• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • Caroline KT

Hej! Jag heter Caroline och är reporter på Karlstads-Tidningen. Jag söker ett brudpar från Karlstad med omnejd som ska gifta i Värmland den 19 juni, alltså samma dag som Daniel och Victoria. Om ni känner till några eller själva ska gifta er det datumet får ni gärna kontakta mig på caroline.englund@kt.se.
    MVH
    Caroline

• londonaire

hej och tack för alla kommentarer om min klänning, har nu bestämt mig för att beställa en sådan. ska försöka få fram att den gärna får vara lite högre i ryggen..tänker på behovet av BH :) för hur gör man om den är så urringad bak?
    blir nervös för att det kommer dra ut på leveransen.. gifter mig den 19 juni här i karlstad och vill ju inte stå utan klänning :)
    pust..mycket att tänka på men nu är inbjudningarna utskickade och vi kan prata om det högt..det var ju en överaskning för alla så det har kostat på att försöka vara tyst :)

• wiicky
    londonaire skrev 2010-02-17 14:01:21 följande:
    hej och tack för alla kommentarer om min klänning, har nu bestämt mig för att beställa en sådan. ska försöka få fram att den gärna får vara lite högre i ryggen..tänker på behovet av BH :) för hur gör man om den är så urringad bak?blir nervös för att det kommer dra ut på leveransen.. gifter mig den 19 juni här i karlstad och vill ju inte stå utan klänning :)pust..mycket att tänka på men nu är inbjudningarna utskickade och vi kan prata om det högt..det var ju en överaskning för alla så det har kostat på att försöka vara tyst :)
    Du borde prata med hon som har skrivit inlägget över ditt.
  • MrsMuffin

Hej tjejer! Hur skall ni lägga upp akten i kyrkan...det vill säga vigseln?? Skall ni har mkt musik etc? Vi har hittat en tjej som sjunger max tre solosånger för en tusenlapp..(känner inga vänner som har lust att sjunga/spela.. ), men räcker det??? Måste man ha massor med musik, kanske blir bra med 2 solosånger och ett par psalmer???

• Eftertioår

Jag tror absolut att det räcker med två låtar. Vi ska ha två eller tre, har inte fått klart med solist än. Jag tycker inte man måste ha massor med musik, men det är ju fint med några sånger iaf

MrsMuffin skrev 2010-02-17 20:31:24 följande:
    Hej tjejer! Hur skall ni lägga upp akten i kyrkan...det vill säga vigseln?? Skall ni har mkt musik etc? Vi har hittat en tjej som sjunger max tre solosånger för en tusenlapp..(känner inga vänner som har lust att sjunga/spela.. ), men räcker det??? Måste man ha massor med musik, kanske blir bra med 2 solosånger och ett par psalmer???
  • Eftertioår

Tips har jag minsann ! Min vackraste låt är Somebody med Depeche Mode, jag vill såååå gärna ha den men min blivande man vill bara ha svenska låtar. olla upp den på Youtube, fantastiskt vacker. Peter Jöback har gjort en cover på den, också superfin. Den låt som vi har spikat är Utan dina andetag med Kent, säger bara snyft.. fiiiin. Sen tycker jag klassikern I folkviseton (mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och gråten...osv) är otroligt fin, Fred Åkerströms Jag ger dig min morgon också fin. Det kom jag på sådär på rak arm. Eller förresten, Ted Gärdestad Kärlekens skull (eller nåt liknande), Det vackraste Cecilia Wennersten kom jag på oxå

• MrsMuffin

Åh, vi har exakt samma smak...älskar I folkviseton ( mamma vill att vi har den, hon o pappa hade den under sin vigsel hehe ) och Fred Åkerström. Ted Gärdestad är ju alltid vackert, och jag skall lyssna på Depechelåten. Kul!!

Hur skall du/ni göra m vigselprogram...måste man lägga ned en massa pengar på det???

• Eftertioår

Hihi! Du kan ju kolla upp den istället för att olla upp den som jag ser att jag skrivit

Kul att vi har samma smak. Jag kommer att göra egna enkla vigselprogram. Tar papper i samma färg som inbjudningskorten och viker på längden bara, ska inte lägga ner särskilt mycket jobb eller pengar på det. Det finns ju liksom en hel del hål att stoppa i..:-0

• bobods

Hej!
    Jag tror det är lagom med två solosånger om man väljer två psalmer/allsånger. Somebody är ju bara sååå fin! Utan dina andetag har vi också lyssnat på men raden "Men bara när du inte hör, vågar jag säga så" förstörde det för oss, vi som alltid varit superöppna med vad vi känner. HELA texten måste kännas perfekt på min bröllopsdag Samma sak med "Jag ger dig min morgon, jättefin text men "...skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig" känns inte riktigt som oss.

Låtar vi funderar på till solosång är:
    Takida - Curly Sue. Den finaste kärlekslåten som bara passar oss sååå bra om man lyssnar på hela texten.
    Katie Melua - Nine Million Bicycles. Våran låt
    Jonas Gardell - Aldrig ska jag sluta älska dig.
    Kommer säkert komma på fler, och så kommer det bli svårt att välja...

För er som har spotify har jag en hel lista med låtar vi funderar på: open.spotify.com/user/bodilbullen/playlist/2MgbXkVEoKEpD2XoudAyCt
    För er som inte har spotify, vill ni ha en invite? Underlättar verkligen letandet efter musik och man slipper leta på youtube Skicka er mailadress till mig så skickar jag en invite.

Eftersom vi inte gifter oss i kyrkan kan vi väljer friare hur vi lägger upp vigseln. Fler som gifter sig borgligt, eller utomhus?
    Såhär ser min preliminära vigsel ut iallafall:

?Ingångsmusik - spelas av fyra kontrabasar, bl.a. min bonuspappa
    ?Solosång
    ?Kort inledning VF
    ?Allsång, kanske I folkviseton
    ?Dikt
    ?Vigseltal VF
    ?Bibelord, läses av mamma
    ?Allsång, kanske För kärlekens skull
    ?Vigselakt, ringväxling
    ?Välsignelsen, läses av min syster
    ?Solosång
    ?Avslutning VF
    ?Utgångsmusik, av basarna igen

Vigselprogram kommer jag göra själv i Word, ett A5 med text på båda sidor så blir det halva kostnaden

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!