AnnaS82 skrev 2009-10-31 01:39:10 följande:
Ja, så här trodde jag inte i min vildaste fantasi att det skulle bli. Snacka om att folk tycker o tänker o tror olika!Kyrkoherden var så luddig i sitt uttalande, så jag är inte 100 på om det är hans egen åsikt eller kyrkans...men han fick det att låta som det var kyrkans. Vi jagar prästen som ska viga oss nu...för det är inte han ivf. Är det så att kyrkan säger helt nej, jag då får vi tänka om. Annars kommer jag byta präst...Hoppas du får en underbar dag...men din far som överlämna dig :)
Haha, bara ta det med en klack spark i vissa diskussioner Anna
på just BT. Alla har ju sina åsikter,vissa lite mer starka "jag ska ha rätt o få igenom dem" än andra men å andra sidan så ska man ju stå på sig.
Vilket jag tycker du och din partner men framför allt du själv,ska göra i din sits också!
Jag gick till den kyrkan som jag o min partner hade tänkt faktiskt och prästen ville inte ha en brudöverlämning med min pappa och mig då, jag tackade för mig och frågade ifall det var hennes personliga åsikt eller kyrkans "regel" eller åsikt över lag så att säga.
Är det kyrkans policy,regler osv, ville jag själv inte gifta mig i den kyrkan, blev dock förvånad då det var en libanesisk katolsk kyrka "typ" fick jag reda på sen
Men prästen var svensk ska jag faktiskt lägga till.
Hon sa att det var endast hennes personliga åsikt och inte kyrkans så då sa jag bara att jag skulle söka en annan präst,så nu är vi på jakt efter en annan präst.
JAG vill att min älskade pappa ska lämna över mig i kyrkan till min man och så skall det ske också på vårt bröllop och min fästman vet hur mycket det betyder för mig av olika skäl så därför ska vi leta efter präst,kyrka allt möjligt tills vi är helt nöjda och får det vi vill ha.
Som du själv ska göra,ville jag mest komma fram till med andra ord. Även om det är den kyrkan du helst kanske ville gifta dig i men tänk efter hur kyrkan ser på det hela med brud överlämning och om det kan påverka dig på nåt sätt? Om ni byter präst och det räcker för er del (om det faktiskt inte är kyrkan i sig utan bara prästens egna åsikt) och ni är OK med det så go for it då tycker jag.
Så fråga vidare tycker jag, kolla andra kyrkor, hur dem ser på det hela och det/den kyrkan och präst som känns bäst för DIG så ta den. Och ge dig inte.
För precis som andra kämpar för att just brud överläming ska inte tillåtas osv, ska ju vi andra som faktiskt vill ha ens pappa gående ner med en, att det ska finnas alternativen kvar i kyrkan för oss osv, tycker jag.
Lycka till min vän och meddela mig gärna hur det går!