• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • MrsMuffin

wiicky: Eva på Självfallet i Skåre skall vara duktig, likaså Moda på Orrholmen, Companiet, Soda och Clipodrome ( alla inne i stan ). Även Aqua skall vara bra. Jag måste också ta tag i det där..aaa.

Alla: När skall ni gifta er? Vilket datum, och var?? *nyfiken*

• Anglia

En kort fråga.. =) Går det att få ihop ett bröllop med bra lokal och kyrka på ca. 6 månader?? Jag behöver lite "amunition" så att säga.. =)

A

• Bröllopsivrig

Hej på er alla! Vad kul att hitta denna tråden då jag själv bor norr om Karlstad. Vi har precis börjat planera bröllop och har preliminärbokat i början på Juni. Har inte spikat än då vi i nuläget funderar på om vi hinner....4 månader kanske blir lite väl hektiskt. Ska kommande vecka ta ett beslut. Ju mer man kollar runt här ju större känns det!! Det var den enda helgen på hela sommaren som var ledig där vi vill ha festen så därför kom det så plötsligt på. Hade tänkt oss i mitten på sommaren. Kyrka, festlokal med personal, fotografen vi vill ha, makeup och ev. frisör är bokade. Så visst borde vi väl hinna det??

• cajeli

Hej.
    Jag hänger på denna tråd jag med. Är en tjej i mina bästa år som den 3 juli kommer att gifta mig med mannen i mitt liv. Som det ser ut nu så har vi fixat; kyrka och präst, kantor, festlokal, brudklänning och skor :), frissa och catering.
    Dessa saker är de som är helt klara och kan bokas av på listan. Sedan följer en hel del saker som fortfarande hänger i luften så som vad vi ska ha för mat, hur det ska se ut i lokalen fast det kan vi inte bestäma i dagsläget då festlokalen ligger insnöad!
    Och det är säkert en hel del saker till som man bör och ska tänka på har jag insett nu efter ett tag. När man talar om för folk att man ska gifta sig triggar det igång samma beteende hos människor som när man berättar att man ska ha barn. Alla vill tala om för en hur man ska göra...

• cajeli

Bröllopsivrig; absolut kommer ni att hinna. Som du skriver har ni bokat de saker som kan vara svårats att få tag på. Kör hårt tjejen, jag hejar på dig!!!!!

• MrsMuffin

Ringde Aqua i onsdags förra veckan, för att höra om bokning av bruduppsättning etc. Den som svarade lovade att jag skulle bli uppringd samma dag, och de har ännu inte ringt... Jäkligt dålig stil tycker jag, att inte höra av sig när folk ringer för att boka bröllopsgrejer, sådant borde prioriteras tycker jag. Nu skiter jag i Aqua, har prelbokat uppsättning och smink på Clipodrom i stan istället.

Går det bra för er andra? Vi har fått kräksjukan här hemma...min äldste son har spytt hela dagen, och jag är ensam pga att mannen är i Norge. Kuuul...

• Eftertioår

Kräkan här med... bläää. Men, det hejdar ju att man tittar in här en sväng . Jag fick också konstig uppfattning av Aqua när jag ringde dom. Kunde inte alls ge nåt svar om vad det skulle kosta eller ungefär hur mycket. Det berodde så väldigt mycket på vad man skulle göra menade hon jag pratade med. Har ringt runt till lite olika ställen och det är ju väääldigt varierande pris måste jag säga. Jag fattar inte riktigt hur det hänger ihop. Kollade på Nova på Va: Torgg, dom skulle ha 1260 :-/h, det tar ca 2 h sa dom. Clipodrom (jag prelbokade också där) tog 780 :-, där tar det ca 3h sa dom, Moda på Orrholmen fast pris på 2000:-, Christers på Klara fastpris 1500:-. Hm... konstigt att det skiljer så mycket i pris tycker jag.

Annars är det lite stiltje just nu, har varit mycket sjuka barn och trötta föräldrar. Nästa stora projekt är väl att börja med inbjudningskorten. Jag har gjort tester så vi vet hur vi vill ha dom, så det ska bli kul att ta itu med .
    Jag gifter mig för övrigt den 21/8, i Forshaga kyrka. Vi har inga som helst band dit men ska ha festen där så då gjorde vi det som blir smidigast för gästerna. Var lite inne på att gifta oss borgligt men vek oss för besvikna familjer..
    Ha en go´kväll!

• MrsMuffin

Hm, intressant med alla prisuppgifter.. Ang Aqua känns de lite dryga tycker jag...de är ju "innesalongen" nr 1 i stan, och det känns som om det stigit dem åt huvudet en aning. Jäkligt drygt att inte ringa tillbaka i vilket fall. Fnys!

Jag skall kika över gästlistan igen, sen ska vi fixa med korten och sådär. Tråkigt att ni är sjuka, Eftertioår Jag förväntar mig en hemsk natt...lillkillen kommer säkerligen bli dålig han med, och Arvid lär spy upp all välling. Blä.

• wiicky
    Eftertioår skrev 2010-02-01 19:39:01 följande:
    Kräkan här med... bläää. Men, det hejdar ju att man tittar in här en sväng . Jag fick också konstig uppfattning av Aqua när jag ringde dom. Kunde inte alls ge nåt svar om vad det skulle kosta eller ungefär hur mycket. Det berodde så väldigt mycket på vad man skulle göra menade hon jag pratade med. Har ringt runt till lite olika ställen och det är ju väääldigt varierande pris måste jag säga. Jag fattar inte riktigt hur det hänger ihop. Kollade på Nova på Va: Torgg, dom skulle ha 1260 :-/h, det tar ca 2 h sa dom. Clipodrom (jag prelbokade också där) tog 780 :-, där tar det ca 3h sa dom, Moda på Orrholmen fast pris på 2000:-, Christers på Klara fastpris 1500:-. Hm... konstigt att det skiljer så mycket i pris tycker jag. Annars är det lite stiltje just nu, har varit mycket sjuka barn och trötta föräldrar. Nästa stora projekt är väl att börja med inbjudningskorten. Jag har gjort tester så vi vet hur vi vill ha dom, så det ska bli kul att ta itu med .Jag gifter mig för övrigt den 21/8, i Forshaga kyrka. Vi har inga som helst band dit men ska ha festen där så då gjorde vi det som blir smidigast för gästerna. Var lite inne på att gifta oss borgligt men vek oss för besvikna familjer.. Ha en go´kväll!
    1260 kr/h!? Där jag har prelbokat kostar det 400 kr/h.
  • Eftertioår
    wiicky skrev 2010-02-01 21:24:05 följande:
    1260 kr/h!? Där jag har prelbokat kostar det 400 kr/h.
    Ja, visst är det sjukt!!!
Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!