• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • Maliinka

Hej!
    Går det bra att hänga på här? Bor i Karlstad med min underbara sambo och planerar bröllop på midsommardagen, 26/6. Enkelt bröllop, ingen lång sittande middag, endast bröllopstårta och ev. någon lätt sallad.

• bobods

Välkommen Maliinka!

Vad roligt att höra någon som är nöjd med Joj. Ska träffa dom på tisdag och planera!

Jag vet att vi har pratat om Zari i Degerfors förut, men jag måste slå ett slag för dom igen! Jag var där igår med inställningen att jag bara skulle titta, men det slutade med att jag köpte både klänning och skor! Såååå fin och lyxig butik, känns som man är i 4 bröllop och en begravning. Dessutom superduktig, trevlig och hjälpsam personal. Gratis att sy in och lägga upp släpet (vill inte ha så långt) och man får låna underkjol gratis. De hade tjall med banken så det gick inte att betala på plats, men det var inga problem, jag fick med mig skorna hem ändå och kunde betala till bankgiro hemifrån. Åk dit om ni inte har något kvar att skaffa - de har allt :)

• bobods

Hrrrmm.... Kanske bättre att åka dit om man HAR något kvar att skaffa - det gick lite fort där

• MrsMuffin

Jag kom aldrig iväg till Zaris, hade tänkt att åka dit med min tärna ( mest som en kul grej ), men handlade ju på Klädestjänst istället.

Ngn som har tänkt att ha slöja??? Vet ni hur det fungerar om man skall ha löshår? Skaffar man det själv INNAN frisörbesöket eller tillhandahåller frissan det? jag börjar bli jävligt irriterad på både Clipodrome och Aqua...ingen har ringt än!! Skall skita i dem och leta vidare. Ngn som har tips på trevliga frisörer??? Måste tyvärr vara i stan, för det är där jag kommer att vara...

Fick dessutom veta att min ring är färdig, och har så varit sedan JUL hä hä...wiii! Skall hämta den imorgon tror jag, om jag hinner.

• Eftertioår

Hallå tjejer!
    Ett annat fotograftips är Catharina Grahn. Hon tar lite liknandwe bilder som Linda Klemner, som jag håller med dig Mrs Muffin att hon är outstanding. Vi ska ha Catharina, har ännu inte träffat henne men vi har mejlat en hel del och ska snart ses för att spåna lite idee´r. Nu har jag bara sett hennes bilder på webben men men gillar dom skarpt, så jag hoppas det blir bra i verkligheten också. Hos henne får man högupplösta bilder på cd, det är kanon tycker jag ! www.catharinagrahn.com/

Frisörtips har jag också ! Jag ska gå till Karisma och prata med dom nu i veckan. Min blivande man klipper sig där och tyckte jag skulle gå dit. Mysig liten salong med väldigt trevliga frissor säger han . Dom tar 2000 för bruduppsättning och 600 för brudmake. Då får man göra en provmake innan för att hitta de rätta färgerna osv. Kan ju vara värt att kolla upp :). Dom ligger ju inte mitt i stan heller, det kan va lite skönt tycker jag. Jag har ju prelboka på Clipodrom men det är ju verkligen mitt i.. Ska bestämma mig i veckan.

Det där med löshår funderar jag också över!! Har tänkt köpa på ebay, blir ju otroligt mycket billigare än hos frissan, men man vill ju få i det också. Jag haar varit helt inne på att inte ha slöja, men nu börjar jag tänka om, det är ju faktiskt väldigt fint

Jag såg att ni pratade om detta att vara nervös.. Jag hade värsta hemska drömmen inatt!!! I kyrkan gick allt bra, men på bröllopsfesten så blev jag packad!! Alla skålar hit och dit blev för mycket och drömmen avslutas med att jag missar munnen när jag ska dricka rödvin och får ett halvt glas över klänningen.. Inte roligt!!

Ha nu en riktgit härlig måndag alla !

• MrsMuffin

Eftertioår: Åh vad skönt att få höra bra grejor om Karisma..har tänkt att ringa dem men tvekat då jag "inte hört nåt" om dem. Men nu skall jag bannemig ringa, tycker det är så pissigt av Clipodrome etc att inte ringa upp! Jag KAN ju ha fattat fel, men enligt mig har jag inte ens prelbokat...man vill ju få "bekräftelse" i telefon, typ "nu är du uppsatt hos oss den 31/7..". Hm. Skall ringa Karisma och även Clara en frisörsalong, som ligger i just Clara. Mia som jobbar där skall vara kanon.

Löshåret ja..jag behöver nog en hel del haha, vill ha en halvuppsatt frisör med mkt lockar..och mitt eget hår går bara till axlarna. Måste kolla runt lite, såg att flera internetshoppar oxå säljer löshår. Kanske kan vara nåt.

Skor måste jag också hitta, jättesvårt!! Har sett fina brudskor hos Brandos etc..men skulle helst vilja hitta ngt eget. Mina skor kommer aldrig synas, så några större pengar tänker jag INTE lägga.

Catharina Grahn har jag hört jättemkt bra om, KUL!

• Eftertioår

Mrs Muffin: Vad kul att du hört bra om Catharina, jag fann henne av en slump när jag surfade runt.

• bobods

Eftertioår: Gör Karisma sminkning också alltså? Allt för 2000, förstod jag dig rätt? Billigt i så fall, om det är bra

MrsMuffin: Jag köpte mina skor på Zari, sååå fina (finns i galleriet) och det är Anna på Zari som gjort dom, hennes eget märke som heter Cheeky May. Så letar du efter något "eget", kolla där. Finns säkert inte så många av varje sko

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!