• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • karlstadtjejen83

Vi gifter oss den 21 augusti 2010 och har precis skickat ut inbjudningskorten:)

Jag har lite tips på lokal och frisör att ge: Vi själva kommer att ha vår bröllopsfest ut på Restaurang Mörruddsbryggan.

Sen finns det en lokal som ligger nära Café August om man vill festen centralt och använda sig utav catering. Gå in på konfesten.se.

Sen så kan man ha själva bröllopsfesten på olika hotell i stan.

Eller varför inte någon av stans restauranger!

Jag har bestämt mig för att göra min bröllopsfrisyr på Hair & Face. Har varit och gjort en provuppsättning blev kanon nöjd. De har riktigt bra service och bra priser.

• VB blivande VD

har bokat frisör idag
    www.holbergnielsen.se/salongen.html
    jag brukar gå till Mikael och tycker han är så bra och trevlig.
    har inte fått nån prisuppgift än men ska dit och klippa håret 6 april så då ska vi diskutera lite olika uppsättningar samt slingor som ska göras innan mm.
    så nu ska jag kolla olika bröllops frisyrer

• Knopan

Hejsan hej! Hoppas det är okej att jag hoppar in här hos er. Jag och min sambo ska inte gifta oss förrän nästa år, förmodligen i augusti...så jag är ute i väldigt god tid

När ska ni andra gifta er? Är det någon mer än jag som har lång tid kvar till bröllopet?

• VB blivande VD

Har idag köpt mina bröllopsskor!!!
    399:- på DNA i mitticity

• bobods

Åh vad roligt att ha skorna färdigt! Jag plockar mina flera gånger i veckan och bara tittar på dom Har köpt söta röda satinband till dom också så dom matchar färgtemat

Välkommen Knopan!

Inget nytt på frisörfronten... Men jag är snart färdig med inbjudningskorten - har köpt söta frimärken på www.posten.se, med två ringar på! Ett tips

• cajeli

Idag var jag och hämtade ringen, är så nöjd med den: ). Har även hittat de dekorstenar vi ska ha på bordet, de var billigare än vad jag hade räknat med så det var en bra bonus.
    Har dock börjat fila lite på bordsplaceringskorten ska se. Ska ta och köpa lite material och prova ngr olika metoder innan vi kan bestämma oss helt, man vill ju se hur det ser ut innan man börjar att massproducera.
    Annars får allt vad bröllop heter stå still tills efter påsk, lite mycket jobb just nu, så det får vila. Trevlig helg på er allihopa!

• VB blivande VD

har varit på klädestjänst idag och provat klänningar!!!
    skulle kunna göra detta varje dag
    har hittat 2 favoriter men detta var ju bara första gången jag provade så ska även till butiken på norrstrand och kolla.
    den klänningen som jag sett på internet fanns inte i butiken men det trodde jag inte heller....
    såg även en tiara som jag tyckte om där.

letar fortfarande lokal fick tips om forshaga hembygdsgård med visst är det en av er här som bokat logen 7 augusti?

/Veronica

• bobods

VB blivande VD skrev 2010-03-27 15:41:15 följande:

letar fortfarande lokal fick tips om forshaga hembygdsgård med visst är det en av er här som bokat logen 7 augusti?/Veronica
    Det är jag det!
    Vad tråkigt att inte ha lokal klart. Vi bokade i december och då fanns det bara två datum på hela sommaren som var lediga... Hur många blir ni? Ni har förstås kollat med träfotere när ni gifter er i Grava?
  • VB blivande VD

träfotere är ledig först 11 september och det känns inte som nån bra bröllopsdag.....

vi blir inte mer än 70 som flest men det är bara 40 som ska ha mat så får vännerna komma när det är dags för tårta och första dansen
    och dom äldre släktingarna samt barnen kommer ju att åka hem tidigare
    sen ska vi ha nått tilltugg på kvällen.

sundsta herrgård är under ombyggnad

så det är riktigt svårt med lokal nu kan jag säga.

• bobods

Jag förstår att det känns tungt, men du hittar säkert något som blir jättebra!

Om det bara är 40 som ska äta kanske Tällerud vore nåt? Det är Alsters hembygdsgård, hur fint som helst.

Sen finns det ju massor om man är beredd att åka en liten bit, och det är väl bättre än att stå utan lokal, tex i molkom finns Nyeds hembygdsgård och i Väse finns en SUPERGULLIG gård som vi funderade på först. Ligger alldeles bredvid Väse kyrka.

Från Grava är det väl inte så långt till Stora Kils hembygdsgård, har du kollat med dom?

Alla hembygdsgårdar finns på www.hembygd.se/index.asp

Lycka till!

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!