Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Cajeli: Vad härligt att vara ute i så god tid! Jag har inte köpt några skor än....kanske snart dags.....När var det ni skulle gifta er? Vi ska den 5 juni så paniken börjar krypa på...
Bobods: Joj har jättegod mat! Har våra jobbfester där och ingen har varit missnöjd!!
Ska under helgen börja kolla lite på inbjudningskort.....börjar bli läge för det.
Är det nån av er som har nått bra tips på trubadur eller liknade till festen?? Den killen vi ville ha var upptagen tyvärr!! Letar nu efter nån annan som är bra och som kan få igång en fest!! Tar tacksamt emot tips!
Har bokat 2 musiker till kyrkan och det känns skönt. Vi har haft tur ändå trots att vi inte har haft så lång tid att planera.
Bröllopsivrig; 3 juli är det dags, så jag är ute i väääldigt god tid med skorna, vill inte ha ont av dem. Det finns bild på dem i mitt galleri om du vill titta på dem.
Har idag fått bekräftelse på att våra inbjudningskort är postade från företaget, vilket innebär att de bör vara hos oss till veckan. Det ska bli skönt och roligt att få iväg dem.
Var kan man lära sig att dansa vals???????? Kan ni det???
Här står det stilla...ingenting händer. Verkar som om vi blir fler än beräknat, är väl uppe i 90 pers nu...gaaah. Börjar bli liiite stressad, jag har en aning "scenskräck" och kommer avlida innan jag går in i kyrkan. Typ. Ngn mer som oxå kommer vara PISSNERVÖS?
MrsMuffin: Jo, jag har typ samma problem som dig SKITNERVÖS!! Ska ni göra nått extra typ läsa nått eller sjunga själva eller nervös andå? Det ska inte vi men jag är ändå skitnervös. Funderar tom på att inte säga efter prästen utan bara säga ja (förhoppningsvis ja) bara för att slippa vara rädd för att staka sig, lipa osv. För så måste man väl kunna göra?? Vi vill också lära oss vals....vill gärna också ha tips!! Har ni skickat inbjudningarna? Var ska ni ha festen då?
Cajeli: Fiiiiina skor! Klänningen också klar??
Cajeli: Såg klänningen i galleriet om det är den! Fin!! Skönt att ha sånt klart!
Bröllopsivrig; det är den klänningen. Det var inte en sådan jag skulle ha från start, men denna var som gjord för mig när jag provade den och tillsammans med skorna som är köpta samtidigt blev det bara så bra och rätt. Nu är det bara att skaffa underkläder, sy en underkjol och vänta tills det närmar sig för att kolla om det behövs göra ngt intag på klänningen, den passar som den är, försöker dock att tappa ngt kilo. Hur går det för dig med klänning och skor?
Cajeli: Har beställt en klänning. Då vi gifter oss i början på juni istället för i slutet på sommaren så blev det kort tid att planera allt. Vi började inte planera förrän i januari. Jag hade turen att ändå få beställa en klänning från agape i Norge som det normalt är 5 månaders väntetid på. Den kommer 15 maj. Lite i sista stund men jag vet ju att det är den jag vill ha då jag har provat den. Är en medeltidsinspirerad klänning i vitt och guld. Skor vet jag inte än, måste börja forska i detta då jag har storlek 42. Inte helt lätt att hitta i brudskor kanske men det ska nog gå. Vart gifter ni er?
Cajeli: Superfin klänning!! Har inte hittat ngn bra bild på den jag skall ha tyvärr...fattar inte hur jag skall leta. Google?? Vi har inte skickat inbjudningarna, flera personer har tillkommit och....gaaaah.
Jag fattar inte hur jag skall våga gifta mig över huvudtaget haha. Har ni köpt ring än??? Jag har undrat var vår tagit vägen...men det visade sig att guldsmeden ringt den 23 december (!) och talat in ett meddelande att den var färdig..haha. Måste lyssna av telefonen bättre.
MrsMuffin,tack. Jag sökte på modellen via google och fick fram denna bild, prova det.
Du kommer klara av det galant på bröllopsdagen, man får komma ihåg varför man är där och inte glömma bort att vifta med tårna när man står framme vid altaret.
Hej!
Jag ska ju gifta mig i Sunne och har fixat catering genom Kalasmakarna i Gräsmark. Det känns som jätte bra pris och Kerstin där inger verkligen förtroende.
Har ni tips på någon bra fotograf som tar lekfulla bilder där personlighet kan komma fram? Om ni hittat vad har ni beställt? Heldag, halvdag eller porträtt?