Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Hej o välkommen bobods!
Ngn som vet nåt bra ställe att beställa tårta från..??? Börjar känna mig lite stressad hehe..snart bara fem månader kvar ju.
www.cakehelp.se har ju himla fina sugarpastetårtor!
tartpinglan.se gör inga egna tårtor, men har kurser och material.
Jag kommer nog att köpa flera olika "vanliga" tårtor från tex Hanna Larssons (mums!) och en liten "fintårta" från cakehelp. Är ju dyrare med sugarpastetårtor, och det är faktiskt inte särskilt gott, hur snyggt det än är.
Tack för tipsen!! Måste kolla in de där på cakehelp.se ... hehe.
-- Nu har jag tittat, gud vad fina de var!! Men de smakar alltså skumt?? Man vill ju att det både skall vara gott OCH fint..hm.
Hej. Här har vi en säfflebrud som gifter sig den 24 juli i sommar och jag hoppar gärna in i den här tråden. Har fått ordning på en del men det är fortfarande en bra bit kvar tills man är i hamn.
Hej!
Måste också bara säga att sugarpastetårta inte är nån höjdare!
Bröllopsivrig: Ajdå. De var så fina. Har hört att Maxi gör goda bröllopstårtor..ngn annan som hört nåt om dem? Café Råtorp??
Hej på er Värmlandsbrudarna, har varit lite off ett tag men nu så ! Mrs Muffin, skrev ju i din tårttråd också men gav inga tips. Lundbergs gör fantastiskt goda bröllopstårtor vet jag. Men jag tror absolut Maxis gör bra också, vi ska nog beställa där tror vi. Dom verkade väldigt lätta att ha och göra med när vi pratade. Man fick ju välja allt själv, från botten till fyllning. Förresten! Tack för tipset om bilar, fanns ju några riktigt läckra där. Den röda som det satt ett brudpar i var riktigt fin tycker jag.
Bobods: Vi ska också ha vår fest i Forshaga hembygdsgård ! Bra festlokal tycker jag och fint utanför. Jag har tänkt åka dit massor av gånger men får liksom inte tummen ur. Fast det är ett antal månader kvar så vill jag planera för dukning och dekorationer ju ! Har du koll på hur långa borden är? Har ni tänkt ha stolsöverdrag *fiskar fiskar, lalalala´´ *?
Annars är det hög tid för mig att ta itu med projekt inbjudningskort som jag tänkt mig göra själv. Det har känts som att det är så lång tid kvar men månaderna tickar på..
Vad roligt med någon mer som valt Forshaga hembygdsgård! Vi var där och tittade häromdagen, det är ju verkligen fint inuti också. Borden ska enligt hon som visade oss runt rymma 8 pers vardera, det var dock nybonat när vi var där så jag såg inte hur de såg ut. En stol fick jag provsitta och den var faktiskt riktigt skön, för att vara en "sån stol" om du förstår vad jag menar... Vi struntar därför i stolsöverdrag, känns som en onödig utgift. Kanske pyntar med en rosett i tyll eller liknande istället, finns billigt på tradera
Förresten - är det någon som vet någon som hyr ut en folkvagnsbubbla? Gärna cab. Har samlat på bubblor sen jag var två år och har över 300 leksaksbilar, det känns som det enda rätta transportalternativet...
Oj, jag kan säga att vi hade sugarpastetårta från cakehelp och den var suveränt god. Nu hade vi en chokladtårta med fyllningar som kanske gjorde att det passade bättre än på vissa andra tårtor.
Jag tyckte det var så kul att få åka dit och provsmaka, bestämma design och framförallt var det skönt att få tårtan utkörd.
Vår finns tom med i galleriet, den översta av bröllopstårtorna.