• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • bobods
    Pearldrop skrev 2010-04-01 15:03:21 följande:
    Känns det inte besvärligt att ta bort dem direkt efteråt pga jobb? Man kan ju ha korta, fina naglar med något enkelt lack till! Fransk manikyr är ju fint även på korta naglar menar jag :)
    Helt sant, jag har aldrig funderat på lösnaglar för det är inte riktigt "jag". Det jag grunnar över är om det är värt en fransk manikyr för flera hundra som man måste ta bort dagen efter... Ska ju helst inte ha genomskinligt lack heller. Hum... Svårt det där, jag vill ju ha fina naglar Och jag går heller ALDRIG på salong, så det känns som en riktig lyx. Jag får fundera lite till helt enkelt!

Vad lustigt att vi är så många inom vården! Var jobbar ni?
  • Idli

Här hoppar jag in. Är en Säfflebrud som gifter sig 24 juli i sommmar och som faktiskt var på Karlstads Högtidskläder igår och hittade min brudklänning. Är överlycklig. Trodde aldrig att jag skulle passa i den typen utav klänning som jag nu valde men när jag provade den så var allting rätt.

• bobods

MrsMuffin: Avdelning 17.

Idli: Välkommen! Gud vad roligt att hitta en klänning! Är det den i galleriet? Nixa eller hur, jag har också provat den!
    Gifter ni er i Säffle?

• Idli

Ja det är riktigt roligt faktiskt. Helt otippad klänning också men den var perfekt för mig. En Nixa är det. Jag gillade den redan utan halternecken när jag provade den men med den var det som om den gjorde allting. Trodde aldrig det skulle falla mig i smaken men men så är det väl antar jag. Japp vi gifter oss i by kyrka i Säffle.

• bobods

Den klänningen är riktigt snygg på, en riktig formgivare! Jag tyckte också om den men den kändes inte riktigt som jag. Kul att någon annan köpte den!

• wiicky

VB blivande VD skrev 2010-04-01 19:28:30 följande:

Har idag bokat träfotere samt stora Kils kyrka är såå glad att den delen är klar.nytt datum är 28 augusti och nu tänker jag inte boka om nått mera håller på att boka av de andra hembygsgårdarna men får inget svar så antar att jag får fortsätta på tisdag.angående naglar jag köper nog lösnaglar vågar inte chansa på att mina skulle vara hela men jag har å andra sidan endast 1 vecka innan bröllopet så jag hinner inte spara ut dom speciellt vad roligt ska också pyssla lite med inbjudningskorten i påsk tänkte jag Har inte bestämt mig om knoppa lakan än för som sagt det är ju ytterliggare ett moment och vill inte köpa dom för 29:- styck utan då köper jag dom hellre begagnade så man får ner kostnaden.
    Stora Kils kyrka ska vi också gifta oss i.
  • MrsMuffin

bobods: Men!! Då har vi kanske pratat i telefon ngn gång hihi. Vad lustigt! Kanske tom setts i omklädningsrummet??

Det börjar närma sig nu för oss allihop...den 31 mars var det bara FYRA månader kvar för oss. Jeeez!!! Kan inte fatta...

• bobods

Hahaha, så lustigt. Det har vi säkert gjort Kanske har setts när vi kört cytostatikabehandling på MAVA t.o.m, man vet aldrig

MrsMuffin skrev 2010-04-03 19:48:14 följande:
    bobods: Men!! Då har vi kanske pratat i telefon ngn gång hihi. Vad lustigt! Kanske tom setts i omklädningsrummet?? Det börjar närma sig nu för oss allihop...den 31 mars var det bara FYRA månader kvar för oss. Jeeez!!! Kan inte fatta...
    Känns verkligen som att det börjar bli SNART! Kan strax skicka in hindersprövningen som varit ifylld länge ;-D
  • agtä3

Hej! Ännu en blivande Karlstadbrud!
    ÄR det någon mer här som ska gifta sig borgerligt? Eller är det bara kyrkbrudar?

Vi ska ha ett mycket enkelt bröllop med borgerlig vigsel, liten mottagning hemma och sedan middag på restaurang med de närmaste (som blev dryga 30 tillslut).

Inser att tiden går snabbt, och jag är inte klar med något alls än! Klänning är ett stort frågetecken, hår ska jag nog göra själv, make up likaså. Ringen är beställd, och papper på hindersprövning har kommit hem. Ska man lämna dem till vigselförrättaren? Eller hur gör man? Är lite nybörjare på det här.

Ser några bekanta i tråden, men vi har ännu inte gått ut med att vi ska gifta oss, så jag avslöjar inte vilka

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!