Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Bröllopsivrig; tanken om flor finns med, dock har jag inte hittat ngt som har varit bra än, vill inte beställa på nätet vill gärna känna och kolla hur det ser ut i verkligheten innan jag slår till. Ska ta en sväng till stadens brudbutiker och kolla deras utbud, håller även på att leta efter hattaffärer där kanske man kan ha större tur vad det gäller flordekorationer.
Ska nu under helgen provsmaka maten från cateringen, ska bli kul. Till veckan är det projektet tårtan som ska tas tag i på allvar, har hittat ett tips som vi vill prova, första tårtan var inte som vi ville ha så det är bara att prova vidare.
Är det ngn av er som ska iväg till Örebro under helgen på bröllopsmässan? Är lite sugen, dock finns inte tiden.
Blev från www.cakehelp.se Var det inte du bobods som tipsade mig om henne?! Hon verkar supertrevlig, och tårtorna var jättefina.
Just nu har jag lite halvångest över allt som har med bröllop att göra...aaaa. Vi tänkte skicka våra inbjudningar i slutet av mars, då är vi cirka fyra månader ifrån bröllopet. Kommer ALLA blir vi typ 90 pers vilket känns lite väl mkt...fast nu för tiden är det väl rätt vanligt med så många gäster?? Voj voj..
Gällande smink och hår och så - tänker ni beställa speciell brud-make/brud-hår? Jag funderar på att boka vanlig "festsminkning" och "festfrisyr" för ett spara pengar... Men kommer ju inte kunna sitta där och ljuga på dagen och säga att jag inte ska gifta mig, men nog måste man väl kunna få vanlig fest-make- och festfrisyr även fast man gifter sig den dagen?
Maliinka: Äh, tror det är många som gör så...alltså som inte nämner att det skall vara till bröllop. Priserna går ju upp nåt i hästväg så fort man nämner ordet bröllop.
Jag har ÄNTLIGEN bokat frissa nu..ringde Clipodrome och de var urtrevliga, bokade in mig direkt. PUH. De andra frisörerna har typ inte kunnat säga varken bu lr bä, plus att flera inte ens ringt upp.. Är supernöjd, blir jag, min tärna och min toastmaster som får komma o fixa håret. Bokade även smink till mig. Känns spännande.
Vad roligt, cakehelp verkar ju ha superfina tårtor! Jag fick frågan från min mor om inte hon kunde få göra tårtorna, så det problemet är löst. Känns mysigt med hemmagjort samtidigt som jag inte behöver lägga ner flera dagar i köket
Iiiiiih börjar få panik för frisör, hur ska man veta om de är duktiga?! Kanske ska ringa clipodrom om du var nöjd med den kontakten MrsMuffin... Vad får du betala? Blir du sminkad på plats, har de folk som gör det?
Maliinka, jag skulle aldrig boka utan att säga att det är till bröllop. Både frisörer och make-up-artister lägger ner mycket mer tid och omsorg om de vet att det är till bröllop, och det vore sååå tråkigt om håret inte håller hela dagen tycker jag!
Måste hålla med bobods ang noggrannheten hos frisörer/makeupartister när det gäller bröllop...det ÄR ju faktiskt superviktigt att frisyren håller hela dagen till exempel. Men - SYND att priserna skall gå upp så enormt mkt bara man nämner ordet "bröllop"!
Bobods: Sminkningen skulle gå på 600 kr, det gör den på plats. Hår 750 kr/timme (typ) och för tärnorna skulle jag få betala ungefär 700 kr per uppsättning. Räknar med cirkus 3600 spänn för rubbet. Faaan vad dyrt, helt galet, men jag tror inte Clipodrome är dyrare än nån annan...
Cajeli: vad kul! Hoppas du hittar nått flor, jätteläckert! Passar inte till min typ av klänning annars hade det helt klart varit ett alternativ.
Ja jisses vad dyrt det är bara man nämner bröllop!! Tycker det är horribelt att betala ett par tusenlappar för att få håret uppsatt! De vet att folk betalar i stort sett vad som helst.
Maliinka: jag skulle nog också bokat till bröllop. Tror de engagerar sig mer då. Samtidigt som det kanske är svårt att dölja en sån dag, kan bara tänka mig själv hur jag kommer sitta och pladdra och vara smått hysterisk!!