fel så mycket!! Man hostar ju kanske inte bara direkt upp 11.500:- så där! Fy va dåligt!!!Miss Moneypenny skrev 2009-06-03 08:13:00 följande:
  • MulleNuh

men klart man påverkas! Är ju en skitjobbig grej!! Man har ju liksom utgifter redan så det räcker...

Miss Moneypenny skrev 2009-06-03 08:23:09 följande:

Ja, jag hoppas att vi får rätt enligt lagen. Men det finns nåt som säger att om det är orimligt billigt så kan man inte göra nåt. Tex om man får ett pris på 10 kr för en bil så är det så orimligt att man inte kan få rätt. Men 11500 för fem nätter på Borneo med lite utflykter och transporter för två personer låter ju inte helt galet billigt tycker jag. Resebyråkillen själv märkte ju inte ens det utan skrev ut orderbekräftelse och faktura.Usch, det här sänker verkligen humöret. Egentligen borde man inte låta sig påverkas men jag kan inte hjälpa det.
  • zeddy

Igår fixade vi klart med presenterna till gästerna, placeringskort, kollade igenom allt vi har för att se om vi behöver mer saker (så som dukar). Check check check!!

Svar på tråden Juni 2009 nr 4