Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...
Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.
vb: Har du någon bild på underverket? *nyfiken* Skönt att ha så mycket klart. När var det ni skulle gifta er?
28 augusti då min M2B försöker få en glimt av den så ska jag försöka fixa en bild men lovar inget
vet inte om man får lägga upp en bild på klänningen från OreaSposa hemsida men den heter L506 där i allafall
www.oreasposa.com/collection.html
collection 2010
ska byta ut bandet dock det är tänkt att bandet ska vara vinrött.
är lite orolig att det kommer vara fel röd på bandet vill ju inte se ut som Lucia.....
har nu ringt och ändrat vill nog ha orginalfärgen på bandet.....
hmm upptäckte nu att länken inte funkar...
http://www.oreasposa.com/
Supersnygg verkligen! Sååå skönt att ha klännigen klar.
JAg väntar ivrigt på att min alternativklänning ska komma. Kanske fredag, sa de. Om inte askan ställer till det. Börjar känna mig lite stressad, måste ju köpa underkjol, bh och skor till klänningen oxå!
håller tummarna!!!
Tänk att det fortfarande dyker upp nya saker som behöver prickas av listan! =) Först hade jag en bild av att bara man bokat kyrka (eller präst i vårt fall) och festlokal så var det lugnt i ett halvår. Sedan fick jag veta bättre och insåg allt man behövde bestämma och boka innan inbjudningarna skulle ut. Men då trodde jag att det skulle bli lugnt i planerandet till sista svarsdag och att man först då kunde börja bestämma saker, när man fått reda på exakt antal. Nu går snart vårt OSA ut och fortfarande sitter jag här med en massa saker på listan att pricka av. =)
Men nu kan vi pricka av solist, ring, meny, resa, önskelista, brunch och brudgumskläder på listan. Skönt! Näst på tur står tärnklänningar, transport till vigseln, hindersprövning, tårta och beräkning av dryck. Pust. Och om en dryg vecka är sista OSA och då kan man ju börja med festprogrammen, bordsplacering och dukning... Kommer det vara full rulle till den 24/7 nu? =)
VB, supersnygg klänning verkligen!
Åh jag har verkligen ångest nu gällande klänningen Jag skulle ju ha min farmors gamla, fast omsydd. Nu har jag låtit sy om den hos en sömmerska, men jag är inte nöjd Jag sa hur jag ville ha det men hon ville inte göra så mycket med en gång, utan hon tog av lite och så "fick vi se". Nu har hon typ gjort klart överdelen och det känns inte alls bra (ärmen är kvar fast den skulle bort, och urringningen är för hög, blir för mycket tyg) Men hon vill inte sy mer i den säger hon, eftersom tyget är så gammalt och skört Ska gå in på tisdag när hon öppnar igen och prata med henne igen och hoppas att hon kan ändra så det känns bra... Annars vet jag inte vad jag ska göra
Maliinka: Nej, vad tråkigt! Det är ju viktigt att det känns bra med klänningen. Jag har inte heller fått någon av de två jag beställt, men fick besked i fredags att den befann sig på arlanda, så förhoppningsvis har jag den på måndag!
Barnens kläder är klara sånär som på ett par skor, så nu är det bara resten kvar. Hjälp, tiden går så fort!
agtä3: Ja, det är verkligen jättetråkigt! Vad skönt att din klänning är på väg!
Jag kanske är knäpp, men jag känner mig liksom färdig (ja förutom klänningen nu då :-S), trots att vi inte gjort så mycket... Ändå känner jag mig stressad, för det känns som att vi måste ha glömt en massa, men sen är det ju en massa som måste falla på plats på dagen också... Som man inte vet innan ifall man planerat tillräckligt bra!
jag känner en sömmerska om du vill fråga henne om du kan få hjälp om du inte är nöjd.
Men åh! Vad snällt! Inboxar dig!
hey :)
är några från den här tråden aktiva här? jag har inte varit inne sen....08 typ?
vad synd att det inte är så aktivt härinne!