nano86 skrev 2009-10-29 11:42:24 följande:
Sen tycker jag det verkar som att par som vill ha brudöverläming så är det bruden som vill det, och ska ha igenom det. Vart tog brudgummens talan vägen?? Kan tänka mig att han oftast säger "visst, jag bryr mig inte" men det känns som om brölloppet då görs för att framhäva bruden och hennes önskningar (även om han "inte bryr sig").
Skulle ju hålla mig utanför såna här trådar för precis som miss bii blir jag bara så upprörd..
Men jag måste ändå svara på detta inlägg:
Jag ska gå in med min pappa. Jag är dansk, det är dansk tradition. Jag hade accepterat om kyrkan sagt att jag inte fick och då gått in med min blivande make eller ensam. Men jag har pratat med kyrkan och de har inget emot att jag går in med min pappa (kanske för att vi är i Skåne och det är tradition i Danmark, vad vet jag?)
Jag har diskuterat med min blivande om hur vi ska gå in, och han tyckte inte det fanns några alternativ. Klart jag skulle gå in med min pappa. Han hade aldrig tänkt sig något annat. Så då ställde jag frågan om han ville gå in med sin mamma för att göra det jämlikt. Han höll på att dö...

Nejtack sa han, jag står där framme och väntar på dig och ser hur vacker du är när du kommer fram längs altargången.
Så, visst har vi diskuterat möjligheter, visst hade jag accepterat om kyrkan inte tillåtit det. Det handlar alltså inte om JAG vill JAG ska JAG skiter i vad alla tycker etc...
Kan dessutom tillägga att jag tog mig en ordentlig funderare efter jag har läst alla argument om för och emot detta fenomen här på BT men bestämde mig för att jag ska gå med pappa. Som jag alltid har tänkt mig att mitt bröllop skulle bli!