• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • Eftertioår

Wiicky: Får man fråga vart du bokat dig ?

• Bröllopsivrig

Cajeli, tack ska du ha!! Jo, vi är nog inställda på att det blir bröllop i Juni! Har inte berättat det för släkt och vänner än (bara ett par, man måste ju ha nån att ventilera med) vi gör det först när vi är säkra. Även om man gör det lätt för sig med tex beställa färdigtryckta inbjudningskort osv så blir man ju stressad. Men det är som du säger, de viktigaste sakerna klaffar ju!! Just nu är det klänningen som är det största beslutet, kan inte riktigt bestämma mig. Det är ju verkligen dags att ta tag i det om man ska få en uppsydd!

• cajeli

Bröllopsivrig; om du inte har tagit dig en tur till Bröllopspalatset i Degerfors tycker jag att du ska åka dit. Jag var där en lördag ocg provade en massa klänningar och kom hem med en som jag är så nöjd med fast den inte var som jag hade tänkt mig från början, samt att priset var mycket bra endast 2000:-! Bild finns i mitt galleri om du vill se hur den ser ut.
    De har även en syatelje där som syr upp klänningar om du vill ha en speciell modell.

• Eftertioår

Cajlej: Du måste göra ditt galleri synligt . Jag tänkte också kika på din klänning.

• cajeli

Eftertioår;Nu har jag varit inne och fixat inställningen så nu ska det funka hoppas jag, annars vet jag inte vad jag ska göra. Ha det ott, det nalkas mot helg, gott!

• Eftertioår

Cajeli: Vad fin den var!!! Jättesnyggt med den sneda skärningen verkligen :).

Hörrni! Hur ska ni göra med transport. Alltså av er själva :). Ska ni han nån snygg bill eller liknande? Jag är så kluven.. å ena sidan tycer jag det är onödigt att lägga massa pengar på, å andra sidan vore det lite kul också. Men då ska det va nåt riktigt snyggt!! Vet att det finns en cremefärgad Rolls Royce i stan, men hur jag än googlar så finner jag den inte. Kompisar hade den på sitt bröllop, men vi är hemliga än så jag kan inte fråga dom vart dom fick tag på den. Nån av er som vet? Den har det kaxiga reg. numret XPENSIVE :)

Trevlig helg på er!!

• MrsMuffin

Vi bokade transport via www.bfm.nu Bilförmedlingen! Klicka på Karlstad så kommer X antal fina bilar upp... Tänkte först hyra en limousine, men det skulle bli så löjligt dyrt att vi tog en annan bil istället.

• cajeli

Eftertioår; Tack. Jag blev kär i denna när jag provade den trots att den inte var det jag trodde att jag skulle ha från start. Jag insåg ganska snart att det inte bara var att se på en bild utan man behövde prova för att veta vad man vill ha.
    Transporten av oss själva har vi inte ens funderat på än, antingen en vanlig bil eller så får vi rycka i lite trådar i kompiskretsen, kanske finns det ngn som har ngn med känningar i bilbranschen.

• Bröllopsivrig

cajeli: Grattis till den fina klänningen!! Vad skönt det måste vara att vara ute i så god tid! Verkar som de flesta som ska gifta sig i sommar har klänningarna klara, bara jag som har panik!! Syr de upp på plats i Degerfors eller skickar de till Kina?Inget fel på Kina jag har sett bilder på den typen av klänning jag vill ha och det är ju superlikt orginalet! Saken är den att eftersom det är så nära inpå så blir jag ju orolig för plan B liksom! Sitter den mot förmodan helt galet så blir det ju panik!Men syr de upp på plats så kan man ju kanske prova i god tid och det tar kanske inte så lång tid! Vet du vad det kan kosta på ett ungefär??
    Igår var jag helt galen, så i panik tog jag tåget från Karlstad och åkte till Oslo bara för att prova den DÄR KLÄNNINGEN som jag vill ha! Kände att jag var tvungen för att komma vidare i detta velande. Det tog hela dagen innan jag var hemma! Det var både bra och dåligt för den var ju precis så underbar som jag trodde! Men svindyr.....Ska den beställas måste det ske NU annar hinner den inte komma!!
    Eftertioår: Vad det gäller transport så blir det nog för vår del veteranbil. Jag har en gammal fin Volvo Duett i superskick så vi fixar chaufför till den .
    Ha en fortsatt trevlig helg alla!

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!