Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Bobods: Vet inte...svårt. Det blir inte den tärnan som det var tänkt från början iallafall, funkar ju inte. Vi pratar inte längre, läget är helt låst och jag tror att vi på nåt vis försökt bygga en vänskap på gamla meriter... Självklart går det att vara kompisar trots extremt olika liv, men om man inte är äkta vänner blir det nog svårt tror jag.
Vi har skickat ut nästan alla inbjudningskort iallafall..börjar arta sig. Jag vet liksom inte vad vi måste göra mer just nu, sätta igång med festhäften antar jag.. Försöker gå efter BT:s planeringslista, den är bra tycker jag!
Det där med frisör är sååå svårt, jag bokade in mig på...eh, var det Clipdrome tro?? ALLA andra sade att de skulle återkomma och INGEN har ringt. Kasst!!
Oj, jag blir helt trött i huvudet när jag kollar igenom tråden, va mycket det är som ska fixas vid bröllop! :)
Vi planerar att gifta oss nästa sommar, om det går som vi vill, och just nu har vi bara börjat spara och snacka lite allmänt om hur vi vill ha det. Och så är det det där med festlokal...
Har ju hört att man ska vara ute i så fruktansvärt god tid med det och vi hade ställt in oss lite på PRO-gården, Sundsta Herrgård. Så jag ringde dom för att höra om lite detaljer och om man kunde få kika på lokalen och vad säger dom, jo att kommunen kommer ta över under hösten och ska renovera och greja men att de säkert också kommer hyra ut på helgerna sen. Arrrgh....! Då kommer det ju inte finnas tillgängligt förrens tidigast början på 2011 om ens då och att vänta på den lokalen är ju en ren chansning.
Så nu undrar jag om NI vet några andra bra festlokaler i Karlstad eller Hammarö/Skoghall?
en till som bor i Karlstad som längtar till 21 Augusti då jag äntligen ska få stå som brud i Grava kyrka.
Vi håller på för fullt med inbjudningskorten hur har ni gjort?
gör ni dom själva eller beställer ni från internet?
angående festlokal så skulle jag tipsa om träfotere där ska det vara jätte mysigt
vi hade också tänk på sundsta hergård, sen finns ju folketshus i skoghall.
så svårt med lokal vi letar fortfarande och jag börjar känna mig lite stressad över att det inte är klart än men så är det när man är sent ute
angående smink så har jag bokat på bodyshop.
tar gärna emot tips om frisörer
Efter en period där det bara har ståt stilla känns det som att vi har kommit igång igen. Det har börjat att rulla in lite svar på inbjudan, porslin har ordnat sig nu är nästa projekt att hitta vinglas och champangegals. Kan man ha plastglas till brudskålen till gästena och fina glas till oss, eller blir det konstigt?
Om man inte ska ha linneservetter är det ngn som har koll på vad man ska ha för servetter istället, det finns ju en hel uppsjö av olika kvalitér...
Hur gör ni ska ni vika eller bryta servetterna eller kommer ni att ha servettringar kring, det är sådana här saker som just nu upptar min vakna tid när jag inte spenderar den på jobbet : )
Ha det gott i snöslasket - det finns hopp om att våren ska komma på besök även iår!
Gällande frisör så kan jag tipsa om att free sun har billigt, make och hår från 1100 kr. Han som gör hår + make är en kille som tydligen är känd från Ullared, har dock aldrig sett det. Visste inte att det var han när jag bokade. Någon som hört något om honom? Hur som helst så var jag in och fick typ en halv provuppsättning och det kändes bra, har bokat klipptid innan också och då ska jag även få en provsminkning.
Gällande lokal så kan jag också tipsa om Träfotere. Jag och sambon hade gemensam 30-årsfest där i våras, och vi ska även ha vår bröllopsmottagning där nu i sommar. Mysigt charmigt ställe. Porslin och så finns ju, kanske inte jättefint och matchande dock, men för vår enkla mottagning blir det perfekt =) Och vill man ha särskilt porslin så kan man ju ta med eget också.
Sundsta herrgård hyr inte ut har jag hört..vi fick nej av dem. Ang Träfotere var det tänkt att vi skulle vara där först, jättemysigt ställe! Vi ändrade dock våra planer, men kan absolut rekommendera dem. Vi bor alldeles i närheten hihi.
Jag vet liksom inte vad jag skall ta tag i - vi skall ha festen på restaurang, så jag "slipper" liksom detaljer som dukning etc. Men det känns som om jag borde vara superstressad konstant liksom... Vilket jag inte är. Freesun lät ju superbra, jag känner mig lite osäker ang mitt frisörval...vet ej varför. Ngn som hört bra grejor om Clipodrome???
Funderar på att ringa Moda istället...lr kanske Freesun...ggaaaaaaaaah.
Hallå tjejer! Här går det lite trööögt känner jag.. Känner mig stressad samtidigt som jag inte riktigt får tummen ur. Barnen är ständigt sjuka så det blir mycket innesittande/lekande. När kvällen kommer har jag massvis med planer men det slutar ändå med att jag ligger på soffan som en döhög :-0. Vet att jag sagt massa gånger att jag ska göra mina inbjudningskort, men nu är dom äntligen pågång. Vi ska posta dom till veckan :). Dock kom tillverkandet av sig något igår när sambo tog med de fina pappren för att skriva ut på jobbet. Han la ner en hel massa tid på att rätta till formatet som hade ändrat sig i mejlgången, kommer hem vid 21:00 glad i hågen med 40 utskrifter med typsnitt ARIAL!!! Inte riktigt det vi bestämt (tillsammans). Jag hatar verkligen dom där standardtexterna och ville knappt använda det när jag pluggade. Oj då säger han.. Jag skrev ju bara ut det som var i mejlet. Han hade liksom ägnat all energi och formatet och inte tittat på typsnittet, där ser man vad olika man är. Så idag blir det en tur till Panduro igen, så tar vi nya tag .
Ha sett att flera har problem med frissa, jag kan tipsa om en frissa i Kil som gjorde min syrras hår, hon var otroligt duktig! Nu kommer jag inte ihåg vad salongen heter men men den ligger på fabriksgatan i Kil och frissan heter Helena. Jag hade tänk boka där men det skulle bli för mycket åkande.
Cajeli: Nej, tycker inte alls det är konstigt med finare glas för er! Jag funderade också på plastglas men bestämde mig för att köra på IKEAS, blir inte mycket dyrarre än plastglas faktiskt.
VB blivande VD, vi gifter oss på samma dag ! Jag håller som sagt på med inbjudningarna. Skickar dom till veckan och har OSA 21/6. Hur har ni tänkt?
J bananas: utöver dom tipsen som du redan fått så finns ju Bar Baryard på Hammarö, och Kilenegården.
hey! jag har varit med i alla "gamla" karlstadsbrudar-trådar! Vårt bröllop skulle skett 080808 men det blev inte så, vi hade för kort tid på oss, vi skulle greja med huset osv. alla ursäkter som fanns typ ;)
nu har vi väl inte heller någon plan på när det ska ske, men det är alltid kul att hänga med i trådarna kring karlstad ändå!
Eftertioår: vi firade 10 år 17 december men min m2b friade inte förrens 13 mars så vi har verkligen precis börjat med planeringen och letar inbjudningskort vi har inte bestämt OSA än
det har kört ihop sig med vårat datum så nu blir det den
7 augusti i stället det betyder ju 2 veckor mindre planering......
VB blivande VD skrev 2010-03-24 14:36:45 följande: